[GC2019] Független gyöngyszemek

Független gyöngyszemek

ne5hVáradi Dániel2019.09.13. 18:00

Nem minden fejlesztőcsapatnál van kolbászból a kerítés, ez azonban nem akadályozza meg őket, hogy előálljanak várataln és ígéretes koncepciókkal. A gamescom során több ilyen játékhoz volt szerencsénk, az alábbiakban ezek közül mutatunk be néhányat. Tematika nincs, így lesz itt minden a szerelmetes űrodüsszeiától, a mesés időutazáson át a barkácsololós rókakomáig.

Indivisible / Lab Zero Games

A Lab Zero Games már a Skullgirls-szel bebizonyította, hogy nem kell a szomszédba menniük, ha eredeti dizájnra és karakterekre van szükség, ezt pedig az Indivisible alatt is megmutatják. A játék a többszörös csúszás alatt csak még kiforrottabb lett, ezt az első béta, a támogatók számára elérhető próbaverzió, valamint a gamescomos tapasztalat is megerősítette. Utóbbi ráadásul a korábban látott dzsungeles-romos helyszín után egy városi területtel készült, így nem pusztán az új környezetet, de a vele érkező platformer mechanikákat is bemutathatta a csapat.

Ezzel együtt a harcrendszer is egy sokadik finomhangoláson esett keresztül, a támadások között eltelő idő bizonyos esetekben jelentősen rövidült, így az egyes parancsok kiadása meglehetősen felgyorsult, ezáltal maguk a harcok is jóval dinamikusabbak. A védekezés és a speciális mozdulatok bevetése is áramvonalasításra került, miközben a velünk vihető karakterek száma egyre csak nőtt, így biztosítva, hogy még hosszú órák után is tudjunk új csapatleosztást készíteni, aminek köszönhetően kevésbé válik monotonná a játék ezen része.

Haven / The Game Bakers

A francia Game Bakers csapata legutóbb a Furival alkotott emlékezeteset, legújabb fejlesztésük azonban egy fokkal visszavesz a sebességből és egy kalandjátékot kapunk tőlük, melyben a főszereplők közötti kapcsolat mellett a kvázi körökre osztott harcrendszer adja a játék igazi érdekességét. A Haven Yu és Kay (próbálok itt nem valami burkolt utalást felfedezni a britekre - Yu + Kay = UK) kalandjáról szól, akik menekülésük közben egy idegen bolygóra zuhannak le. A túlélésük mellett a mindennapi együttlét problémáival is foglalkoznunk kell, miközben az ismeretlen vidéket fedezzük fel. A párbeszédek során hozható döntések egyfajta karmarendszert képviselnek, melyek a pár egymáshoz viszonyulására is hatnak. Ezen kívül amikor éppen nem a szokatlan planétán kutatunk, akkor nagy valószínűséggel harcolni fogunk, aminek szintén az egyik alapja a két főszereplő együttműködése.

Az összecsapások során lehetőségünk lesz kombinált támadásokat indítani, illetve az egyes csapások erejét tölteni. A csavar a dologban, hogy bár a harcok menete körökre osztott, nincs a hagyományos értelemben vett cselekvéssorozat, ezért bármikor megszakíthatjuk az ellenfél támadását, ahogy ő is megteheti ugyanezt. Ez egy érdekes adalékot visz az egyébként lassúnak tűnő harcokba, segítségével sokkal gyorsabb tempóban folytathatjuk le az ellenfelek leverését.

The Last Spell / CCCP

A világvégét már sok játék (is) feldolgozta, a kérdés tehát, hogy hogyan lehet ebben a koncepcióban újat alkotni? A CCCP csapata a procedurálisan generált elemekben látja a megoldást. A The Last Spell egy rogue-lite taktikai RPG, ahol a feladatunk annyi ideig életben maradni, míg az általunk megtalált mágusok sikeresen végrehajtják az utolsó varázslatot, amivel megmenthetik magukat. A játék a nappal-éjszaka ciklusra épít, előbbiben a procedurálisan generált térképen kell nyersanyagokat gyűjteni, az éj leple alatt pedig a folyamatosan ránk törő szörnyeket kell visszavernünk.

A dolog érdekessége, hogy a procedurális generálás az ellenfelekre és a saját egységeinkre is hat, így minden egyes újrakezdés teljesen más leosztást ad, hiszen sosem tudhatjuk, hogy az irányításunk alatt álló karakterek milyen képességekkel fognak rendelkezni. Emellé kapunk azért némi fejlesztési lehetőséget is, legyen szó az általunk védett városról vagy az irányított karakterek felszereléséről, a koronát az egészre pedig a modok támogatása teszi fel, amikkel aztán végképp maximalizálhatjuk az újrajátszhatóságban rejlő lehetőségeket.

Cris Tales / Dreams Uncorporated, Syck

A kolumbiai Dreams Uncorporated és a Syck együttműködésében készülő Cris Tales leginkább egy megelevenedett mesekönyvként írható le, már ami a játék látványvilágát illeti. Ami miatt felkeltette a figyelmet, az az időutazásra és -manipulálásra építő játékmenet, mely a múltat, a jelent és a jövőt egy időben alkalmazza, amire korábban nem igazán láttunk példát. A főszereplő Crisbell képessége ugyanis az, hogy egyszerre látja a körülötte lévő világ múltját és jövőjét is, ez pedig nem csak az egyes logikai feladatok megoldásában, de a harcok során is kapóra jön. Előbbiek esetében pedig néha komoly döntési helyzetekbe is kerülhetünk, ahol nem mindig van kimondottan jó vagy rossz választás.

A harcok során az ellenfeleinket a múltba és a jövőbe is átküldhetjük, ezáltal megváltoztatva nem csak a kinézetüket, de akár harci potenciáljukat is. Az időutaztatást a saját támadásainkkal is kombinálhatjuk, így például az ellenfél pajzsát egy pillanat alatt korrodálhatjuk, amennyiben a megfelelő idősíkba helyezzük. Ez csak egy a megannyi lehetséges kombináció közül, amit a harcok során bevethetünk. Aki a fentiek után ki is próbálná, a játék Steames oldalát felkeresve letöltheti a PC-s demót.

Beyond Blue / E-Line Media

Az E-Line Media a Never Alone-nal kellően felhívta magára a figyelmet ahhoz, hogy a BBC egy együttműködést ajánljon nekik. Ennek köszönhetően jött létre a Beyond Blue, mely egyszerre játék és egy dokumentumfilm is az óceánok és az azok élővilágát érintő változásokról. A Beyond Blue nem kíván fiktív területekre merészkedni, a benne szereplő minden adat dokumentált tényeken alapul, ahogy a játékban található élővilág is megegyezik a mai ismert fajokéval.

A fentiek tükrében a Beyond Blue nem több száz órás elfoglaltságot nyújt, inkább csak néhány órás kalandra csábít, annak végeztével azonban a hatalmas kékség továbbra is tárt karokkal vár minket, ha valaki egy fárasztó nap után csak kikapcsolódásként úszkálna, nyugodtan megteheti. A játék zenei felhozatala pedig tökéletes relaxációs anyag, ha valaki ilyesmire vágyna, nem kell tovább keresnie.

Trifox / Glowfish Interactive

Mi történne, ha Crash Bandicoot a platformerkedést megunva átnyergelne a twin stick shooter műfajra? A Glowfish Interactive olvasatában akár a Trifox is lehetne a végeredmény, a játék ugyanis a fenti két műfaj keresztezése. A gamescomon kipróbált demó a színtiszta gameplay-re helyezte a hangsúlyt, ezért egyelőre nem teljesen világos, hogy valamifajta történetre is számíthatunk-e vagy csak különböző pályák egymásutánjára. Ellenben a játékmenet maga már ez alapján a rövid próba alapján is érdemes a figyelemre.

A játék legérdekesebb eleme az általunk irányított róka képességeinek variálása és kombinálása. Alapvetően három kasztot különböztet meg a játék (Warrior, Engineer, Wizard), ezek értelemszerűen egyedi képességekkel rendelkeznek, így például az Engineer főleg különböző gépekkel és csapdákkal dolgozik, míg a Warrior leginkább egy méretes kalapáccsal tesz rendet az ellenfelek között.

A dolog akkor válik izgalmassá, amikor ezekből a kasztokból elkezdünk hibrid leosztásokat összerakni, a Trifox ugyanis nem kényszerít minket egy-egy stílus használatára. Aknákat telepítő varázsló, esetleg jetpackkel repkedő harcos? Minden kaszt 10 képességgel és egy speciális mozdulattal rendelkezik, mi pedig ezekből állíthatunk össze a számunkra leginkább megfelelő rókát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11