[Teszt] EarthNight
Eddig 2 hozzszls
ne5h
2020. January 12.
Sunday 10:30
Nem hittem volna, hogy manapsg tallkozom olyan platformerrel, mely leginkbb a Sonic-kal mutat prhuzamokat s pontosan emiatt ugyanazokon a pontokon szenved problmkkal, mint a Sega kabalja. A Cleaversoft alkotsa, az EarthNight azonban ppen ilyen jtk, ami rdekes tletei mellett sajt magt gncsolja el.



A trtnetrl nehz rkon t meslni, mr csak azrt is, mert a jtk is egy meglehetsen rvid tvezetvel rendezi le mindezt. Egyik nap kismilli srkny lepi el a Fldet, amik miatt aztn az emberisg a kihals szlre kerl, a tllk pedig az rbe meneklnek, mikzben az rishllkkel is le akarnak szmolni. Erre a feladatra kapunk egy kttag csapatot Sydney s Stanley szemlyben, akikkel srknyvadszatra indulhatunk.

A kt karakter eltr kpessgekkel rendelkezik s ezek alapjn egyrtelmen Sydney lvez elnyt. ugyanis az egyszer ugrs mellett a mfajra jellmez double jumpnak is birtokban van (Stanley valsznleg hinyzott az rrl, amikor ezt tantottk), valamint ezen fell mg siklani is kpes a levegben. Vele szemben Stanley mindssze csak a hagyomnyos szkkensekre kpes s ezen fell semmilyen ms trkk nincs a tarsolyban. Ez alapjn teht a kt karakter leginkbb eltr nehzsgi szinteknek feleltethet meg. De mg a sokoldalbb Sydney-vel sem lesz olyan knny dolgunk.



Ez pedig a jtk felptsbl addik. A feladatunk, hogy a srknyok farkn landolva elfussunk egszen a fejkig, ahol aztn ritmikus szurklsokkal lemszrolhatjuk ket. Ez nyilvn csak papron hangzik ilyen egyszeren, hiszen minl tbb repl gykot aprtunk le, annl nehezebb dolgunk lesz. Kezdve az egszet azzal, hogy a srknyok a repls szemlltetse miatt folyamatos hullmz mozgsban tartjk a testket, teht a plyk hullmhegyekbl s -vlgyekbl llnak. Knnyen kitallhat mdon az egyes grbk vt kihasznlva, megfelel idben elrugaszkodva nagyobb tvolsgokat szelhetnk t, ezzel hamarabb eljutva a srknyok fejhez.

A dolog ott vlik problmss, hogy minden srkny teste tele van klnbz ellenfelekkel, akik ellen alapjraton egyedl a Mario-tl tanult homlokon cipzs az egyetlen hasznlhat fegyver. Ez pedig azrt igazn nehzkes, mivel a minl gyorsabb mozgs miatt sokszor az alattunk elterl plybl semmit sem fogunk ltni, ennek kvetkeztben az ellenfelek pozcijt sem tudjuk rendesen meghatrozni.



A helyzetnket knnythetjk azzal, hogy a plykon tallhat kismilli gyjtgetnival s specilis trgy felhalmozsbl szrmaz kombincikkal klnfle power-upokat nyitunk meg, melyek aztn a ksbbi prbk sorn mr a segtsgnkre lehetnek. Azonban van egy olyan svdcsavar a dologban, hogy az sszes power-up karakterhez kttt, teht elfordulhat, hogy csak olyanokat oldunk fel, melyek pont nem ahhoz a figurhoz valk, akivel mi ppen jtszunk.

Az igazi feketeleves azonban akkor r minket, amikor rjvnk, hogy az leternk visszatltse a lehet legnehezebb a jtkban. Ez pedig a fenti elemek (nem rendesen belthat plya, korltozott lehetsg az ellenfelek likvidlsra) egyttese miatt azt eredmnyezi, hogy az EarthNight nagyon hamar tud bosszant s frusztrl lmnny vlni. Fleg akkor, amikor a nehezebb srknyok htn mr repl s tvolsgi fegyvereket is hasznl ellenfeleket tallunk, neknk pedig a ritmikus ugrabugra s az esetlegesen megnyitott power-upok kpezik az arzenlunkat.



Az EartNight a platformer alapokon tl a legjobban egy ritmusjtka emlkeztet, azonban a megvalsts miatt pont a tkletes tem megtallsa jelenti az egyik legnagyobb problmt. Ez pedig rvid ton az lvezeti rtk rovsra megy. Ennek ellenre ideig-rig kpes lehet lektni az rdekldket, azonban a mfaj szerelmesei tallhatnak nla jobb kpviselket is.

6/10

EarthNight | Platform: Nintendo Switch, PC, PS4 (tesztelt) |
r: 5.490 HUF(PS4) Kiad / Fejleszt: Cleaversoft |
Megjelens: 2019. december 03.

[3] Wakka
Jan 12., Sunday 20:21 #2
iszonyat ersen nz ki, kr rte. : \
Jan 12., Sunday 11:53 #1
Valami miatt slyos Amiga flashback nekem ez a jtk.
"This is our time to medicate..."