Destiny 2 - A szintlépés rögös útja
Eddig 28 hozzászólás
ne5h
2017. szeptember 20.
szerda 06:00
A Destiny 2 fejlődési és fejlesztési rendszere bár alapjaiban megegyezik az elődben megismertekkel, mégis különbözik annyira, hogy első ránézésre könnyen megtévessze a gyanútlan Guradianeket, ezzel némileg visszafogva a fejlődésüket. Az alábbiakban megpróbáljuk szisztematikusan végigvenni azokat a lépéseket, melyek ismeretében egyszerűbb lehet a legmagasabb Light felé vezető út.



Az első és legfontosabb, hogy a már ismerősnek tekinthető kétlépcsős fejlődési útvonal megmaradt, vagyis egy adott szintig - ez jelen esetben 20-as - a klasszikus XP alapú fejlődési szakaszt követhetjük végig. Egy csavar már azonban itt bekerül az egyenletbe, ez pedig a karakterek különböző képességfáihoz (subclass-ek) köthető. Nevezetesen arról van szó, hogy ezúttal nem adott szinteken nyithatjuk meg az újabb osztályokat, hanem bizonyos szintet elérve véletlenszerűen kapjuk meg a mellékes tevékenységnek számító public eventek teljesítése közben. Valamint azt is tanácsos észben tartani, hogy a különböző aktív és passzív képességek megnyitásához szükséges pontokat nem csak szintlépések, hanem bizonyos küldetések (Adventure-ök) után is kaphatjuk.Továbbá arról sem szabad megfeledkezni, hogy a pontok a subclass-ek között közösen használhatóak fel, tehát ha az egyik fánál elköltünk egy pontot, a másik kettőnél már ennyivel kevesebbet oszthatunk szét és így tovább. Aggodalomra azonban nincs ok, a végén minden képesség megnyitható lesz.

Térjünk is át az egész játék alfájának és ómegájának számító Light (vagyis inkább Power, mert ezúttal már ilyen név alatt találjuk) rendszerre, hiszen hosszútávon ez adja meg karakterünk valódi erejét. Ennek lényege, hogy 20-as szint fölött (technikailag alatta is) a tapasztalati pont másodlagossá válik és csak a nálunk lévő páncélokban és fegyverekben található Power érték átlaga határozza meg aktuális szintünket. Ez azonban nem feltétlenül egyezik meg a potenciális szintünkkel. Mit is jelent ez? Máris magyarázom. Arról van szó, hogy a Bungie (mellesleg nagyon okosan) bevezetett egy mechanikát, melynek értelmében már nem kell a minden esetben legmagasabb értékű páncélokat magunkra aggatni és a legerősebb fegyverekkel rohangálni pusztán azért, hogy a szintünk magasabb legyen. Mármint a potenciális maximumunk. A rendszer ugyanis figyelembe veszi a mindenkori legmagasabb értékű cuccaink átlagát, még akkor is, ha azok éppen nincsenek nálunk és az ebből kikalkulált értékhez igazítja a kapott tárgyakat.



Ez elsőre nagyon jól hangzik, hiszen ennek köszönhetően olyan jutalmakat is érdemes megtartani, amiket más körülmények között nem használnánk, hiszen segítségükkel kaphatunk jobb tárgyakat. Azonban hogy némileg árnyaltabb legyen a helyzet, meg kell említeni, hogy a játékban megtalálható egy (szép magyar kifejezéssel élve) soft cap is, ez pedig annyit tesz, hogy egy adott szint fölött a vendoroknál szintlépés után kapott engramok (részletesebb magyarázat kicsit később) mindig egy adott értéket vesznek fel, amíg egy adott szintet el nem érünk. Ekkor ismét felskálázódnak egy további lépcsőig, majd az egész folyamat kezdődik elölről. Ennek köszönhetően a fejlődés egyes pontokon lelassul, ha nem tudjuk, pontosan mit is kell tennünk, hogy ezeket a kis szakadékokat áthidaljuk.

