Kapszulatesztek - 2017 november II.

Kapszulatesztek - 2017 november II.

mcmackoGéczy Attila2017.11.29. 09:21

Miközben kezd zorddá változni odakinn az időjárás, a tesztlabor gépei folyamatosan ontják magukból a forróságot - nem csoda, hiszen rengeteg tesztelnivaló fordult meg a kezeink között ebben az októberi-novemberi időszakban. Mielőtt hivatalosan is átlépük a télbe, megnézünk pár friss, vagy adott platformon frissnek számító megjelenést. Lesz itt kvízjáték, amelyet PS4 platformon és okostelefonon lehet játszani. Hoztunk egy Little Nightmares DLC-t, amely még mindig képes újdonságot hozni az idei év egyik legkülönösebb játékához. Aztán a nagy hirtelenséggel bejelentett, majd septiben ki is adott repkedős Oure kerül a célkeresztbe, amely sajnos nem nagyon váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A mostani válogatást pedig egy rendőrsztorival zárjuk, ahol a Switch változat megjelenése, és az oldalról való korábbi távolmaradás jelentette a teszt apropóját.

Jó szemezgetést kívánunk!

Knowledge is Power - Teszt

A múltkor Ghz kollégánk alaposan kivesézte a Sony PlayLink szolgáltatásának csendes debütálását. A mobilos és televíziós közöségi játék alapelveit korábbi tesztünkben bemutattuk, most a PlayLink széria friss üdvöskéjére, a Knowledge is Power-re helyezzük a fókuszt.

Ahogyan a That's You esetében, úgy a Knowledge is Power játékmenetébe is hamar bele lehet habarodni, pláne ha van pár haver vagy rokon a közelben, akikkel gyakran összejöttök a lakásban dumálgatni, röhörészni, alkalomadtán játszani is. Mindenki beröffenti a programhoz tartozó PlayLink appot, és már mehet is a brit humorral operáló tévés vetélkedő, mindez persze otromba, de egyben oltári vicces képi humorral megtámogatva.

Már ott be fogtok röhögni, ahogy a telefonotok szelfi kamerája átalakít titeket a játék egyes szereplőinek a bőrébe, utána pedig a kérdésekre adott válaszok, a menetek közötti debuff jellegű keresztbe szívatások, és az oltári hajrák fogják kiakasztani bennetek a vihogás-kapcsolót. Namármost, az a játék, amelyik pillanatok alatt kikapcsol, és azonnali önfeledt röhögésbe taszít egy 30 környéki társaságot, csak pozitív kritikát érdemelhetne. A játék egyetlen főbb problémája sajnos, hogy a vetélkedő kérdéseiben nagy hangsúllyal szerepelnek a geek-témák, így a csajok sokszor pofára ejtettnek érezhetik magukat. A cikkíró ugyanezt érezte a brit fókuszú kérdéseknél, és a B-kategóriás televíziós sorozatok tematikájánál. Nem lehetünk mindenben tökéletesek ugyebár - de ez a kijelentés a játékra is vonatkozik!

Meglepő módon a PlayLink sorozat legfrissebb vetélkedőjének külalakja is abszolút felső kategóriás. A 3D modellek szinte leugranak a televízióról, a direkt darabos animációk kellemes bábfigura jelleget adnak a szereplőknek, a szirupos összkép pedig minden csicsamicsa mivoltával együtt is bámulatos tud lenni. Videojátékokat csak messziről szemlélő egyénektől is bezsebelt jó pár pozitív kommentárt a látvány - szerintem ez a tényező is önmagáért beszél.

*Nehéz pontozni a PlayLink sorozatban másodikként tesztelt produktumot - az élvezeti érték ugyanis nagyban függ attól, hogy mennyire vagyunk ismerősek a sokszor kis hazánkból elérhetetlennek és esélytelennek tűnő témakörökben. A közönség reakcióját és az összbenyomást latba vetve egy nagyon erős hetest adunk most a játéknak. Felkészül: Hidden Agenda és Singstar Celebration!**

***7/10

mcmacko

Knowledge is Power | Platform: PS4

Kiadó: SIEE | Fejlesztő: Wish Studios

Megjelenés: 2017. november 22. (EU Store) / dec. 20. (Bundle HU Store)| Ár: 5990 Ft

A tesztkódot a Sony Interactive Entertainment Europe-tól kaptuk. Köszönjük!


Little Nightmares: The Hideaway DLC - Teszt

Két DLC-vel a hátunk mögött már biztosra vehetjük, hogy a Tarsier a tematikus felépítést alkalmazza a Little Nightmares újabb fejezeteinél. A The Depths után a The Hideaway is egy adott pont köré építi fel a mechanikáit, ezúttal azonban nem a magányosság van a főszerepben.

A második, szintén rövid kiegészítő az alapjátékból is ismerős kicsiny lényeket helyezi a középpontba. A fehér sipkás gnómokkal együtt pedig a feladatok a csapatmunkára helyezik a hangsúlyt, a legtöbb feladványhoz mindig segítőket kell magunk mellé állítani. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezáltal a játék egy olyan pontja kerül a fókuszba, mely korábban nem volt jelen, ez pedig a mesterséges intelligenciához vagy esetünkben sajnos ennek hiányához kapcsolódik.

A fejlesztők ugyanis nem mindig voltak képesek maximálisan azonos IQ szintre tornászni apró segédeink gógyiját, ezért sajnos túl sok esetben leszünk kénytelenek centiméterenként terelgetni a kis jószágokat. De még ez sem annyira frusztráló, mint azok a (szerencsére alacsony számba menő) pillanatok, amikor fogócskázni kényszerülünk velük, mielőtt hadrendbe foghatnánk őket. Mivel ilyenkor valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva mindig képesek a hibátlan tájékozódásra, melynek legfontosabb alappillére, hogy pont olyan távol legyenek tőlünk, hogy percekig fel-alá kergessük őket, mire méltóztatnak segíteni nekünk.

Dacára annak, hogy a fejtörők ezúttal sem fognak hosszú percekre gondolkodásra kényszeríteni minket, valamint, hogy néha meglepően mulatságos, ahogy a miniatűr kommandóval az oldalunkon közlekedünk, a The Hideaway sem kerülheti el a Little Nightmares sarkalatos pontját: a rövidséget. A második DLC elődjéhez hasonlóan nagyjából egy óra leforgása alatt komótosan végigjátszható, amit csak minimális mértékben tud növelni az itt-ott elrejtett tárgyak begyűjtése.

A The Hideaway nem hoz korszakalkotóan nagy újdonságokat a Little Nightmares felállásában, így a már ismerős pozitívumok és negatívumok egyaránt jelen vannak. Aki azonban továbbra is kíváncsi, miként kapcsolódik össze a két főszereplő kalandja (merthogy erre egyre több jel utal), ne féljen magához szólítani a satyekos gnómok seregét.

***ne5h

Little Nightmares: The Hideaway DLC | Platform: minden platform, amire a játék megjelent

Kiadó: Bandai Namco Ent. | Fejlesztő: Tarsier Studios

Megjelenés: 2017. július 7. | Ár: 4 EUR


OURE - Teszt

Mindannyian jártunk már úgy, amikor egy játék a trailerek alapján izgalmasnak, érdekesnek tűnt, a végleges termékkel játszva azonban inkább csalódásnak éltük meg az eltöltött időt. Az Oure pontosan ilyen.

Az első ránézésre leginkább az AER-re hasonlító játék alapfelütése hasonló, mint a Forgotten Key alkotásának, a megvalósítása azonban jóval elmarad a madaras röpködésből. A Heavy Spectrum produkciójában Nevenincs Lányt kell terelgetnünk, aki a felhők végtelen tengerében úszkálna sárkányként. Bár első ránézésre az irányítás és maga a kivitelezés egyszerűnek tűnik, néhány perc után rá kell döbbennünk, hogy az atmoszférában való közlekedés a legkevésbé sem felhőtlen.

Ennek oka az, hogy sárkányunk normál esetben képtelen az egyenes vonalú egyenletes mozgásra, a vélhetően magvas gondolatokkal teli feje folyamatosan húzza őt a mélybe. Szerencséjére a láthatóan sajátos szilárdsággal rendelkező bárányfelhők felfogják zuhanását, gondoskodva róla, hogy a fellegekben járhasson. A kérdés tehát adott: hogy a viharba tudunk egyenesen közlekedni? Égi hüllőnknek van egy úgynevezett Boost mozgása, mellyel az átlagosnál gyorsabban halad előre, ezáltal fenntartva röppályáját. Igen ám, de ez - és a magasba való emelkedés - erősen apasztja a stamináját, azt pedig kétféleképpen tudjuk tölteni. Az első, hogy időnként meg-megállunk a száguldásunkban, ilyenkor viszont számolnunk kell a korábban már vázolt nyeletlen fejsze effektusra. A második, hogy a felhőkből varázslatos módon feltöltődünk. Mivel azonban általában fölöttük repülünk - hiszen elmerülni nem tudunk bennük -, emelkedni pedig szintén nem leszünk képesek kiapadt staminával, ezért végül mindig a mélybe kényszerülünk. Eléggé paradox megoldás.

Hasonlóan problémásak a puzzle részk is. Na nem azért, mert annyira nehezek lennének, hanem mert a játék nem szívesen asszisztál nekünk a megoldásaikban. Ennek több oka is van. Az első az előbb részletezett irányítás további problémája, melynek köszönhetően a sárkányunk terelgetése nem éppen a legegyszerűbb módon történik. Az analóg karral kizárólag az oldalirányú mozgást tudjuk befolyásolni, emelkedni és ereszkedni a ravaszokkal lehet. Ezekhez társul a rendkívül gyakori pocsék kamerakezelés, ami hamar okoz frusztráló perceket.

A második a feladványok megoldásaihoz kapcsolódik, a játék ugyanis nemes egyszerűséggel nem mondja el, mivel mit csinálunk a fejtörőknél, így végső megoldásként az összes gombkombinációt végigpróbálva kell rájönnünk a mikéntekre. Végezetül pedig az a szintén nem egyértelmű megvalósítás, melyben a lányra és a sárkányra látszólag teljesen más fizikai törvények vonatkoznak, ezzel tovább fokozva a nehéz perceket. Azt már meg sem említem, hogy az AER-rel ellentétben karakterünk nem tud bárhol és bármikor váltani két formája között.

Adott még a nyílt világ, melyben külön kellemetlen élmény tájékozódni, lévén minden csak felhőből áll, térképet meg nem kapunk. A puzzle-ök során megismert Titánok ugyan szolgálnak némi információval a játék hátteréről, ahogy a felfedezések során is megtudhatunk új részleteket, valamint fejleszthetjük is a sárkányt, a fentebb taglalt problémák miatt azonban inkább igyekezni fogunk mielőbb végezni.

Az Oure bár első ránézésre könnyed és nyugtató szórakozásnak tűnik, a valóságban inkább olyan, mint az április időjárás: viharos, kiszámíthatatlan és úgy csaphat le ránk, mint a futózápor. Ha kikapcsolódásra és felhőtlen repkedésre vágyunk, azt nem itt kell keresnünk.

