[Teszt] Warhammer: Chaosbane

Warhammer: Chaosbane

GhzSzabó Ákos2019.09.09. 14:33

Arcpirítóan sok órát toltam bele már a Diablo sorozatba az elmúlt évtizedekben. Tudom, hogy fura egy Warhammer játék ismertetőt így kezdeni, de egyszerűen nem lehet megúszni egy modern akció RPG-nél, vagy Hack ‘n Slash játéknál az összehasonlítást. Pláne úgy, hogy a Chaosbane nem a futurisztikusabb 40K vonalból hanem az eredeti Warhammer fantasy lore-ból építkezik. Sajnos szerény személyem sosem merült el túlzottan ebben az ágban én inkább a 40k vonalat preferáltam mindig is. Viszont a rajongók elvileg örülhetnek mivel a játék történései a híres 2301-es Chaos invázió után játszódnak, amikor is Magnus vezetésével sikeresen elűzik a Chaos erőit, és legyőzve a bajnokukat, megmentik a birodalmat. Természetesen ez az állapot nem tart sokáig, mivel hamarosan egy titokzatos varázsló vezetésével a Chaos megtámadja Magnust, megölnek mindenkit őt pedig egy jó kis varázskómában hagyják. Na itt csatlakozunk mi be a történetbe és lényegében azt kell kitalálnunk, hogy ki volt a varázsló és hogyan tudjuk megmenteni Magnust, és persze mindenki mást is.

4 karakter/kaszt közül választhatunk, akik sok újdonsággal nem fognak szolgálni a veteránoknak, mágus, törp, harcos és íjász. Akik pontosan úgy is játszatják magukat, mint amire a nevükből következtetni lehet. Nagy pozitívum, hogy relatíve sok a használható skill/képesség a játékban, amik mivel teljesen szabadon konfigurálhatóak, bárki hamar megtalálhatja a neki tetsző játékstílust. A világ felépítése sem tartogat túl sok meglepetést, a szokásos, egy nagy központtal rendelkező területeket fogjuk újra és újra körbejárni, miközben szedjük össze a különböző lootot. A 4 nagyobb szekció egy - egy gonosz Chaos isten köré épül, akiket természetesen majd a körök végén jól le is kell gyaknunk.

Ezek a szekciók bár vizuálisan különböznek egymástól, valahogy játékmenet ügyileg ugyanolyannak érződnek. A program vizuális részével is az volt a bajom, hogy egyszerűen olyan semmilyen és üres a legtöbb szekció. Egy Diablóban pontosan emlékszem minden részre, minden szakaszra, a zene az atmoszféra mindig gondoskodott arról, hogy emlékezetes maradjon a kaland. Ez sajnos itt nagyon nincs meg. Nem segít az élményen az sem, hogy maguk az ellenfelek is nagyon repetitívek és a harmadik szakaszra igazából már láttad mindet. A boss harcok ellenben nagyon jók. Van bennük taktikai kihívás és baromi jól néznek ki.

Maga a loot is egy kicsit felemás, mert az alapból jópofa, hogy szinte az elejétől fogva settekből állnak a felszerelések és nem csak az endgameben találkozunk ilyesmivel, viszont azért akadtak a rendszerrel problémáim. Nem tűnt túl konzisztensnek a különböző felszerelések stat és ritkasági mutatója. értem ez alatt azt, hogy elég gyakran fordult az elő, hogy egy alacsonyabb szintű tárgynak jobbak voltak az összesített statjai mint egy jóval ritkábbnak. Valamint a Dio-ban már relatíve korán eshetnek legendary, vagy ugye most már annál is ritkább cuccok, amiket később fel is tudsz húzni a karaktered szintjére. Itt ha a max szint alatt esik bármilyen brutál cucc, sajnos az kvázi kuka, az endgameben nem fogod tudni használni. Valamint egyébként a drop rate is inkább tűnik diablo 1.0-lának, azaz a jó cuccok pokoli ritkák.

Érdekes, de a Chaosbane-nek a dolgok elmagyarázása sem sikerült valami túl fényesen. Értem én, hogy a játékosok nem szeretik a szájbarágós tutorialokat (még meme-k is vannak arról, hogy minden játékos elnyomja őket) de azért alap dolgok bemutatására fordíthattak volna egy kicsit nagyobb figyelmet. Már az elejétől fogva kapod folyamatosan az úgy nevezett “fragmenteket” amikről fogalmad sincs, hogy mire jók egészen addig ameddig a játék felénél véletlenül észre nem veszed, hogy bizonyos felszerelésekbe belerakhatóak, hogy növeljék az értékeit. Ugye a Gem-ek megfelelői. A Paragorn szintet, azaz bocsánat az “Isten” skilleket is kicsit érdekes módon, a játék közepétől tették elérhetővé, amihez nem is kell maximum szint.

Az endgame tartalom is elég karcsú, bár legalább már megjelenéskor elérhető. Van new game+, ahol sok midnened megmarad, de indíthatsz egy új karaktert. A Riftek megfelelőjeként van Boss rush mód, ami meglepő módon pont azt tudja mint amit a neve sugall, időre leverni egy adott főellenfelet. A Guild árustól lehet venni térképeket, amikkel egy úgynevezett relic hunt-ot tudunk indítani, elviekben itt találhatóak a játék legjobb cuccai.

A Chaosbane egy tökéletes példája annak, hogy miért is annyira pokoli nehéz letaszítani a Pokol urát a trónjáról. Sokkal de sokkal nehezebb ez a műfaj, mint azt sokan gondolnák. Nagyon sok mindent kell jól csinálni, különben hamar elvérzik a koncepció. Ha legalább azt sikerült volna elérni, hogy ne fulladjon ennyire gyorsan unalomba maga a harc és egy kicsit sikerült volna érdekesebbé vagy legalább hangulatosabbá tenni a környezetet az sokat segített volna. Azért persze nem kell temetni a játékot, nem egy rossz cucc ez, sőt otthon a kanapén ülve akár 4-en tolva kimondottan szórakoztató tud lenni, egyszerűen csak túl magasan van az a bizonyos léc. Aki ettől függetlenül rajongója a Warhammer-nek és ennek a stílusnak nyugodtan tegyen vele egy próbát, valószínűleg túl nagyot nem fog csalódni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11