[Teszt] Nioh 2
Kapcsold jtk: Nioh 2 (ps4)
Eddig 18 hozzszls
ne5h
2020. March 24.
Tuesday 11:00
A Team Ninja 2017-ben mr megmutatta, hogyan is kpzeli el a soulslike alapok prostst a rjuk jellemz gyors tempj harcokkal, a vgeredmny pedig hatalmas sikernek bizonyult. A Nioh gy volt ismers a zsneren bell, hogy kzben jdonsggal is tudott szolglni, a msodik rsz bejelentse utn pedig csak egy krdst kellett a csapatnak megvlaszolni: hogyan tudjk mindezt fokozni?



Nos, a Nioh 2 tanulsga alapjn gy, hogy a drasztikus klnbsgek helyett apr vltoztatsokkal dobjk fel az eld ltal mr lefektetett biztos alapokat. A nhny ra utn elsknt szembetn jdonsg, hogy a trtnet ezttal jval nagyobb volumen, legyen sz a fellelt idszakrl vagy a bennk zajl esemnyekrl. Ezttal is trtnelmileg hiteles korba utazunk vissza, mghozz nagyjbl 50 vvel az els rsz trtnsei el. Ebbl knnyedn kikvetkeztethet mdon a Nioh 2 oly' mrtkben direkt elzmny, hogy sok karakter s helyszn is jra felbukkan, gy a vetern dmonvadszok nem kevs kapcsolati pontot fedezhetnek fel, akr a sztori kzvetlen mozzanatain tl.

Az esemnyek kzppontjban ezttal is a titokzatos llekkvek llnak, azonban most nem orszgok kzti hbor kulcsaknt vannak jelen, hanem egy egyszer ember lmainak beteljestjeknt, valamint egy kontinens egyestsre irnyul hadjrat eszkzeknt. A nincstelen, de nagy lmokkal rendelkez keresked, Tokichiro a kvek erejt ajnlja fel a Japn egyestsre kszl Oda Nobunagnak, az eltte ll nehzsgekre pedig a mi rszvtelnk jelenti szmra a megoldst. Ha pedig ennyi nem lenne elg a dmonok is elkerlnek, azonban a mi flvr karakternk (emberi s dmoni szlk leszrmazottja) okn az szerepk is nmileg ms nzpontbl kerl bemutatsra.



A Nioh 2 egyik nagy jtsa, hogy ezttal nem egy elre meghatrozott karakter brbe kell bjnunk, hanem mi magunk alkothatjuk meg az akr tbb szz rn t terelgetett halhatatlan harcosunkat. Ennek szerepeltetst valsznleg az els rsz e tren kapott kritiki miatt reztk indokoltnak, a trtnet szempontjbl nincs klnsebb jelentsge. Ettl fggetlenl a karakteralkotsi men kellen rszletes s kidolgozott lett, nem csak valami felletesen sszedobott opci, amivel a checklist egyik pontjt kipiplhattk. Az egyetlen szpsghibja mindennek, hogy a megkap rszletessggel rendelkez fhskrels miatt a karakter a sztlan protagonistk tbort ersti s br ez jtkmenetileg mg meg is lehet magyarzva, nhny tvezetnl zavar lehet.

A trtnet mellett a jtkmenet alapja is, hogy az ltalunk alkotott s irnytott figura rendelkezik a yokai dmonok erejvel s bizonyos kpessgeivel is. Ennek egyik leghasznosabb hozomnya az gynevezett Burst Counter kpessg, mellyel az ellenfelek egy-egy tmadst tudjuk hrtani s megfelel alkalmakkor egybl ellentmadst is indthatunk ezekbl. Rendkvl hasznosak, hogy a komolyabb ellenfeleket kizkkentsk a ritmusukbl s a mi malmunkra hajtsuk a harcok folyst. Radsul ezeket a boss harcok vagy pldul egy prbaj alatt is tudjuk kamatoztatni, ezltal nagyobb eslynk nylik a gyzelemre. Fontos azonban szben tartani, hogy ezek a mozdulatok nem ismtelhetek a vgtelensgig, valamint hogy hasznlatuk csak adott tmadsok hrtsra alkalmas.



Ami esetben nem kvettek el nagy vltoztatsokat a Team Ninja munksai, az a harcrendszer alapja, vagyis a klnbz llsokban tarthat fegyverek s az gy elcsalhat mozdulatok, kpessgek s tmadssorozatok. A felhozatal tern azonban mr nem voltak ennyire szkmarkak, hiszen az els rszben, valamint annak DLC-iben szerepl sszes fegyver jelen van, tovbb mg kt kategria is kpviselteti magt, gy sszesen 9 eltr kzelharci fegyver kzl vlaszthatunk a tvolsgi ert kpez j, puska s kzi gy mellett. A paletta teht impozns, radsul az j belpk nem csak kinzetkkel hvjk fel magukra a figyelmet, de megannyi hasznos tulajdonsggal rendelkeznek.

