[Teszt] Journey to the Savage Planet

Journey to the Savage Planet

Gamer3652020.02.16. 23:00

Halihó hétalvó! Khm. Üdv újra köztünk Űrkrapek 32! Vagy 33? Fene tudja. Őszintén szólva úgy a tizedik után már nem igazán követtem a halálaid számát. Nyugi-nyugi. Mindaddig tudok egy újabb klónt alkotni belőled, ameddig szükségünk van a munkádra. Hát nem csodálatos dolog a kapitalizmus? Látom a fegyveredet már megtaláltad az asztalon. Ohh. A békés kolonizálók első számú eszköze. Na gyerünk! Egy egész bolygó várja, hogy felfedezd. Ne félj, az érzékelőim szerint nincs intelligens élet rajta - és ez az érkezéseddel sem sokat változott.

A Journey to the Savage Planet egyértelműen legjobb tulajdonsága, hogy nem próbál többnek mutatkozni vagy egy szemernyit is komolyan venni magát. A Typhoon Studios első játékán ennek ellenére tisztán látszik, hogy a videójáték-ipar veteránjai alkotják a csapatot. Többen közülük olyan szériákon dolgoztak, mint a Far Cry és az Assassin's Creed, most viszont hátrahagyták a megkopott Ubisoft sablonokat és valami egészen szerethetőt dobtak a polcokra.

Névtelen főhősünk a negyedik legnagyobb űrkutató társaság, a Kindred Aerospace kijelölt önkéntese, aki éppen úticélját elérve az AR-Y26 nevű planétán landolt. Na jó. Technikailag inkább becsapódott. Lényegében mindegy, mert a cég csak az odaútra állja az üzemanyagot. Célunk, hogy új otthont találjunk az emberiségnek, ezt pedig természetesen a teljes flóra és fauna dokumentálásával, esetleg annak szisztematikus kiirtásával érhetjük el. Meg persze nem árt összetákolni a Javelin, üzemanyagot szerezni és te magasságos egek mi az a felhőkbe nyúló alien torony előttem?

Az első ami fel fog tűnni, az a változatos eszközökkel megjelenő humor, ami az egész játékot átjárja. A szatirikus FMV reklámok az űrhajó képernyőin, a Kindred főnökének esetlen bejelentkezései, a karakterválasztás abszurditása (lehetünk Lassie is), na és persze a velünk tartó mesterséges intelligencia állandó szarkasztikus kommentárja a kezdetektől megadja az alaphangulatot. Nem feltétlenül a legszofisztikáltabb módon, de csak ritkán fárasztóan. Ahhoz, hogy mindez működjön, persze szükség volt néhány kompetens szinkronhangra is, ami mellé ráadásul sikerült a hanghatásokkal és néhány hangulatos zenei betéttel is felnőni.

A következő szembetűnő elem az lesz, amikor a nyitóhelyszín egy enyhe Breath of the Wild áthallással belenyal a retinánkba. A játék üdítően színes, pofátlanul stílusos és néhol meglepően kreatív vizuális dizájn tekintetében. A látótávolság még konzolokon is kiemelkedően nagy, amihez mindössze néhány darabosan mozgó animációnál kellett meghúzni a nadrágszíjat valahol a látóhatár szélén. A vertikálisan is bátran terpeszkedő környezet, a végtelenül jópofa lények és a minden bozót mögül csalogató rejtett zugok könyörögnek azért, hogy felfedezzük őket!

Még szerencse, mert a játék leginkább erre épít. Felvázol egy ismerős metroidvénia alapot, majd elengedi a kezed. Térkép nincs. Felesleges is lenne. A három nagyobb szintre bontott területen kiválóan lehet tájékozódni az iránytű és az aktuális küldetés jelölésének segítségével. Jeges gleccserek, vízeséssel tarkított buja növényzetű részek és szikkadt kövek között fortyogó lávás területek várnak - és akkor még csak a kezdő szintről beszéltem! A pályadizájn kiváló, a játék pedig jutalmazza a kíváncsiságot és a kísérletezést, amiben legtöbbször az ugrálás kapja a főszerepet. Akit kiver a víz a belső nézetű platformerkedéstől az azért megnyugodhat: soha nem kell majd egy mozgó tű fokára ugrani szaltóból. Sőt, olykor alternatíva is akad.

