[Teszt] Doom Eternal
Kapcsold jtk: Doom Eternal (xbox1)
Eddig 41 hozzszls
Gamer365
2020. March 20.
Friday 20:20
Szaktsd szt! Tpd darabokra! - a fejemben dbrg hangok egyetlen, sznni nem akar lktetss folytak ssze. Kiszortjk a gondolatokat. Mr csak sztneim vannak. Mgis mintha csaldottsgot reznk ahogy a dmoni belssgek kztt az utols imp fel veszem az irnyt. Ennyi? Elkapom a nyakt s mr ppen kszlk tszrni a rusnya koponyjt, amikor a szeme vrsen felizzik. Pontosan tudom mi kvetkezik. A szm szle furcsa fintorra feszl mikzben sisakom tkrzdsben felsejlik az Arch-vile tzes sziluettje.



Ngy vvel ezeltt a DOOM jragondolsnak elg volt mindssze kt perc, hogy jra vres billogot nyomjon a videojtkok nagyknyvbe. Csupn hrom kezd momentum. A felnk csoszog dmon puszta kzzel sszeroppantott koponyja. Az ismers pnclzat s sisak leporolsa. Majd a kretlen monolgba kezd kijelz trelmetlen letpse s sarokba hajtsa. jra a 90’-es vekben reztem magam. Nyers, stlusos s kendzetlen ars poetica volt. A folytats ezzel szemben gy tnhet, hogy valamivel csapongbb, higtott s nhol kiforratlan. Amg el nem drdl az els shotgun lvs.

Mert egy dolog vitathatatlan: az Eternal minden sszecsapsa a klasszikus FPS formula kvetkez lpcsfoka. Bitang gyors. Kmletlen. Agresszv. Mindekzben meglepen intelligens mechanikailag. Folyamatosan mozgsban kell lenned, mert rengeteg ellenfl van egyszerre a plyn s egyikk sem szeretne vrni a sorra. Ha ppen nincs a kpernydn egyszerre egy tucat, akkor minden bizonnyal a htad mgtt vannak s ha sarokba szortanak, nem fogsz tudni elszmolni hromig mg norml fokozaton sem. Szerencsre a kpessgeid s a helysznek kialaktsa is igazodik ehhez. A dupla ugrs mell hamar trsul a dash, amiket nem rt kombinlni a hatkony helyvltoztatshoz. A kzdtr ismt tbbszintes s vertiklisan is nyitott. tlendlhetsz a falakbl kill rudakon, hasznlhatod a teleport kapukat, az energia trambulinokat vagy a kken vilgt „ugrdeszkkat”. Brmit, csak ne llj meg! Aztn mikor mr magabiztosan cikzol az arnban rjssz, hogy tulajdonkppen mg mindig Te vagy a vadsz.



Speed Chess – ezt a kifejezst hasznlta Hugo Martin a jtk kreatv rendezje. A hibtlan szem-kz koordinci kevs, itt nmikpp az agytekervnyeinkre is szksg lesz. A brutlis dmoncsonkols (glory kill) mr nem tlti fel automatikusan a kszleteinket, csak nmi letert hagy htra. Ha pnclra is szksgnk van, akkor lngra kell lobbantanunk az opponenst, mg lszerutnptlsunk csak a lncfrsszel miszlikre aprtott ocsmnysgokkal biztosthat. Mivel a trak csupn nhny tltnyt tartalmaznak s a pokol hordi ordas nagyokat kpesek csapni rajtunk, ezrt ez a hrom pillr egy rendkvl lvezetes, lktet, folyamatos erforrs menedzselsre knyszert.

Ha mindez nem lenne elg, a krlttnk morajl tbb mint 30 fajta dmon mindegyiknek van gyenge pontja, aminek kihasznlsval jelentsen nvelhetjk az eslyeinket. A Cacodemon kisgmbc teste pldul elg szpen tri a golykat, de megfelel idztssel knnyedn lenyomhatunk a torkn egy grntot – amit rgtn kvethet a szemgolyja is. Hasonlan a flnk magasod hstorony Mancubus is kezelhetbb vlik, ha elbb a karjai helyn lv gykat hatstalantjuk. Az energiapajzsok elszr bosszsgot okoznak, ksbb azonban a plazmavetvel tlhevtve mr hasznos robbanst idznek el a tmegben. Arzenlunk minden egyes darabjnak szerepe van, a jtk pedig a szks kszletekkel r is knyszert a teljes paletta hasznlatra.