Szintn nem vltoztak a karakternk alaptulajdonsgainak fejlesztsei, ezekhez tovbbra is a legyztt ellenfelek s a teljestett kldetsek utn kapott Amrita jelenti a valutt. A fejlesztk a klnbz tulajdonsgok tern azonban eszkzltek nhny vltoztatst, gy az eldben az rszellemekkel val kapcsolat erstsre szolgl Spirit kpessg bcszott, helyt a leginkbb a Ki visszatltsrt felels Courage vett t, ezzel jelezve, hogy a msodik rszben nagyobb hangslyt kell fektetnnk arra, hogy sose fogyjunk ki a szuflbl.



Hasonlan tdolgozson esett t a kpessgek megnyitsrt felels skill rendszer, valamint az ezekben trtn elrejuts is, ennek ksznheten a karakterfejleszts nmileg lelassult, ugyanakkor j rtegeket is kapott. Az els s taln legfontosabb, hogy ezttal a karakternk kpessgei (mint a gyorsabb Ki visszatlts), valamint a fegyvereknl megnyithat j mozdulatok mr kln "valutt" hasznlnak, az elz rszbl ismers Samurai pontok most kizrlag a karakter univerzlis fejlesztsrt felelnek, a fegyverek esetben az adott tpushoz tartoz pontokat kell felhalmoznunk. Ezt pedig csak gy tudjuk megtenni, ha a megfelel kategriba tartoz fegyvert hasznljuk, teht a katana fejlesztshez bizony azzal kell hadonsznunk. Ez egyik oldalrl logikus, a msik oldalrl eliminlja az eldben megtallhat passzv tulajdonsgok halmozst, ugyanis a Nioh 2-ben a fegyvereknl lv passzv skillek is csak akkor fejtik ki hatsukat, ha az adott fegyver van a keznkben.

Ha a fentiekhez hozzvesszk azt, hogy a msodik rsz esetben a mellkkldetsek bizonyos szzalka klnbz felttelekhez, illetve a kpessgek megnyitsa a trtnetben val elrejutshoz kttt, akkor szrevehetjk, hogy a Nioh 2 esetben a fejlesztk nmileg lasstottk a fejldsi folyamatot. Tovbb a klnbz megktsekkel azt is elrtk, hogy mr az els vgigjtszs sorn is kell idre lekssk azokat, akik mindent teljesteni akarnak. Az elbbiekre a koront pedig a Dojo kldetsek teszik fel, melyek megnyitsa ezttal sokkal tbb idt vesz ignybe, gy biztostva, hogy az ezekbl szrmaz jutalmak se jussanak tl hamar a jtkosok birtokba. Azt pedig csak lbjegyzetknt fzm hozz, hogy ezttal mr lesz lehetsgnk az egyes boss-ok specilis mozdulatait is eltanulni, igaz ehhez elszr az adott technikt kell bellk kiverni, teht bven elg indokunk lesz r, hogy egy-egy ellenfllel huszadszorra is lelljunk prbajozni.



Tekintve, hogy a msodik rszben a spiritulis oldal dmoni flteke nagyobb hangslyt kapott, gy a jtk ezen rszrt felel Guardian Spirit rendszer is talaktson esett t, valamint teljesen j elemknt megjelentek a Soul Core-ok is. Elbbi esetben a magunkkal vihet rszellemek mr 3 klnbz kategriba lettek besorolva, melyek a Living Weapont helyettest Yokai Form alakjt s kpessgeit befolysoljk a Burst Counter mellett. A szellemek br ezttal is klnbz tulajdonsgokkal s kpessgekkel rendelkeznek, mindegyikk a Brute, Feral vagy Phantom csoport valamelyikt kpviseli, ennek pedig azrt van jelentsge, mert mindhrom kategria ms-ms jtkstlust tmogat. Ez egyrszrl nagyobb vltozatossgot biztost, ugyanakkor ha valaki csak az egyik stlust rszesti elnyben, annak a vlasztsi lehetsgei nmileg lecskkennek.

A dolgot ellenslyozand rhetjk tetten a Soul Core-okat, melyeket a legyztt dmoni ellenfelek s boss-ok dobhatnak neknk s amik segtsgvel a klnbz yokai lnyek egy-egy tmadst idzhetjk meg. Ezek rdekessge, hogy a fegyverekhez s pnclokhoz hasonlan ezek is rendelkeznek klnfle passzv tulajdonsgokkal, valamint hogy mindegyiknek van egy tmad s egy vdekez rtke is. Ennek azrt van jelentsge, mert az rszellemek is rendelkeznek ezen rtkekkel, radsul mindegyikknl ms-ms arnnyal rvnyeslnek, teht ezttal a jtk megklnbztet offenzv s defenzv szellemeket, akik a hozzjuk trstott Soul Core-ok rtkei alapjn nvelhetik a mi ernket is.

