Legendary - teszt

Legendary - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2008.11.03. 16:49

Az előítélet, bár általában csúnya és elítélendő dolog, néha igen hasznos tud lenni. A Legendary esetében például, ismerve a fejlesztő Spark előző próbálkozását (ő lenne a Turning Point, mely eséllyel pályázhat a jelenlegi generáció legrosszabb játéka címre) az ember jóval lejjebb adja az elvárásait. Én legalábbis azt mondtam, hogy csak legyen jobb, mint a TP, és onnantól kezdve már kedvelni fogom. Jobb lett, nem sokkal, de épp annyival, hogy a bűn rossz kategóriából a középmezőny végére felküzdje magát.

Kezdjük talán a játék sztorijával, mely nagyjából annyira eredeti és friss, mint egy szerda esti, kereskedelmi csatornán adott akciófilm - néha komolyan számítottam arra, hogy Dolph Lundgren rám támad valamelyik sötét sikátorból. Adva vagyon Pandora szelencéje (akiben anno a Való Világ mély nyomokat hagyott azt most el kell szomorítsam, nem ARRÓL a “szelencéről” van most szó), a történetét gondolom mindenki ismeri. Zeusz ajándéka, nem szabad kinyitni, Pandi természetesen kinyitja, sok-sok balsors rászabadul az emberiségre, epic fail, Pandora. Namost a Sparknál úgy gondolták, hogy ez a szelence leginkább a frigyládára hasonlít, melybe nem a torokgyuszi, hanem a világ mondáinak összes rosszfiúja van beletömködve, így a tolvaj Charles Deckard szerepében ezt kell ellopnunk. Természetesen a dolog nem úgy sikerül, mint ahogy tervezte, Deckard egy nem lemosható tetkóval lett gazdagabb, az emberiségre pedig sikerült rászabadítani az összes csúf, gonosz szörnyet, melyeket eddig a szelence visszatartott. Ez már önmagában nem egy szerencsés dolog, de a történetbe belekeveredik még két, egymással harcban álló titkos szervezet, és így minden adva van egy olyan sztorihoz, melyhez hasonlót még csak másfél milliószor láthattunk. A kötelező mellékszereplők is megvannak, a helyi “berényimiki”, a dúsgazdag megszállott, aki világuralomra tör, a szokásos mindent tudó és mindenhez értő jócsaj, meg a szabályokat ezer százalékig betartó katona is. A gond mindössze annyi, hogy LeFay (ő a gonoszember) annyira sablonos, mintha a gonosz emberek nagykövnyéből szedték volna, a jócsaj korántsem jó, leginkább egy félresikerült próbababához hasonlít, és olyan akcentusa van, melytől egy jobb érzésű angoltanár spontán szeppukut hajtana végre, a tökéletes katona meg csak szimplán idegesítő. Szerencsénkre viszonylag keveset találkozunk velük, legtöbbször Névtelen Barátságos Katonával kell beérnünk, aki bár kétpercenként vérfarkas eledel lesz, szerencsére mindig akad egy klónozott mása, aki előbújik valamelyik sarokból, csak hogy pár perc múlva megint véres sikollyal váljon eggyé az örökkévalósággal.

A történet nem az egyedüli gyenge pontja a játéknak. Adva van ugye az Unreal 3 motor, ez hajtaná a játékot, de ezt maximum úgy vesszük észre, ha a játék elején meglátjuk a logoját. Grafikailag ugyanis a Legendary erősen a középmezőnyben helyezkedik el, karakterek szintjén pedig rémisztően elvérzik. Kár érte, mert szép látvánnyal legalább el tudnák felejtetni azt, hogy összesen talán öt mitológiai szörnybe futunk bele, ha beleszámítom a kötelező Névtelen Ellenséges Katonát Piros Fényű Sisakban, illetve a főellenfeleket is, akkor olyan tíz ellenfélre bővül a lista.

De még itt is azt mondanám, hogy egye kutya, ha a különböző ellenfelek különböző taktikát igényelnének, de megint csalatkoznunk kell. Míg egy vérfarkasból kinézem, hogy agyatlanul nekünk ront, egy elit katona ne tegye már ezt. Ha pedig ez nem lenne elég, az AI rendszeresen feladja a harcot, zombivá váló ellenfelekkel lépten-nyomon találkozhatunk. Ezt már csak tetézi azt, hogy a készítők a játék fele környékén bemutatnak egy szerkezetet, amit letapizva a szörnyek kis ideig mellettünk fognak harcolni. Na ez az, ami megadja a kegyelemdöfést az egyébként se erős mesterséges (un)intelligenciának és a szörnyek látványosan elkezdenek kóvályogni, nem tudván, hogy most mihez is kezdjenek. Hála az égnek, hogy csak néhányszor bukkan fel ez a szerkezet. A karakterek közül egyedül a griffek érnek valamit, tényleg jól néznek ki, látszik, hogy a fejlesztők is ezt gondolják, mert lépten-nyomon feltűnnek valahogy. Ami még pozitív az a környezet ábrázolása. New York és London jól néz ki, látványos, ahogy az elszabaduló szörnysereg egyre jobban a porig rombolja, és éppen ezért nagyon sajnálatos, hogy bár van néhány olyan hely, ahol epikus csatákat vívhatnánk (például rögtön az elején a Times Square, ahol egy hatalmas gólemmel kell szembenéznünk) a készítők folyton lineáris folyosókba kényszerítenek a sok törmelékkel és ronccsal. Erről jut eszembe, karakterünk valószínűleg inkább az okos tolvajok táborába tartozik, mint az ügyesekébe, lévén egy korlát átugrása már a lehetetlen küldetések közé tartozik.

Vicces dolog, hogy érződik, hogy a fejlesztők próbálkoztak beledobni ezt-azt a kondérba, de legtöbbel csak tovább rontották a végeredményt. Említettem a kezünkön lévő fura szimbólumot, mely segítségével a mitológiai szörnyek életerejét tudjuk megcsapolni, majd magunkat gyógyítani vele. Érdekes megoldás és jó ellenpontja lenne a mostanság divatos “öngyógyulós” játékmenetnek. A gond az, hogy ez akkor működne, ha nem dobnák felénk végeláthatatlan hullámokban az ellenfeleket a készítők (igen, a semmiből teremnek újra, isten hozott mindenkit 2000-ben...), mivel az életerő lopás és feltöltés közben a fegyverünk nem használható. Ez pedig akkor, mikor két minotaurusz üldöz éppen egy olyan luxus, amit nem engedhetünk meg. Ha pedig utolér minket a kaszás irány a legutóbbi checkpoint - igen, tényleg 2000-ben vagyunk. Rengeteg látványos scriptelt jelenet van a játékban, ezek nálam alapból plusz pontot jelentenek (lévén így biztosítva van, hogy ne maradjak le egy-egy látványosabb dologról), a gond az, hogy itt nagyon érződik, hogy a dolgok tőlünk függetlenül mennek, lényegében tényleg úgy néz ki, mintha moziban néznénk az eseményeket. Erre a legjobb példa az első pálya, egy ponton nyugodtan beleereszthetünk egy teljes pisztolytárat a félelmetes, embereket zabáló griffbe, a golyók egyszerűen átszaladnak rajta, mintha ott se lenne. Ilyen hibák után már meg se lepődök az esetenkénti clipping-bakikon, illetve a néha bekövetkező látványos belassuláson.

Megmondom, mi a helyzet ezzel a játékkal. Amennyiben jövő tavasz-nyár környékén jelenne meg - vagy még inkább tavalyelőtt tavasz-nyár - akkor szerencsésebb lenne. Ugyanis minden hibája ellenére tipikusan olyan, mint a fent említett C kategóriás, kertévés akció-scifi. Nem fog világot váltani, azonban egyszer megnézni - elnézést, végigjátszani - megéri akkor, ha az embernek van egy unalmas délutánja, játéka viszont nincs. Sőt, megkockáztatom, voltak olyan részek - például a főellenfelek elleni harcok, vagy a griff invázió - melyek határozottan tetszettek is. A körítés is, bár köszönőviszonyban sincs a mostani nagy nevekkel kellően tetszetős ahhoz, hogy még élvezhető legyen. A teszt elején említett Turning Pointnál lényegesen jobb lett, és a befejezéskor lefutó epilógus egy igen érdekes folytatást sejtetne. A Legendary egy nagyon jó ötlet volt, hiszen ki nem szeretné mondák szörnyeit gyakni, azonban nagy hiba volt, hogy pont a játékfejlesztés tanulási szakaszában tartó Spark fejéből pattant ki.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

16 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

18 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==