Mrpedig dmonirtsra alkalmas eszkzkben nem lesz hiny. Felejtsd el az eld sznalmas alap pisztolyt. Itt a srtes pusknl kezddik a lista s a visszatr darabokat is jelentsen talaktottk Mint a lefrszelt csv Super Shotgun-t, ami al a hangzatos Meat Hook hsba kvnkoz szigonya kerlt. Ezttal mindegyik pusztteszkz megkapta a kt megnyithat alternatv tzelsi mdot, amelyek kztt egyetlen gombnyomssal vlthatunk s tbb lpcsben tovbb is fejleszthetjk azokat. Az ismers grnt mell pedig rkezett egy fagyaszt vltozat is, ami hatalmas segtsg a dmontmegek kezelsben.

Maradj mozgsban, gyilkolj tudatosan, vlaszd mindig a megfelel eszkzt! Urald a koszt. Valahogy gy nzne ki ma a mfaj, ha nem tartja oda a hts felt a script-snen hzott moziszer lmnynek. A DOOM Eternal harcrendszere tkletesre csiszolt, intelligensen felptett gpezet, ami mgis kpes volt megtartani a nyers, adrenalin pumpl, villmgyors alapjait. Nem lehet belektni. Egszen addig, amg Mick Gordon utnozhatatlan metl szimfnija lktet a fledben s csak a fegyverek drgse tri meg a dmonok morajlst...



A gondok akkor kezddnek, amikor az utols ellenflnek is letptk a karjt s thztuk a teljes blrendszern. gy tnik az id Software tovbbra sem tud igazn mit kezdeni a vilgptssel, mint ahogy a lass rszek s resjratok esetn is botladozik. Egyrszt a jtk valamivel nagyobb hangslyt helyez az tvezetkre, amelyek jelents rszben sajnos immr kvlrl lthatjuk hsnket – pedig a mimikja biztosan nem kvnta meg a perspektvavltst. Ezek a jelenetek kontextus nlkl ltalban kimondottan slytalanok. Ahhoz, hogy a trtnetet brmilyen szinten rtkelni tudjuk elengedhetetlen az elz jtkok ismerete vagy legalbb a plykon elszrtan megtallhat kdexlapok folyamatos olvassa. A furcsa az, hogy ha mlyebbre sunk, akkor az Eternal remekl nyl a lore rgebbi elemeihez s elg szpen sszefsli a korbbi rszek esemnyeit. Nem a tartalommal van igazn problma, hanem a kzlsi mddal. Persze John Carmack-ot idzve:



„A trtnet a videjtkokban pontosan olyan, mint egy pornfilmben. Elvrhat, hogy ott legyen, de nem ezen van a hangsly.”


Szerencsre htrahagyva a Mars vrs homokjt az Eternal vilga kds dialgusok nlkl is sokkal vltozatosabb s rdekesebb lett. A dmoninvzi alatt roskadoz metropoliszban a krnyezet mesl. A hatalmas fldre roskadt mechk, sszedlt pletek s a felhkarcolkat tlel dmoni cspok kztt lthatjuk valsznleg azt az irnyt, amivel legkzelebb prblkozni kellene a csapatnak. Ezt a helysznt pedig ne lepdjnk meg, ha ksbb fenyvesek kztt megbv hatalmas gtikus pletek, jeges sziklk kz zrt bzisok s vaktan fehrbe s neon lilba pompz idegen bolygk vltjk.



Mindemellett azonban a trkpek nem lettek sokkal szertegazbbak, ami legfkppen a tmnytelen mennyisg gyjtgetnival miatt lesz kellemetlen. Els krben ugye ott vannak a fejlesztsekrt felels darabok. Ilyen pldul a Mad Bots ismers droidja, amivel a fegyverek alternatv tzelsi mdjait vlthatjuk ki. A Preator Suit pontok, ami grntjaink, valamint a felfedezshez, mozgshoz s krnyezeti ellenll kpessgnkhz kapcsold terletek fejleszthetsgrt felelnek. A Sentinel kristlyok, aminek segtsgvel leternk, pnclunk, lszerkapacitsunk nvelhet, valamint a rnk, amibl sszesen kilenc klnbz hasznos kpessget oldhatunk ki - de egyszerre csak hrom vlasztott lehet aktv. Oh, s a Mastery Token, ami segt elcsalni egy fegyvernk specilis kihvst. Ezek mind kln fejlesztsi fn foglalnak helyet, amihez hozzaddnak mg az sszecsapsokkal folyamatosan gyjttt fegyverpontok is. A problma egyik oldala, hogy ezek mindegyikbe jellemzen a ktelez tvonalon haladva is belebotlunk, ezzel nem csak feleslegesen tagoltt, de nmileg rtelmetlenn is vlik a rendszer. Remek plusz rteget kaphatott volna a jtk, ha kevesebb hozzvalval dolgozik egy egysges skillfn s valban rdemi dntsekre knyszert. A msik oldala pedig, hogy ekzben az Eternal masszvan behozta az opcionlis platformer s egyb tltelk elemeket a fsodorba is. Mozgsunk itt azonban messze nem olyan elegns, mint raktkat kerlgetve. Kicsit karakteridegen mdon, darabosan s ormtlanul ugrlunk a falakra kapaszkodva s rudakon tovbblendlve, mint egy kezd artista. Ezek a szekcik nem csak fantzitlanok, nismtlk s butk - valsznleg lvldzs kzben tbb agysejtnket stimulljuk -, de radsul csak ritkn simulnak bele a krnyezetkbe s rendszerint lesen elklnlnek az akcirszektl. Amikor elszr jelentek meg teljesen abszurd s indokolatlan helyen a Super Mario forg tzsorompi, akkor vgkpp feltrt bennem a nevets. Mondjuk ksbb a savas vzben szkls mg csak vicces sem volt.



Na de menekljnk is vissza a gyjtgetni valkhoz, mert a trkpen picit jobban elkalandozva a jtk vgkpp kimerti a Collect-A-Thon fogalmt. Ott vannak sztszrva pldul mg az Automap Station-k, amelyekkel felfedhetjk a plya alaprajzt s a rendkvl hasznos 1UP orbok, amelyek egy alkalommal feltmaszthatnak a hallbl anlkl, hogy az utols checkpointhoz kerlnnk. Na s a Power up-ok, aminek mindegyike valamilyen specilis kpessggel ruhzza fel fhsnk egy rvid idre, mint a nagyobb sebzs, gyorsasg s vgtelen lszer vagy egy szimpla berserker md. leter orbok, pncl darabkk, lszer csomagok, benzines kannk a lncfrsznkhz. Elg lesz? Opcionlisan felszmolhat dmonfszkek, Slayer kulcsok s Slayer kapuk, amelyek teljestsvel Empyrean kulcsokat kapunk. Nem, ez mg nem minden! Tallunk mg Floppy-kat, amelyekkel klnbz csalsokat aktivlhatunk ksbb. Jtkfigurkat, ezttal nem fhsnkrl, hanem a klnfle dmonokrl mintzva. Bakelit lemezeket, amirl klasszikus dallamok jrahangszerelt vltozatt rhetjk el, valamint Sentinel cellkat, amivel ksbb akr skineket is feloldhatunk a bzisunkon.

Jl olvastad. Doomguy knyszeres gyjtget, az sszelopkodott ereklyit pedig a Fortress of Doom nven emlegetett bzisn halmozza fel. Itt tudjuk majd minden bevetsnk vgn kifjni magunkat. Sajnos a kollekcink bvtsn, nzegetsn s hallgatsn tl igazn nem sok funkcija van az rkastlynak, br egyesek szerint tartunk nhny dmont a pince sttjben. Gyakorlshoz. Pedig nagyszer lehetsg lett volna, hogy a f trtnetszlban olykor-olykor megvlaszthassuk a kvetkez helysznt vagy opcionlis kldetseket rjnk el. Ehhez legkzelebb az irnytpultrl elrhet Master szintek llnak taln, ami a kampny egy-egy helysznt morcostja be az extra kihvsra vgyknak. Sajnos a megjelenskor ebbl csak egy rhet el brki szmra, egy tovbbi pedig az elrendelk exkluzv jutalma.



Technolgiai oldalrl az ltalam tesztelt verzi Xbox One X-en hibtlan volt. A tkrsima 60FPS mellett az sszkp nem egyszer lenygzen ltvnyos, ami nemcsak a markns dizjnt, de az id Tech hetedik genercijt is dicsri. Kzelebbrl megnzve persze felfedezhetnk nhny poftlanul alacsony felbonts textrt, de ez rohans kzben aligha fog brkit is zavarni. A szk folyosk mocska s fmes csillogsa ppen annyira meggyz, mint a kls helysznek grandizussga. Kln kiemelnm a szrnyek tbblpcss, sszetett s rszletes srlsmodelljt, ami nem csupn bitang ltvnyos, de egyrtelm vizulis visszajelzs is a harc hevben. ppen ezrt sajnlom kicsit, hogy a krnyezet tovbbra is abszolt steril s mozdulatlan, minden veg trhetetlen, minden krnyezeti elem oda van betonozva - mg csak a vrfoltok s golynyomok sem maradnak meg a falakon. Rengeteget dobna a hangulaton ha puszttsunk egy nehz sszecsaps vgn itt is megmutatkozna.

Na de mibe remeg bele a szoba? Jl sejtitek. Mick Gordon ismt remek munkt vgzett. Tveds ne essk. A DOOM Eternalnak nincsen httrzenje! Ennek a metl szimfninak karaktere van. A htadba kapaszkodik. Ostoroz. Felpofoz. A fegyverek drrensvel, dmonok hrgsvel s az alacsony letszintet jelz les pittyenssel egytt pumplja a vredbe az adrenalint s diktlja az rkk tart pusztts temt.



Multiplayer lbjegyzet

A Doom Eternal tbbjtkos oldala furcsa mdon ers visszalps a 2016-os jragondolshoz kpest. A klasszikus jtkmdokat teljesen felszmoltk, helyt az asszimetrikus 2v1 fellls multiplayer lehetsg vette t. A tesztidszak egy hete alatt ezt nem volt lehetsgnk az jsgrkkal kiprblni, jfltl azonban lesedtek a szerverek s egy rvid prbakr utn mi egy picit csaldottak vagyunk. A tovbbfejlesztett harcrendszer szinte sikt egy hagyomnyos Quake 3 Arna szer implementcirt, amibl nagyon keveset kpes kihasznlni a jtk ebben a formban. Remlhetleg a masszv Tier system arra utal, hogy ksbb ez a terlet is bvlni fog.


Mert a kampny 15-20 rjnak vgn gyis csak ennyi marad meg. A mirteket elfelejtjk, a trtnet csomit nem bogozzuk tovbb a kdexbejegyzsek kztt. Az tgondolatlan fejlesztsi rendszer lapjait sosem nyitjuk meg tbbet, a sutcska platformrszek kikopnak az emlkezetnkbl, a begyjttt csecsebecsken pedig gylni kezd a por. De a dmonok vrnek ze ott marad a sznkban. Hinyozni fog az adrenalin, a nyers brutalits s a villmgyors, tltnyhvelyekkel mozgatott sakkjtszma. Szval ha a DOOM Eternals vgl nem is lett tkletes videojtk, azrt a mfajnak ktsg kvl csnyn odatartotta a kzps ujjat. Tessk. Ilyen is lehetne egy FPS 2020-ban!

sQr

[4] sandorsz
Mar 23., Monday 13:16 #41
Kb. 2-3 rt jtszottam mg vele, de eddig nlam ez a 8 pont simn egy 10-es erssg. Radsul az n skvletnek szmt PC-men Medium/High belltsokkal is tkrsimn 60 FPS-sel fut amirt kln plusszpont!
[33] sQr
Mar 23., Monday 12:57 #40
Vlasz Orichalcos (#39) zenetre
Igen. Radsul ott ugye arnylag szk helyre be is vagy szortva vele. Ers lecke. : ]

n ott finoman abbahagytam jszakra. Aludtam r egyet s msnap sikerlt. :'D
Twitter: sequeeer
[26] Orichalcos
Mar 23., Monday 12:17 #39
Vlasz sQr (#37) zenetre
Az elsnl? Ott egy pr rra le kellett tennem a jtkot, annyira felcseszett. Aztn utna elsre sikerlt.
Gamertag: oriic
Mar 23., Monday 12:04 #38
Vlasz sQr (#37) zenetre
Wow. Alig vrom a Maraudert. Mrmint: sz szerint.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[33] sQr
Mar 23., Monday 11:22 #37
Vlasz theSickness (#35) zenetre
Sokat szmt tnyleg a nehzsgi fokozat s tnyleg sokkal tbben vannak s agresszvebbek az ellenfelek. Mondjuk n egyszer sem haltam szerintem meg a Marauder-ig, ott meg lement az sszes 1UP-om s mg utna is tbbszr prblkoztam, mire rreztem. :'D
Twitter: sequeeer
Mar 23., Monday 11:20 #36
Vlasz mcmacko (#34) zenetre
Azzal nincs bajom, olyan 2 hete nyomogattam megint az elst, de egszen msnak rzem a mgttes elkpzelst a harcokat illeten. Itt amolyan mlyvz van folyamatosan, s az az rzsem tbbszr, hogy ha mr lttam volna a helyet, vagy ha a harc eltt lett volna fl percem krbenzni, akkor mr nem reznm a brutlis tlert olyan lehengerlnek.

A Doom 2016 szerintem sokkal szimplbb s "kzlkenyebb" volt, ez meg nem csak gy meta szinten, de itt is rkdosabb hatst kelt. Szokni kell, ami nehezen megy. Nekem.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
Mar 23., Monday 11:15 #35
Vlasz sQr (#33) zenetre
Vertiklisabbak a csataterek, a nagyrszt skban rkez ellenfelek mellett, akik sokszor sz szerint mlenek be melld, gy sokszor inkbb megsemmist volt az rzs. Fleg a magasabb fokozaton, persze. Sokszor azrt nem haltam meg (nem vagyok mg a harmadik papnl, asszem, s van 6-7 letem), de itt voltak olyanok, hogy tbbszr lepckltek a lvba s sz szerint a trkpet kellett nznem, hogyan tudok visszajutni a harcba.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
Mar 23., Monday 11:11 #34
Vlasz theSickness (#32) zenetre
Olyan, mintha eleve azoknak kszlt volna, akik a 2016-os verzin "nevelkedtek".
"This is our time to medicate..."
[33] sQr
Mar 23., Monday 10:52 #33
Vlasz theSickness (#32) zenetre
Jl tetted. n alapbl normlon kezdtem s gy vgig pont kell kihvst nyjtott - kivve a Marauder, de az is simn ment ksbb, csak r kellett rezni a taktikra. Azrt rezheten nehezebb, mint az elz.

Nekem nem volt gond mondjuk az arna felmrsvel. Nincsenek ltalban tlbonyoltva.
Twitter: sequeeer
Mar 23., Monday 10:35 #32
Vlasz sQr (#31) zenetre
A normlnak szmt feletti egy fokozattal kezdtem. Aztn levettem normlra, mert... mert tl van tolva.

A harcok tetemes hnyada gy nz ki, hogy beesel egy teljesen j szakaszra, ahol mlenek az ellenfelek a nyakadba, gy ember legyen a talpn, aki ekzben fel tudja rendesen mrni a terepet. s mivel nem tudod rendesen felmrni a terepet, nem is tudod rendesen kihasznlni az adottsgait, azaz pp a legnagyobb fegyvered, a mozgkonysgod nem tudod hatkonyan kihasznlni.

Nekem vgig ez az rzsem.

Ezt ersti meg, hogy azok a harcok, amelyeket a kevs videnzegetsem alatt lttam s felismertem, knnyen mentek, mert nagyjbl megvolt, hogy van jump pad, hol lehet tlengedezni s hol vannak csapdk.

Mintha az egsz tbbszri vgigjtszsra lenne kihegyezve (amit a jtk maga ersen kommunikl a fast travel pontokkal meg a kldetsvlasztval). Elsre kzel lvezhetetlen nmelyik harc. Azrt a 2016-osra ez nem volt jellemz.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[33] sQr
Mar 23., Monday 10:15 #31
Vlasz theSickness (#30) zenetre
Mocsok nagy kihvst kpes nyjtani. Az viszont nagyon becslend, hogy a nehzsgi szintet brmikor, pillanatok alatt llthatod.

Te milyen szinten ugrottl bele?
Twitter: sequeeer
Mar 23., Monday 9:42 #30
Vlasz mcmacko (#27) zenetre
Kvncsi vagyok.

Az meg igaz, hogy mindkett kiss leterhel. Az Ori 2 szakaszosan, de elgg megkri az odafigyelst s a precizitst.