>>

Apr 03., Friday 16:23 #18
Ht biztosan j a game, ha ennyien rajonganak rte.
Nlam sajna az 1 rsz sem adta, pedig a NinjaGaiden1 totl kedvenc a mai napig.
Tennem kell vele mg egy prbt...
Oly sok az tni-val s oly kevs az id!
Mar 31., Tuesday 12:43 #17
Vlasz Gergo89 (#14) zenetre
Nha elg idegest,de vatosan kell haladni.Akit lehet le kell messzirl nyilazni/puskzni/gyzni pldul.Vagy ha tbb ellenfl csoportosul,kvel ki lehet csalogatni ket egyesvel.Ha van krts,azt csendben elsnek kell kinyrni.Hzakba,szk helyekre nagyobb ellenfl ellen felesleges bemenni,mert meghlyl a kamera,szval ki kell ket hzni onnan.
A hunter must hunt PSN ID: xXwilliamsXx73
Mar 31., Tuesday 11:23 #16
Vlasz Gergo89 (#12) zenetre
Szerintem is, de egyelre nem birom abbahagyni. Nagyon az elejn vagyok, megltjuk, mikor trk meg.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
Mar 27., Friday 8:13 #15
Vlasz Gergo89 (#14) zenetre
Engem a Dark Souls 3-ban is meg tudott lni 2-3 tsbl egy-egy mob (boss-rl nem is beszlve), ez itt is megvan, n nem reztem akkora nagy klnbsget.
Az arnk megoldsaival egyetrtek, nhny esetben ezzel tnyleg testek a l tloldalra, ellenben a sebzs tekintetben nem rzem ennyire drasztikusnak a helyzetet. Mondom mindezt gy, hogy szinte csak light armorban jtszom s high stance-et se hasznlok, gy nem csak a vdelmem kisebb, de a sebzsem is.
I am such a B.A.
[9] Gergo89
Mar 27., Friday 1:02 #14
Vlasz ne5h (#13) zenetre
Tl nagyot sebeznek az ellenfelek, s mocsok sok leterejk van. Dark Sousokban azrt messze nem volt ennyire tl tolva. Mondjuk mg csak most gyztem le a menyt bosst, de eddig nagyon azt rzem, hogy tl van tolva ez a rsze a jtknak, illetve a bazi nagy ellenfelek kis helyre helyezse sem knnyt mindezen. Mondjuk az els rszben is ez volt.
Mar 27., Friday 0:04 #13
Vlasz Gergo89 (#12) zenetre
Nyilvn nem vagyok reprezentatv minden szempontbl, de NG+ msodik felben jrok, a jtk szerint kicsit alulszintezve, brminem komolyabb build nlkl, ennek ellenre meglehetsen normlisan boldogulok.
Tny, az els rsszel eltlttt id megteszi a hatst, de szerintem aki egy FromSoftware jtkot vgig tudott jtszani, annak ezzel sem lesz tl sok gondja.
I am such a B.A.
[9] Gergo89
Mar 26., Thursday 19:03 #12
Szerintem meg geci nehz.
Mar 25., Wednesday 13:36 #11
Vlasz sxesic (#10) zenetre
Igen, n is attl flek, hogy ott majd felcsavarjk a dolgokat. Tekintve, hogy itt mr az alapjtkban benne voltak azok a mobok, akik az 1-hez csak DLC-vel jttek, mr elre flek, ezttal milyen j ellenfeleket fognak kitallni s nem csak a boss-okra gondolok.
I am such a B.A.
[9] sxesic
Mar 25., Wednesday 13:24 #10
Vlasz ne5h (#9) zenetre
Ezt nem is tagadom, de osszessegeben konnyebb, aki jatszott az elozovel annak nem lesz sokszor gondja. Na de majd a DLC?!
Shadaloo
Mar 25., Wednesday 13:03 #9
Vlasz sxesic (#8) zenetre
A nehzsg fogalma ennl a jtknl is relatv, tny hogy nincsenek benne dual prbajok (pedig azok mennyire jk voltak az 1-ben), viszont egy-kt boss-nl ugyangy megszenvedtem, mint az els rsz esetben.
I am such a B.A.
[9] sxesic
Mar 25., Wednesday 12:39 #8
Vlasz backstab (#6) zenetre
Az ujitasok nem bonyolultak, megerted hamar. Nehezseget tekintve pedig joval konnyebb az elso resznel. Ezek miatt ne hagyd ki, ha szeretted az elsot.
Shadaloo
Mar 25., Wednesday 9:15 #7
Vlasz backstab (#6) zenetre
Szerintem ha a Brutal burst countert hasznlod meg megtanulod azt a skillt,ami a dodge-dzsal visszatlti a KI-t,az jelentsen megknnyti a jtkot.Aztn majd lesz kt hrom olyan tvolsgi tmads,amivel a nagyobb bossokat rendesen meg lehet szrni messzirl.
A hunter must hunt PSN ID: xXwilliamsXx73
[33] backstab
Mar 25., Wednesday 8:15 #6
Sajna mr most ltom, hogy az eldjvel ellenttben, ezt nem fogom vgigjtszani. Tl nagy, tl komplex, tl sok mindenre kell figyelni. Ja, s persze TL NEHZ! A tengernyi HP-val, az irtzatos sebzsekkel s a kiszmthatatlan tmadsi mintkkal mg megbirkznk, de mikor megsuhintom a kardom, s a szrny vr addig, amg a penge 0.1 millimterre jr a brtl, majd htraugrik hrom mtert... AAARGGHH! Mint mikor gyerekkoromban nyltam a stis tnyrrt, s elhztk ellem. Sajna tl sokszor fordul el velem ebben a jtkban.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
Mar 24., Tuesday 17:01 #5
Most tartunk a Westworld S02 japnos epizdjainl, kedvem tmadt egy kis "j-trtnelmi" milihz jtkban is.
"This is our time to medicate..."
[27] arpi0912
Mar 24., Tuesday 16:26 #4
Vlasz sQr (#3) zenetre
n ugyan gy toltam szrl szra. Az invetory menedzsmenttel is hasonl a vlemnyem. Simn a vgigjtszsom 1/3-a, fele erre ment el.
De az lmny amit nyjtott azt biztos nem felejtem el.
moderator sQr
Mar 24., Tuesday 15:52 #3
Vlasz arpi0912 (#2) zenetre
Megcsinltam minden mellkkldetst s a twilight misszikba is belenztem. : ]
Mondjuk rendben, mr a msodik helyszn egy rsze is benne van ebben. Most ott lltam meg, mert ugye jtt tesztelni val.

