[Teszt] John Wick Hex

John Wick Hex

StingerCsere Krisztián Gábor2019.10.27. 19:00

Augusztusi kölni kiruccanásunk alatt már a podcastekben is megemlékeztünk róla, de a Mike Bithellel történt személyes találka alkalmával kipróbált John Wick Hex miatt előzeteseinkben is szerepelt már a Keanu Reeves nevével fémjelzett akciósorozat játékos adaptációja. Ha követted a játék körüli eseményeket, akkor nagy valószínűséggel nem ér meglepetésként, hogy a Good Shepherd gondozásában készült egészen egyedi stílust képviselő akciójáték megjelent, így - egy második kör erejéig ismét elmerültünk a noire-art dizájnú neonkék kavalkádban.

A screenshotokat és a lenti trailert elnézve elég rendhagyó játékkal van dolgunk, már ami a stílust illeti: ránézésre egy akciójáték, de a Mike Bithellel történt személyes interjú alkalmával megtudtam, hogy a hivatalos elnevezés a „timeline strategy game”, amely egy, a gyors reagálású események időfüggő erőforrás-menedzsmentjére épülő akciójátékot takar. Bonyolult még elmondva is, de mihelyst alaposabban a játékra pillantasz, egyből leesik a tantusz - a John Wick Hex egy hexagon-rácsra felhúzott akciójáték, amelynek fő elemét John filmbéli tűéles koreográfiájának lemodellezése adja. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy mindent az idő múlásának rendelünk alá: egy bukfencet, egy fedezékbe húzódást, egy újratöltést, oldalra lépést, betárazást, célzást és közelharcot is.

A rendelkezésre álló idő, az ellenfelek mozgása, becsült támadása és minden egyes lehetséges esemény (legyen az akció, mozgásfázis, karaktermenedzsment, pl. gyógyítás, vagy bármi egyéb) egy ún. Idősíkon van ábrázolva, akár egy videóvágó szoftverben. Körökre osztottnak is nevezhetnénk, de valójában ez egy realtime sakkjátszma, ahol egy picit előre gondolkodva kell az elkövetkezendő néhány másodpercet, azaz az adott pályaszakaszon való előrenyomulást megtervezni. Nem minden alkalommal lesz ebben tömény akció, gyakran egy-egy helyes pozícionálással, fedezékbe vonulással, vagy helyezkedéssel sokkal nagyobb eséllyel szedünk le mi valakit, mint a többiek minket. Emellett a rendelkezésre álló lőszerre is gondolni kell, ugyanis a filmmel ellentétben az itt nem végtelen: az újratöltéskor elvész a maradék lőszer a tárból - igaz, megfelelő óvintézkedések mellett az ellenség stukkereit is elcsaklizhatjuk.

A játéktér elsőre nem nyilvánvaló, a beeső helyek, ajtókkal zárt helyszínek, vagy utcasarkok kitakarják a mögöttük levő teret, így csak sejteni lehet, hogy a kereszteződéseken túl mi vár főhősünkre: emiatt (és a taktikai stílus miatt) a játék egyfajta X-Com és Superhot variánsnak tekinthető, melyből előbbi a támadások variációinak felépítésére, míg utóbbi a gyors és feszes reagálású akciójelenetek megfelelője.

Jópofa dolog a játékban, hogy számos filmbéli szituáció visszaköszön benne: ez kifejezett kérés volt a Lionsgate Studios részéről, mely eredetileg azt az ötletet is elvetette, hogy a John Wick játék egy agyatlan shooter legyen. A „mit csinálna John Wick ebben a helyzetben” kérdés aztán egy rakás új ötletet fialt, ebből tevődik össze a játékmechanika flow-ja: John minden ellenfelébe két lőszert pumpál, úgy mozog és gondolkodik, mint a filmbéli jelenetekben és olyan koreográfiában gyilkol, amelyet legutóbb a Parabellum epizódban láthattunk. A környezet interaktív használata, vagy az ellenfelek ellökése némi időért cserébe (ez az első filmből az a jelenet, mikor John kifogy a lőszerből és ellenfelét meglökve némi időt nyer, hogy újratöltsön) mind azt támasztják alá, hogy az idő-menedzsmentre épülő taktikai akció stílus abszolút jó választás volt.

Még a gamescomos előzetesben említettem, hogy a játék illeszkedik a trilógia kánonjába: ez olyannyira igaz, hogy a sztori bár előzmény, de a bérgyilkosok pihenőzójánának kikiáltott Continental hotel tulajdonosát, Winstont és a jobbkezét, Charont kell kimenekíteni benne, akit a játék dark-neon noire világának titokzatos gonosza, Hex rabol el azért, hogy Johnt magához csalogassa. A dolog érdekessége, hogy a két karakter hangját az eredeti színészek, Lance Reddick (Charon) és Ian McShane (Winston) adja - ezzel is autentikusságot kölcsönözve az audio szekciónak.

A John Wick Hex egy egészen új és egyedi megközelítésben adja vissza a trilógiává avanzsáló filmsorozat elemi esszenciáját: ha kedveled az efféle valós idejű, de számos kombinációs lehetőséggel megáldott stratégiai elemeket tartalmazó akciójátékokat, akkor ez kőkeményen a te játékod - de akkor is tégy vele egy próbát, ha a filmért is odavagy, mert pontosan ugyanazt az élményt kapod vissza, csak ezúttal a stukker a te kezedben van. Keanu egyelőre PC-n bújik csak John szerepébe, de a konzolos irányítás passzintása után feltehetően konzolokon is tiszteletét teszi majd jövőre a játék.

8/10

***John Wick Hex | Platform: PC (tesztelt), érkezik várhatóan 2020 Q1: XO/PS4/Switch

Kiadó / Fejlesztő: Mike Bithell / Good Shepherd | Megjelenés: 2019. október 09. | Epic Store Link ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

8 órája
6

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

23 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
48

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==