A Doom mshogy nehezebb. A harcok szerintem nhol mr tlzsba esnek. Ismeretlen, elszr ltott helyzetekben kell helyt llnod, ahol a tlls kulcsa a mozgs s a terep adottsgainak kihasznlsa, de utbbi kiismerse akadlyozza az elbbit, s emiatt elkerlhetetlenl tud nha frusztrlba meg tl sokba tesni a jtk.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[26] Orichalcos
Mar 22., Sunday 23:39 #29
Vlasz mcmacko (#28) zenetre
Ejj, pedig az egyik legjobb fordulat volt, mg ha korbban voltak is erre utalsok, jelek.
Gamertag: oriic
Mar 22., Sunday 14:35 #28
Vlasz Orichalcos (#22) zenetre
Az a baj, hogy a review guide leltte, az els dolog az volt amire a szemem fkuszlt, amikor megnyitottam a doksit.
"This is our time to medicate..."
Mar 22., Sunday 14:25 #27
Vlasz theSickness (#26) zenetre
Na az Ori 2 sem kevsb mels jtk mint ez. Ma rom a tesztet rla, de van 1-2 dolog benn a pufferben, lehet csak holnap vagy kedden megy mr ki.
"This is our time to medicate..."
Mar 21., Saturday 20:47 #26
Vlasz sQr (#25) zenetre
Nem sokat haladtam mg, voltak persze nyltabb harcok, de ilyen szkebb csataterekbl tbb volt eddig, mint az egsz elz rszben. Annyira nem katasztroflis, de mindenkpp megjegyzend.

Nekem annyira nem karakteridegen a dolog, vagy taln a mili ellenre sem ktm annyira Doomguyt / Doom Slayert a vresen komoly krtshez s mereven a darlshoz. Nem rzem, hogy a platforming egyfajta szentsgtrs lenne. Te sem ezt mondtad, tudom. Nekem meg (ahogy emltettem) egyfajta ftisem az FPS platforming a Metroid Prime ta, szintn szlva ezt a rszt a Doom 2016-nak s a Borderlands 3-nak legalbb annyira lvezem, mint a tbbi jtkelemet.

Ahogy mondtam (s gondolom erre reflektltl), nekem is most vltva megy a Doom Eternal s az Ori 2. Mindkettben a platforming a trkksebb, s mg a dimenzibeli klnbsgek ellenre sem rzem, hogy j az egyikkel levezetni a msikat. Ms kell kipihenni ket.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[33] sQr
Mar 21., Saturday 20:15 #25
Vlasz theSickness (#24) zenetre
Nem tudom hol tartasz, de a legtbb sszecsapshoz megfelelen tgas s tbbszintes arna lesz, ne aggdj. ^^,

Az FPS platformingot n is nagyon szeretem - b egy vig rvoltam fggve a Mirror’s Edge-re a megjelensekor, dntgettk a Time Trial rekordokat s mg Speedrunnal is prblkoztam. A gond az, hogy szerintem itt picit sutcska s tlsgosan egyszer - azon kvl, hogy szmomra karakteridegen valamelyest ebben a formban. Hasonlan szuper a “jtk vagyok, have fun” hozzlls, csak legyen sszhangban az egsz.

Jl fogsz szerintem szrakozni. Remek jtk lett. Nekem meg jhet az Ori! ^^,
Twitter: sequeeer
Mar 21., Saturday 19:56 #24
Nekem eddig csak az sntt, hogy sokszor relatve kis helyre szorulnak be a harcok, ezeknl pont nem tud rvnyeslni a 2016-os / klasszikus Doom tncika.

ppen tegnapi Borderlands 3 co-op kzben, mg az Eternal prbja eltt mondtam havernak, hogy valamirt nagyon szeretem az FPS platformingot, mert van egyfajta formabont jellege, meg ht a Metroid Prime becspdsem mg mindig megvan. Ennek megfelelen itt is szeretem.

rtem az rkdosabb vonal kritikusait, nekem adja ez is, mert azt mondja, hogy igen, egy jtk vagyok, have fun. Persze kinek mi.

Persze elkerlhetetlenl enyhe csalds, mint szinte minden j album, nagyon vrt film vagy egyb jtkos folytats. Ez szintn az n kattom.