Nem sietek igazbl. lvezem. Amikor pedig nem, akkor sznetet tartok. Nlam mondjuk ez az inventory menedzsment [cikkben is emltett] sokat elvesz a lelkesedsbl, minden ms viszont elgg tetszik. ^^,
Twitter: sequeeer
[27] arpi0912
Mar 24., Tuesday 15:40 #2
Vlasz sQr (#1) zenetre
20 ra az els helysznbe? Akkor nem aprzod el. n gy j 2 hnapja toltam le az els rszt, s amennyire fltem tle annyira az egyik kedvencem lett a generciban (mondjuk a sok szvst az id szpti meg mr gy 2 hnap tvlatbl is). Igaz ebben nagy szerepe van a japn kultrnak s a helyszneknek ami nagyban hozztettek ehhez az lmnyhez.
Ahogy nzem a 2. rszben ez mg jobb lett, s a bta alapjn a ltvny is sokkal jobban el tud varzsolni ebben a vilgban.
Tli estre tkletes lesz, az els utn kell egy kis pihi mert tl tmny lenne.
moderator sQr
Mar 24., Tuesday 14:08 #1
Masszv, hozzrt s informatv rs lett, ahogy azt vrtam. Ksznjk ne5h! ^^,

Megerstett abban, hogy erre is idt kell egyszer szaktani. Br egyelre az els rsz is idrablnak tnik - 20 ra beleszaladt az els helysznbe szinte. : ]
Twitter: sequeeer
Nioh 2 adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: KOEI
Fejleszt: Team Ninja
Megjelens: 2020. Mar 01.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
9
Ami tetszett
+ A harcrendszer mg mindig pards
+ Mg tbb lehetsg a fejlesztsek tern
+ Lasstott fejlds az lland kihvs rdekben
+ A yokai kpessgek hatsa a jtkmenetre
+ Nagyszabsbb trtnet, fanservice-be ill lezrssal
+ Rszletes karakteralkots
+ Tartalombl ezttal sincs hiny
Ami nem tetszett
- A sztlan fhs
- Bizonyos boss-ok tovbbra sem llnak jl a Nioh-nak
- A trgymenedzsment mg mindig idignyes
- Nhny komoly jrahasznosts
Olvasi rtkels: 9 (3 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

18 | [Teszt] Nioh 2

A Team Ninja az idei vet is a dmonok irtsnak szenteli, a Nioh 2 pedig az eld nyomdokain haladva igyekszik j lmnnyel szolglni. Elgnek bizonyulnak a vltoztatsok? Kell jdonsggal szolgl? Megszmllhatatlan csatt vvtunk, hogy ezekre vlaszt kapjunk, a vgn azonban nem kellett csaldnunk.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba