[Teszt] Phoenix Wright Trilogy

Phoenix Wright Trilogy

VegaNagy-Sz. Ferenc2019.04.15. 22:15

Az emberből általában visszás érzéseket vált ki, ha valamit ezredjére is közel ugyanolyan formában adnak ki, de a Phoenix Wright széria első három részének mostani megjelenése ennek ellenére is örömteli, mert most vált végre elérhetővé mindenki számára a patinás sorozat.

Phoenix Wrightot a legtöbben talán Nintendo DS-ről ismerjük, de elsőként Game Boy Advance-re jelent meg, és még annál is régebben, Game Boy Colorra tervezték eredetileg - a kötődés a Nintendo konzolokhoz pedig csak a néhány évvel ezelőtti telefontos megjelenéssel szakadt meg.

Ha valaki szeretne képbe kerülni a sorozattal kapcsolatban, akkor érdemes tudni, hogy bár a világ nagy részén sikeres volt a legtöbb része, természetesen Japánban övezi a legnagyobb kultusz. A tizenegy játék mellett (oké, ebből öt spin-off, egy kört még a jó öreg Layton professzorral is futott Phoenix) az alapötletből készült regény, manga, anime, élőszereplős film (!) és musical (!!) is. Igazából semmi meglepő nincs a népszerűségében, hiszen a kalandjáték - visual novel keverék olyan erős karakterábrázolásban és -építésben, valamint párbeszédekben, mint talán semmilyen más széria. A kivétel nélkül beszédes névvel bíró szereplők mindegyike olyan emlékezetes egyéniség, akiket évekkel később is fel lehet idézni. Ez annak ellenére is kijelenthető, hogy valójában végtelenül egyszerű, már-már kétdimenziós a legtöbb figura, a történetmesélők igazából egy-két személyiségjegyet domborítanak ki, nagyítanak fel és visznek túlzásba, de a szereplők olyan gyorsan cserélődnek, hogy ennyi pontosan elég is belőlük. A főszereplőknél egészen más a helyzet, nem csak a személyiségük alakul a velük eltöltött hosszú órák alatt, de a hátterükről és múltjukról is több részen átívelő történetszálak árulnak el egyre többet és többet.

A Phoenix Wright játékok felépítése pontosan annyira telitalálat, mint az elmesélt történetek. Minden egyes epizód tartalmaz több, egymástól független bűnügyet, amelyek megoldása során válik egyértelművé, hogy van egy átívelő szál is, ezzel foglalkozik a záró ügy. Egymást váltogatja a nyomozás és a tárgyalótermi dráma, természetesen irdatlan mennyiségű beszélgetéssel (aki nem szeret olvasni, aligha fogja megkedvelni a sorozatot), némi tárgyhasználattal és a megfelelő szituációkban a logikailag helyes(nek gondolt) döntések meghozatalával. A játék ügyesen egyensúlyoz a visual novelek gazdag, de alapvetően passzív történetmesélése és a kalandjátékok gondolkodtató feladványai között, semmivel össze nem téveszthető eredménnyel. Sajátos megoldásain persze epizódról epizódra igyekeznek csavarni egy kicsit, egy-két új mechanika mindig megjelenik, de a lényeg tulajdonképpen sokadszorra is változatlan, ugyanazt a nagyszerű élményt kapjuk más és más csomagolásban. És persze pontosan ez a hátránya is, egyszer megpróbáltam egymás után három teljes játékot végigvinni, és az utolsó elején besokalltam: a sokszor tizenöt órás menetek között érdemes szünetet tartani, egy-két hónapot mindenképpen ajánlok.

A Phoenix Wright Trilogy ahogy a neve is sugallja, az első három részt takarja, ami tökéletes beszállási pont a sorozatba. Mondanám, hogy csillog-villog minden, hiszen nem csak a karaktereket, de az alapvetően statikus háttereket is teljesen újrarajzolták, csakhogy ez nem most történt meg, hanem néhány évvel ezelőtt az iOS verzió elkészítésekor. Ami most minden platformra megjelent, az valójában a mobilos verzió, csak épp a Switchet kivéve az érintőképernyős támogatás nélkül. Sok mindent nem is lehet elmondani róla, a nagyfelbontású állóképektől eltekintve ez teljesen ugyanaz a játék, amit egy-másfél évtizede imádtunk. Hogy vesztett-e a fényéből? Igen, vannak benne olyan megoldások, amelyek ma már avíttnak stámítanak (sokaknak eleve az furának hathat, hogy órákon keresztül olvasni kell, de ezt hagyjuk). Ilyen az, hogy minden helyszín csak a szomszédos területről közelíthető meg, ha tehát valahol teljesen máshol van dolgunk, akkor végig kell ugrálnunk egy csomó menün és képernyőn feleslegesen, ezt minimális munkával optimalizálhatták volna. Nekem nagyon idegen volt a stickes kutatás is, persze nyilván csak azért, mert érintőképernyőn ez sokkal jobban működött a DS óta. Nézzük a jó oldalát: még mindig jobb, mintha automatikusan ugrálgatnánk azok között a tereptárgyak-pontok között, amiket meg kell vizsgálni. Végül szerintem hatalmas ziccert hagytak ki azzal, hogy a rendkívül stílusos és szeretni való karakterekhez nem kerestek világbajnok szinkronhangokat. Nem azért, mert nem szeretek olvasni, hanem azért, mert ez lehetett volna a hab a tortán, az az apró kis plusz, amivel még teljesebbé tehették volna Detective Gumshoe bénázásait, Franziska von Karma kegyetlenségét vagy a főbíró dörmögését.

A Phoenix Wright Trilogy persze így is nagyszerű, ahogy van, külön üdvözlendő, hogy minden platformon elérhető és a kémia pont olyan erős a karakterei között, mint bármikor korábban. Mivel mobilokra szépen szivárogtak a későbbi részek is az elmúlt évek során, így valószínűleg a trilógia után hamarosan a többi epizód is érkezik majd, és mivel a sorozat színvonala soha nem vált vállalhatatlanná (maximum önismétlővé), azokat is várjuk szeretettel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11