U.i.: nem tesz jt az OCD-mnek, hogy a trkppel zlden befestdik minden talpalatnyi terlet, ahol jrtam, mert gy llandan a trkpet nzem, hagytam-e ki valahol foltot.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
[2] FrY
Mar 21., Saturday 19:39 #23
Vlasz sQr (#17) zenetre


Soha nem fogom megrteni, h mirt ....
I'll SHOW yoU The TRUTH!
[26] Orichalcos
Mar 21., Saturday 16:41 #22
15 ra volt. Imdtam.

Az a bizonyos sisakos jelenet meg az ott hallhat szveg.... o.O
Gamertag: oriic
[55] KiswechPS3
Mar 21., Saturday 15:47 #21
Vlasz sQr (#20) zenetre
Jj, igen, erre gondoltam. Ez az j track kicsit Code Orange-os taln, ez is atom, de a rgi adta nagyon. Most jn szerintem nekem Phobos pont
/* Life runs on Code */
[33] sQr
Mar 21., Saturday 15:06 #20
Vlasz KiswechPS3 (#19) zenetre
Erre a jelenetre gondolsz?

Gameplay Reveal | KATT!
Vgleges jtk | KATT!

Igen, ahogy hallom ez a rsz eltr httrzent kapott vagy jelentsen tdolgozta a szerz. Az els tsebb tma, de nyilvn gyakran szl ms a trailer alatt. : /
Twitter: sequeeer
[55] KiswechPS3
Mar 21., Saturday 14:57 #19
Vlasz sQr (#16) zenetre
Phobos-on tnyleg kiszedtk a korbbi zent a kltri csatrozsnl ?
/* Life runs on Code */
[7] ETX
Mar 21., Saturday 13:38 #18
Nemsokra rkezik a doom battle royal mdja.... Egy ingyenes frissts keretben.... 😄
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[33] sQr
Mar 21., Saturday 13:01 #17
Vlasz FrY (#7) zenetre
Sajnos nincs, de mg lehet...

KATT!
Twitter: sequeeer
[33] sQr
Mar 21., Saturday 12:32 #16
Vlasz shearer (#15) zenetre
Igen, a teszt egyrszt ezrt is csszott. Rvidebbre szmtottam. szintn szlva nem is hiszem, hogy a cscspontjn rt vget.

De az Arch-vile s a buff totem szerintem szuper volt. Mikor meglttam, hogy vrsen izzanak a dmonok s ktsgbeesetten cikzva kezdtem keresni a forrst. :’D
Twitter: sequeeer
[26] shearer
Mar 21., Saturday 12:08 #15
Vlasz sQr (#14) zenetre
h, tegnap este befejeztem (amgy meglepen nagyon hossz jtk, mlt pnteken lltam neki, s minden nap toltam 2-3 rt), s ht nem gy lett.
De amgy igen, nagyban fgg attl, hogy mennyi a hely s milyen ellenfelek vannak mellette. Mindenesetre elismersem a fejlesztbrigdnak, hogy sikerlt a pain elementloknl s az arch-vile-oknl is idegestbb ellensget csinlniuk.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[33] sQr
Mar 21., Saturday 11:58 #14
Vlasz shearer (#13) zenetre
A Marauder harcbl elsre majdnem rage quit lett - fleg a mocsok szk helyszn miatt. Aztn a jtk vgre mr csak egy volt a sok kzl. Hidd el, nlad is gy lesz. : ]
Twitter: sequeeer
[26] shearer
Mar 21., Saturday 11:42 #13
Amg gyaks van, addig kzel tkletes jtk, nekem mg a titkos dolgok keresglse is tkre bejtt, ad egyfajta retro feelinget. De amint ugrabugrlni kellett az nagyon sztcseszte az lmnyt. Egyszeren nem rtem, minek? Ja s a maraduereknek a durva anyjt.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[38] playmore
Mar 21., Saturday 10:41 #12
A multi nagyon tetszett az elz rszben, de relisan nzve a nagyobb nevek meglik az ilyeneket pr hnap alatt, nem sok rtelme van belerakni brmit is.
Cheers, love! The cavalry's here!
[3] Lampec
Mar 21., Saturday 9:52 #11
Multi hinya miatt majd akcisan, de vlt tnyleg egy quake3 arena multi utn ☹️
Sose nyomjl full kretnt!!!
[30] sting
Mar 21., Saturday 9:52 #10
Vlasz FrY (#7) zenetre