***4/10

ne5h

Oure | Platform: PS4 (tesztelt), PC

Kiadó: Heavy Spectrum Limited | Fejlesztő: Heavy Spectrum Limited

Megjelenés: 2017. november 15. | Ár: 20 EUR


This is the Police - Switch Teszt

"…de a rendőrök élete nem csak játék és mese!"- ősi idézet egy parallel univerzumból, ahol a törpök szerepét a „Szolgálunk és védünk” szlogennel feliratozott egyenruhás rendcsinálók töltik be, a csúf kopasz hókuszpókot pedig a szemét, gyarló, a törvénnyel folyton szemközt pipilő csúnyabácsik. Nade kicsoda törpapa? Hohó, nagyon jó a kérdés, ugyanis akcióban rendőröket számtalanszor alakítottunk már videojátékokban, a háttérből az irányítást végző, nyugdíjas évei előtt álló öreg aktakukacot pedig aligha. Rendőrfőnöknek - parancsnok, kapitány úrnak, ahogy tetszik - lenni pedig még a tűzőgéppé változott Rob Schneidernél is nehezebb, de ha nem is, felelőssége egészen biztosan egyetemesebb.

Jack Boyd főkapitány úr - nem találod ki: főszereplőnk - épp a hatvanadik születésnapját ünnepelte, mikor a polgármester, feltéve a torta tetejére az epret egy remek lehetőséggel lepte meg: kirúgta. Na jó, ez volt a drámai túlzás, tulajdonképpen 40 éves szolgálat után korkedvezménnyel nyugdíjba küldte. A lényegen nem változtat: Boyd úr utolsó 180 napja a mi kezünkbe kerül, hogy kicsiny városkánk hétköznapjainak sziszifuszi malfunkcióit (sic!) felülről gyomlálgassuk és meghozzuk az ezzel kapcsolatos döntések garmadáját.

Döntések, döntések mindenütt, amiket a legtöbb esetben vakon hozunk meg, így sajnos akarva akaratlanul belesodródunk olyan kimenetelű helyzetekbe, amit nem mi választunk. Ez pedig szerencsejáték, amiért képtelen vagyok őszintén rajongani. Emellett nyilvánvaló, hogy az ok a belső feszültség lassú, ám de biztos fokozása. Erre szép kövér lapátkával pakol rá az egyre bonyolódó sztori szál - illetve talán pont fordítva: az interakció ágyaz a történetnek azzal, hogy gyakran 22-es csapdája szimulátorként viselkedik. Bizony szép számmal lesznek olyan esetek, ahol egyszerűen nincs jó választás, valakit cserben fogsz hagyni, és ha felelősségre nem is fog vonni érte senki, a nyomasztó hatás nem marad el.

Mindez az első pár órában szórakoztató, utána a minimális interakció és a statikus játéktér jócskán visszaránt. A játék menete az esetek 85 százalékában nem áll másból, mint egy kellemes kis klasszicista zongoradarab vagy szalon-jazz lemezt feltéve Freeburg városának makettje előtt történő öreguras lamentálgatás. És amennyiben beesik egy ügy, a jelenlevő állományból történő kiválasztás, hogy kire hárul a feladat. A maradék 15% feloszlik az állomány menedzselése (HR munka; kitűntetések kiosztása; az alkalmazottak kifogásainak pókerarccal történő végighallgatása, hogy ma miért nem jönnének dolgozni) és a nyomozási beavatkozások, bizonyos bűntények rekonstruálása között.

A This is the Police ereje a narrációjában rejlik. Az ahogyan Jack Boyd, a kedves Manny Calavera hangú rendőrbácsi elmeséli a történetét. Ehhez mi, a döntéseit befolyásoló arkangyalkák, kisördögök - ki miként - túl sokat nem teszünk hozzá, ellenben lehetőségünk van megismerni egy fura, nem hétköznapi élethelyzetet, megtapasztalni azt, milyen egy igazán szűk, néha már-már láthatatlan mezsgyén lavírozni, néha két rossz közül választani.

***7/10

keviny

This is the Police | Platform: Switch (tesztelt), PC, PS4, XO

Kiadó: THQ Nordic | Fejlesztő: Weappy Studio

Megjelenés: 2017. október 24. | Ár: 30 EUR


Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

13 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
8

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==