[Teszt] MotoGP 18

MotoGP 18

mcmackoGéczy Attila2018.06.16. 22:22

Van ez a talján csapat, úgy hívják őket, hogy Milestone, és azt hiszem az a legismeretesebb paraméterük, hogy tisztes iparos módjára szállítják az 5-6 pontos versenyjátékokat. Persze a fejlődés útján rajta vannak ők is, néha 1-2 komolyabb megoldás is akad a tarsolyukban. Ám jellemzően olyan cuccokat gurítanak ki a garázsból, mintha a büdzséjük épp csak arra lenne elég, hogy a mennyiségi-minőségi dolgokat a mindenkori középvonal túloldalára erőltessék. Pontosan ilyen a MotoGP 18 játékuk is. Nem rossz, el lehet vele szórakozni, de az élbolyban guruló motorsport játékoktól azért nagyon messze tanyázik.

Kezdjük a legfontosabbal: a tavalyi részhez képest a Milestone ráment egy kicsit a technológiára, így a játék megkapta a manapság oly népszerű U4 motort. Ezzel az átszerelkezéssel saját kifejezésük szerint „rebootolták” az évek óta húzott rendszereket. Ráadásul a srácok kimentek drónokkal a pályákra, és megpróbálták a felvételek segítségével 1:1-ben leképezni az aszfaltsávokat. Ezzel a látvány és a térérzet egész korrektnek mondható, de persze ezzel együtt is B kategória a vizualitás, lapos textúrákkal, robotszerűen mozgó ellenfelekkel. Általános sirám, hogy alap konzolokon a játék sajnos notóriusan sokat töltöget, XOX-en annyira nem volt baj ezekkel az időkkel, láttunk már rosszabbat is.

Mint szimuláció, mint vezetési élmény a MotoGP 18 működik. Sőt, a készítők arra is figyeltek, hogy a játékmenet skálázható legyen. Azaz a Forza-féle „szinte vezet helyetted a játék” megközelítéstől az egészen profi, sokrétű finomkodásig minden beállítható (még a visszatekerés is). És bátran állítjuk, tényleg jó és élvezetes a vezetési modell, mindenki megtalálhatja a magának való részletességet. A legdurvább szimulációs módról relevánsan nem tudunk beszámolni, révén az a lehetőség már meghaladja halandó képességeinket. Viszont egy jótanács a négykerekűekről áttérő versenyzőknek: a gyógy-beállítások felett már nagyon számít a megfelelő ív betartása. Ezt pedig a mesterséges intelligencia is jól tudja - a játék sajnos egyik legnagyobb hibája, hogy még legegyszerűbb nehézségen is bődületesen durván tolja. Alig hagy teret nekünk, nem nagyon alkalmaz gumiszálas mechanikákat, nem nagyon lehet kizökkenteni az ideális vonalról… A gép által irányított pilóták jóformán robotikusan, és kíméletlenül teljesítik a köröket. Ezért a játék nehézségi íve úgy néz ki, hogy mindent könnyűre állítva, akár árkon bokron is áthajtva lehagyunk mindenkit. Majd, ha szépen fokozatosan elkezdjük kivenni az assziszt-lehetőségeket, úgy érezhetjük magunkat, mintha egy mély gödör aljáról próbálnánk fűszálak segítségével felkapaszkodni. Persze nem lehetetlen a betanulás, de ezt a játék csak minimálisan segíti, így amit nyer a Milestone a grafikán, a játékmenet lebutíthatóságán… úgy azt el is veszti a nem túl játékosbarát mesterséges intelligencia oldalán. Már ami a sokat hangoztatott hozzáférhetőséget illeti.

Multiplayer? A helyzet nem nevetséges, inkább szomorú. Ennek ellenére vigyorral, de savanyú, mániákus vigyorral konstatáltam többszöri próbálkozás után, hogy a játék nem hajlandó felcsatlakozni a hálózatra (utánajártam: nem nálam volt a hiba). Nem tudom, hogy így miként akarnak a menüben díszelgő eSport eseményre készülni a milánóiak, mindenesetre a játék ezen részét egyelőre csak egy néma ígéretnek tekintjük. (Mondhattuk volna hangos füllentésnek is, de csak alakul valami a többszereplős játékmóddal is hosszabb távon…)

A szokásosnál alaposabb játék lett a MotoGP 18, de még mindig nagy a lemaradás korunk elvárásaitól. A csapat kullog a nagyok évtizedekkel ezelőtti megoldásai után, próbálkozik a technológiai újításokkal, de egy percig sem érezzük úgy, hogy egy nyüzsgő, dinamikus, első osztályú versenyjátékot veretnénk. A szimuláció rendben van, a kampányszervezés és a licensz egészen korrekt. Jöhet a mesterséges intelligencia kikupálása, a prezentáció tovább csinosítása, a multiplayer rendbetétele… A szív és lélek lüktetésére, vagy hogy stílszerűek legyünk, mámorító benzingőz után kár ezeknél a címeknél vágyakozni...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

18 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==