[1] bakfitty
Mar 21., Saturday 9:20 #9
Vlasz KiswechPS3 (#8) zenetre
Engem is pont ez zavar. Nem csak a fegyvereknl, de az elz rszben az utols kulcskrtynak is megvolt a helye, most meg ott lebeg a levegben. De gy sszessgben, mintha a '16-os rsz sokkal "dmonibb" lett volna, itt valahogy az egsz lazbb, mr-mr viccesebb lett.
[55] KiswechPS3
Mar 21., Saturday 9:12 #8
Tegnap beleszaladt j pr ra, iszonyat prgs s vltozatos a harc megint, pardsan nz ki, a platformer rszek okosak, csak nhol mr erltetve vannak a gyjtgethet cuccok miatt. Nlam ez a rsz is betallt eddig, viszont a rohadt letbe, durva j lenne egy mecht is irnytani majd

Van pr aprsg ami nekem sem annyira tetszik, pldul az egyik, msok szmra lehet szre sem vett dolog, hogy az elzben tk jl voltak krtve az j fegyverek (nem rkdosan), a super shotgun-t a sajt fejt lerobbant katontl vetted el egy horror szobban, most meg prg zld szn aurval prg az sszes a levegben Meg hatalmas krdjel a kis babk helyn ? Ez a rsze az 2016-osban komolyabbra volt vve, ez hinyzik.
/* Life runs on Code */
[2] FrY
Mar 21., Saturday 1:36 #7
Lb van 😇?
I'll SHOW yoU The TRUTH!
[23] bandee23
Mar 21., Saturday 0:39 #6
Vlasz mcmacko (#5) zenetre
Csak gondoltam elsknt stm el. Doom teszt amgy jobban rdekelt.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
Mar 21., Saturday 0:19 #5
Vlasz bandee23 (#4) zenetre
Na ne kezdjtek! Az is lesz egybknt, csak kicsit ksbb.
"This is our time to medicate..."
[23] bandee23
Mar 21., Saturday 0:13 #4
J lett ez az Animal Crossing teszt.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[11] Wallace
Mar 20., Friday 23:51 #3
Iszony tmny a cucc, nagyjbl kt rt tudom folyamatosan nyomni. Ugyanez volt a 2016-os Doommal is. De ettl fggetlenl baromi j jtszani vele.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain.
[33] sQr
Mar 20., Friday 23:09 #2
Vlasz theSickness (#1) zenetre
szintn gy rzem, hogy a harcok minden pillanata szinte tkletes. A vgtermk megtlse csak attl fgg, hogy mennyire vagy kpes elfogadni s rtkelni minden mst, ami kzte van. : ]
Twitter: sequeeer
Mar 20., Friday 22:54 #1
Nem hiszek neked. 10 pont. Ennyi.
Nem kapok privt zeneteket az oldalon, ne is rj! :)
Doom Eternal adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Bethesda Softworks
Fejleszt: id Software
Megjelens: 2020. Mar 20.
Kategria: FPS
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
- a mfaj alternatv gon elindult evolcija
- villmgyors, agresszv, kmletlen mgis intelligens harcrendszer
- tgondoltan beszintezett, de brmikor rptben vlthat nehzsg
- fantasztikus hangulat, vltozatos krnyezet
- bitang ltvnyos sszkp, tkrsima 60FPS
- Mick Gordon httrzenje, amit lehetetlen httrbe szortani
- a trtnet gyesen nyl hozz a lore elemeihez s remekl fzi ssze az eldk szlait...
Ami nem tetszett
- ...de ezt csak az tudja rtkelni, aki ismerte azokat, mert a jtk nem vgez tl j munkt a kommuniklsra
- a fejlesztsi rendszer tlsgosan sztszabdalt
- a gyjthet dolgok rtelmetlenl lepik el a plyt
- a platformer rszek minden tren kilgnak s nismtlek
- a tbbjtkos md ersen megszabdalt
Olvasi rtkels: 10 (3 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

41 | [Teszt] Doom Eternal

Alig voltunk kpesek kiszabadulni a dmonok ltal megszllt tesztlaborbl. A Doom Eternal kmletlen, villmgyors s meglepen intelligens evolcija a ‘90-es vek FPS ikonjnak. Robotmajom azta a Cyberdemont szimpln apnak szltja.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba