Fókuszban: Call of Duty: World at War

Fókuszban: Call of Duty: World at War

liquidSomosi László2008.06.30. 23:02

Fejlesztő ritkán volt olyan nehéz helyzetben, mint most a Treyarch: nem szimplán egy népszerű sorozat új epizódját kell elkészíteniük, hanem a széria legnépszerűbb része után kell felvenniük a fonalat. Ha hozzávesszük, hogy az általuk korábban gyártott harmadik felvonás nyerte el legkevésbé a rajongók tetszését, akkor... nos, azt hiszem nyugodtan megegyezhetünk abban, hogy van hová felkötni azt a bizonyos alsóneműt. A sorozat természetesen a Call of Duty, az ötödik rész címe pedig Call of Duty: World at War, így, számozás nélkül - ha minden igaz, soha többé nem látunk számokat az új CoD felvonások mögött.

Nem csak a Call of Duty 4 hosszúra nyúlt árnyéka (az online multi a mai napig szupernépszerű!) lebeg a World at War felett, hanem a világháborús hadszíntér kihívásai is. A CoD 4 sikeresen váltott át a jelenbe, a közmegegyezés szerint a második világháborút már megunta a nép - a World at War mégis ide tér vissza, igaz, nem az eddig preferált európai csatatérre, hanem a világ másik felére, a csendes-óceáni csatározások színhelyére. Kevésbé ismert konfliktus? Az, bár nem először dolgozzák fel videojátékban. A Call of Duty-k mindig is a többhelyszínes, több hősös felállásukról voltak híresek, és hiába tolják most előtérbe a japánok elleni küzdelmet, Európába is ellátogathatunk - az eddig kiadott képeken a rommá bombázott Berlin is látható, kérdés, hogy milyen mértékben szerepel az Öreg Kontinens. Tippünk szerint kábé annyira, mint a negyedikben a Közel-Kelet - kapunk pár missziót az elején, és / vagy a közepén, az orosz távárisokra koncentrálva.

A CoD: World at War minden esetre a Makin-zátonyon nyit, a játék hőse hadifogoly, mellette egy japán tiszt alázza meg (leköpi, és elnyomja rajta csikket), majd öli meg az egyik társát. Rajta (azaz: rajtad) lenne a sor, amikor megérkezik a felmentő sereg - hősünk pisztolyt ragad, és innen nincs megállás. A Treyarch egyik célja, hogy újfajta háborús élményt kínáljon a World at War-ral. Németek helyett japánok, a nagy ívű germán támadások helyett behatároltabb, klausztrofób konfliktusok. A japánok előszeretettel alkalmaznak majd gerilla-harcmodort: a sárban fekvő holtestekről kiderül, hogy nem is annyira halottak, a dzsungelben rejtőző mesterlövészek nem a fejlövésre mennek - előbb megsebesítik az egyik társunkat, megvárják, amíg a segítségére sietünk, aztán megpróbálnak végezni velünk is.

Az új harci helyzethez új harci eszközök társulnak. Komoly szerepet kap például a lángszóró: az ágas-bogas növényzet, a sűrű fű kitűnő rejtekhely, gyakran lesz szükség a felperzselésére - a lángoló növényzetből szerencsés esetben lángoló japán katonák ugrálnak majd elő. Itt jön képbe az az elem, ami a sok nehézség mellett előnyt jelent a Treyarch-nak: a negyedik rész örökségeként megkapták annak remek motorját, sőt, tovább is fejlesztették azt. A fejlesztés fókuszában a környezet rombolhatósága állt. A meggyújtott fűtengerről a tűz tovaterjed a fákra, aztán elkezdeni felemészteni a kunyhókat is. Szintén újdonság, hogy ezentúl tudunk úszni is - a víz szerepének növekedése vizuális fronton is tetten érhető, a Treyarch csinos “sprickol a víz a robbanástól” és “buborékvonalak a kilőtt golyók nyomán” effekteket pakolt a játékba.

A single kampány mellett ezúttal is méretes multi szekciót találunk. A sorozat történetében először négyszereplős (Wii-n kétszereplős) kooperatív móduszban foghatunk össze a cimborákkal. A fejlesztők itt megnövelt nehézséget ígérnek, és nem egyszerűen a szokásos “magasabb életerejű ellenfelek, nagyobbat sebző fegyverek” módon - a kooperatív multiban a mesterséges intelligencia bekeményít, és rendkívül agresszívé válik. A Treyarch egyik nagy célkitűzése, hogy a single pályák látványos szkriptelt jeleneteit mind a négy játékos számára láthatóvá és élvezhető tegyék - jelenleg is azon dolgoznak, hogy az elől haladó játékos által “bekapcsolt” jelentsorról a többiek se maradjanak le. A közös harc mellett természetesen ismét kapunk kompetitív játékmódokat is - ezek felépítésükben (tapasztalati pont, szintlépés, perk-ek) nagyban követik a negyedik részben megismert rendszert, egy is olyan apró újdonsággal megspékelve - visszatérnek a járművek, az ígéretek szerint durvább gyilkolóeszközökkel - például tankokkal - is találkozhatunk.

A Treyarch komolyan veszi a feladatot, és akár sikerülhet is nekik a nagy “sikeres játékot csinálni a CoD4 után” mutatvány. A CoD3-mat saját bevallásuk szerint rohamléptekben, alig nyolc hónap alatt ütötték össze, az ötödik részre viszont kerek két évük volt. A Call of Duty: World at War idén ősszel debütál, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii, Nintendo DS és PC platformokon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

6 órája
6

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

22 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

22 órája
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

22 órája
46

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==