[Teszt] Remothered: Tormented Fathers
Eddig 2 hozzszls
Vega
2019. szeptember 17.
kedd 15:32
Azta kerlgetem a Remothered: Tromented Fathers cm jtkot, mita tbb mint egy vvel ezeltt megjelent elszr PC-re, majd nhny hnappal ksbb PS4-re s XOne-ra, de a Switch verzi kiadsa vgleg eldnttte, hogy nincs rtelme tovbb halogatni, most vagy soha. Mert az egyrtelm volt, hogy mind a kpi vilga, mind a jtkmenete azokat a ktezres vek eleji PS2-es menekls horrorokat idzi, amelyekrl alapveten kellemes emlkeket rzk mg akkor is, ha sem a Clock Tower 3, sem a Haunting Grounds nem volt tkletes alkots. A Remothered pedig le sem tagadhatn azt a szellemi rokonsgot, ami ezekhez a cmekhez kti, legyen sz a kiszolgltatott, gyenge fhs kiltstalan kzdelmrl, a kalandjtkos elemekrl vagy a teljesen elborult - egybknt nagyszer - sztorirl.



A hetvenes vek elejn jtszd trtnetben Rosemary Reedet, egy kezdetben homlyos httrrel rendelkez nt irnytunk, aki eleinte (szmunkra) kds motivciktl vezrelve kezd nyomozsba egy eltnt lny gyben. Az els fl rban nyilvnvalv vlik, hogy a nevelapval kapcsolatban nagyjbl semmi nincs rendben, a villjt titokban bejrva sorban dlnek ki a csontvzak a szekrnyekbl, s nem is annyira tvitt rtelemben. Ottltnk persze nem sokig marad titokban, ettl kezdve pedig nem csak az gy felgngyltse, hanem a tlls is kzponti szerepet fog betlteni a hatalmas hz (s a ksbbi helysznek) bejrsa sorn. Mivel hzigazdnk egy sarlval vesz minket ldzbe, mi pedig fiziklisan nem tudjuk felvenni vele a versenyt, ezrt inkbb a meneklsen s a bjklson van a hangsly. Szinte minden msodik btor felhasznlhat arra, hogy elrejtzznk benne vagy alatta, de menet kzben felvehetnk egy csom trgyat, amit elterelsre hasznlhatunk (a klasszikus mdszerrel, pont oda dobva valamit, ahol nem vagyunk), vagy rvid idnyers s lassts cljbl megszurklhatjuk ldznket is.



A menekls jtkokban pont ezeket a mechanikkat szoktk a leggyakrabban elszrni, nem kivtel ez all a Remothered sem. Tbb idegest tnyez keserti meg az letnket, ezek kzl taln a legfrusztrlbb az a switches hiba, hogy ha gyesen bjunk el menekls kzben, a minket keres szrnyeteg folyamatosan beszl, de a hangja nincs trben pozcionlva. Ez azt jelenti, hogy mikzben nem ltunk semmit s gy halljuk, mintha tlnk fl mterre beszlne, lehet, hogy valjban mr egy szobval arrbb jr, csak pp a hangja nem halkul tlnk tvolodva. Hasonlan illzirombol az idnknti teleportlsa is. Nagy nehezen lerzzuk s felmegy a legfels szintre. Mi a kzps szinten tevkenykednk, folyamatosan lesve a fenti lpcst, majd egyszer csak elkap minket alulrl jve. Na gy tervezzen az ember elre… Mivel nagyon szigor a Remothered mentsi rendszere s egy-egy tallkozsnak tnyleg nagyon komoly ttje van (sokkal nehezebb tllni, mint belehalni), ezrt a jtk tnyleg flelmetes s ijeszt, minden szobba gy nyitunk s minden sarok mg gy lesnk be, hogy ne ijedjnk meg, ha pp ott vrnak rnk. Ennek ellenre mgis minden tallkozs utn csokis lesz a gatya, nem is emlkszem, hogy ilyen magas pulzussal mikor jtszottam brmivel is utoljra.