Mert alapvetően mégis mit kell csinálni a kegyetlen planétán? Metroid Prime szerűen scannelni minden idegen dolgot ami elénk kerül. Gyűjtögetni a három alapanyagot (karbon, aluminium, szilikon) a különböző sziklákból és az abszolút véletlenül mellettünk elhalálozó ellenfelekből. Valamint megtalálni néhány idegen ötvözetet tartalmazó gömböt. Ha követed a fenti néhány pontot, akkor fokozatosan új földöntúli játékszerek akadnak a kezedbe és a meglévőket is fejlesztheted az űrhajó 3D nyomtatóját rugdosva. A valódi őrület ezután kezdődik!

Túl távol vagy magasan van valami? Dobj le egy zselés ugrópadot. Még mindig? Fejleszd a dupla vagy akár triplaugrást! Most sem éred el? Próbáltad már a űrcsákját? Néhány felületre tehetsz olyan gumót, amibe megakaszkodik. Túl gyors az ellenfél? Itt egy ragacsos alien guanó! Vagy egyszerűen dobj neki egy ilyen csalit és majd a többiek felfalják. Esetleg próbáltad már a hanyag “bitchslap”-et? Na jó. Néha lövöldöznöd is kell majd. Főleg a főellenfelek alig észrevehetően az arcodba tolt, világító sárga pontjaira. Ehhez egy szánalmasan funkcionáló pisztoly áll a rendelkezésedre, ami a fejlesztések segítségével válik egyre halálosabbá - de szórakoztatóvá igazán soha. Hé', senki nem mondta, hogy ez egy FPS.

A harc így soha nem is jelent különösebben kihívást. Minden morcosabb idegen lénynek maximum 3-4 könnyen kiismerhető és jól telegrafált mozdulata van, ami a szobányi méretűekre is igaz. Néhány érdekesebb variáció akad, de ezek is maximum az idővel rendelkezésünkre álló “gránátfajtákból” kívánnak meg egy plusz beiktatott lépést. Szerencsére a remek karakterdizájn azért minden esetben szinten tartja az élményt.

Főleg ha ott szerencsétlenkedik mellettünk valaki! Bár kompetitív többjátékos mód nincs, a teljes kampányt végigjátszhatjuk egy meat body-val! Ohh. Inkább ne kérdezd mi az. A ko-op játékmechanikában ugyan nem ad hozzá sajnos semmit az élményhez, de élvezet bevezetni valakit az ismeretlenbe. Mondjuk bíztatni, hogy menjen ahhoz a furcsa növényhez, ami gyanús gázt ereget. Vagy rúgjon bele abba az ártatlannak tűnő vörös csirkeszerű lénybe. Majd tagadni, hogy mi dobtunk csalit a hátára ami miatt a fél állatkert kergeti. Ez a felállás lesz egyébként az egyetlen járható út, mert jelenleg ko-op esetén csak a hostnál menti az előrehaladást a játék, így a partnerünk nem folytathatja egyedül ott, ahol abbahagytuk. Ezzel rendesen aláásva a közös felfedezésnek.

A végére talán úgy tűnhet leolvadt az arcomról a mosoly, de ez korán sincs így. Valamivel kevesebb, mint 12 óra után hiába láttam a befejezés(eket), még rengeteg rejtett zuga maradt a bolygónak, amit fel akarok fedezni. Sőt, kacérkodom a platinum trófeával, mert még azoknak a leírása is szörnyen jópofa. Esetleg nem kell valakinek egy idegenvezető? Persze nem tökéletes a játék. Nem is forradalmi. Egyszerűen csak egy annyira szerethető hét pontos, hogy hazudok rá egy nyolcast azoknak, akik nem olvassák el a kritikát. De az maradjon a mi titkunk, oké?!

sQr

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11