Ha a tlls nem lenne elg, meg kell fejteni a rejtlyt is. A szobk labirintusban jrva a mlt trtnseire utal nyomokat kell keresnnk, ez a legtbbszr valamilyen rott vagy kpi anyag lesz, valamint klasszikus kalandjtkos mdszerrel trgyakat kell felkutatni s a megfelel helyen hasznlni a tovbbjutshoz. A trtnetmesls konzervatv mdszerei s a valban tbbrteg, meglepetseket is tartogat sztori teljes sszeraksa nem kis feladat, bevallom, nhnyszor csak pislogtam, hogy mi mirt trtnik. Egy-egy kihagyott (vagy el nem olvasott) feljegyzs mr komoly lyukat hagy maga utn, ezrt nem rt akr tbbszr nekifutni s maximalistnak lenni a vgigjtszs sorn. Kicsit visszakanyarodva a PS2-rhoz egybknt tnyleg minden annak az idszaknak a horrorjtkait idzi, legyen sz a sznvilgrl (koszos, szrks), a hangulatrl vagy a tallt feljegyzsekrl, de elsre azt se mondannk meg, hogy a fejlesztk olaszok. J, mondjuk ismerve a hetvenes s nyolcvanas vek olasz filmtermst, tulajdonkppen mgis sszell a kp.



Nagy kr, hogy a Switch port nem lett tl j, br a patch lltlag mr ton van, taln a cikk megjelensekor mr ms az sszkp, de az ltalam tesztelt verziban kt komoly problmval is brt. Az egyik, hogy vizulisan sajnos borzasztan ignytelen lett a port. Nem tudom, hogy a tlzott optimalizcinak estek-e ldozatul a borzaszt minsg textrk s a rosszul bevilgtott helysznek, vagy msnak, de ez klnsen zavar, ha pldul kezedbe veszel egy trtnet szempontjbl kiemelten fontos fnykpet, de nem ltod, hogy kik vannak rajta, csak egy paca jelenik meg, teljesen mindegy, hogy dokkolt vagy handheld mdrl van sz. A msik nagy gond a legkevsb sem reszponzv irnyts, amikor csak harmadikra talljuk el a felvevend trgyat, az mg megbocsthat, de amikor pp a nyakunkban van a kaszs (na j, sarls), akkor a legkisebb botls is vgzetes tud lenni - s az is, mert tutira akkor is hibzunk, amikor egybknt nem lenne indokolt a dolog.



A Remothered t-hat rja Switchen keserves menet, s ebben az alapveten negatv tartalm szban minden benne van. Hossz perceket fogunk tlteni szekrnyekben, szmtalanszor jratltjk a negyed rval korbbi llapotot, megprblunk kzdeni, amikor futni kellene, rakosgatjuk ssze a mlt darabkit. s mikzben a szvnk a flnkben dobog, szinte szre sem vesszk, milyen alapossggal lettek felptve a helysznek, milyen szpen ptkezik helysznrl helysznre a trtnet, milyen fantasztikusan komponlt a zene s mennyire htborzongat a helyzetnk. A Remothered abbl a szempontbl is mltidz, hogy egy mra szinte elfeledett kategriban versenyez, az ignyes, kzepes kltsgvets, de polrozatlan hat- s htpontosokkal, amik nem akarnak se AAA-sok, se klasszikus indie-cmek lenni, ellenben idvel eslyes a “kult” cmkre. Nagy kr, hogy jelenlegi formjban semmikpp sem htpontos, mert az ignytelen port okozta frusztrci kitakarja a felszn alatti csillogst. Kr rte, remnykedjnk a mielttbi javtsban, mr csak azrt is, mert kszl a msodik epizd is, kr lenne ennyire keser szjzzel rharapni.

5/10

szept 18., szerda 9:09 #2
Vlasz mcmacko (#1) zenetre
Dehogy, nagy rajongja vagyok az ezredfordul krnyki/utni msodvonalnak, ennek az eredetije pedig jl illik oda.
szept 17., kedd 23:54 #1
Bah, kr a portrt. Nekem viszont az pozitv, hogy az alapjtkot nem meszeled el. Hallottam rla hideget-meleget!
"This is our time to medicate..."