És ez az a pont, ahol áttérhetünk a játék által kínált mellékes tevékenységekre, hiszen ezek felépítése pontosan azt hivatott elősegíteni, hogy ezeket az akadályokat sikerrel és (megfelelő sorrendben) akár a lehető leggyorsabban vegyük. Bár valószínűleg nehezére esik majd az embernek, de a Destiny 2 esetében a kiegészítő feladatokkal célszerű (mi több, ajánlott) megvárni, amíg legördül a stáblista a sztori végén. Szükség esetén az Adventure-ök teljesíthetőek, hiszen ezekből vagy fejlesztési pontot vagy hozzánk skálázott tárgyakat kapunk. Minden mást azonban javasolt tabunak nyilvánítani. A kampány után mind a 4 területen elérhetővé válik egy-egy küldetéssorozat, melyek végén biztosan a szintünkhöz igazított jutalmat kapunk, majd további 3 exotic küldetést is elkezdhetünk, ezek pedig garantáltan az aktuális szintünk (ugye a potenciális szintről beszélünk) feletti tárggyal szolgál.



Korábban említettem a vendorokat és a náluk történő szintlépősdit, ennek pedig szintén szerepe van, igaz ahogy haladunk előre, úgy csökken a jelentőségük. Minden területen találunk egy helytartót, akinél a felhalmozott tokenjeinket és begyűjtött alapanyagokat leadhatjuk, kellő mennyiség után pedig szintet lépünk, melyek után egy legendary engram a jutalmunk. A korábban már említett soft cap itt is jelen van, tehát egy ponton túl ezek az engramok csak arra lesznek jók, hogy a belőlük kapott tárgyakat lebontsuk további alapanyagért, mely az infuse-hoz lesz szükséges. Figyelnünk kell azonban a kapott tárgyakra is és ezzel együtt az infuse-ra is, mert ez is kapott egy kis átdolgozást.

Az infuse a Destiny 1-ben kiforrott alapokat viszi tovább, tehát egy magasabb értékű fegyvert vagy páncélt "betörhetünk" az éppen használtba, így növelve annak szintjét. Néhány ponton azonban variáltak a metóduson a fejlesztők. Az első, hogy némileg szigorúbb a rendszer, a korábbi szinsztémával ellentétben most már csak azonos típusú tárgyakat tudunk egymással infuse-olni, tehát például shotgunt csak shotgun beáldozásával erősíthetünk, hiába van ugyanabban a fegyverkategóriában, mint egy rakétavető. Korábban ez nem volt ilyen mértékben korlátozva. Hasonló a helyzet a páncéloknál, csak itt a karakterke közti adok-veszek van jobban ellenőrizve, nevezetesen már nem tudunk egyik kaszt ruháival egy másik fejleszteni. A legendary felszerelések esetében pedig még a modokra is figyelnünk kell, mert ezek néha bizony megtréfálhatnak minket.



Arról van szó, hogy a legendary szintű tárgyak néha egy +5 értéknövelő moddal vannak ellátva. Ezek beleszámítanak a Power szintünkbe, tehát segítségükkel léphetünk egy-egy szintet, viszont az adott tárgy alapértékébe nem, ez pedig kihat a modolásra. Méghozzá két irányban. Példával szemléltetve (mert úgy nekem is egyszerűbb): ha van egy 260-as sisakunk, benne egy +5-ös moddal, annak a Power értéke 265 lesz, ez az érték számítódik be az átlagunkba. Ha ezt a sisakot infuse-oljuk 240-es sisakba, annak az értéke csak 260 lesz, mert a modok az infuse során elvesznek. Ha viszont a 260-as sisakba infuse-olunk egy 265-öst, a végső érték 270 lesz, mert a +5-ös mod ilyenkor megmarad. Ez minden olyan tárgy esetében működik, amiben bármilyen értéknövelő mod van. Ilyen modkat egyébként 280-as szint fölött mi magunk is gyárthatunk az egyes tárgyainkba, ehhez azonban az aktuális szintünknek kell az adott szinten lennie, nem a potenciális maximumunknak, tehát csak óvatosan a variálgatásokkal, mielőtt ebbe kezdünk, mert akár menet közben is deaktiválhatjuk átmenetileg a funkciót.

A legendary engramokról már esett pár szó, most pedig ki kell térnem azokra a legendary engramokra, amik nem azok. Hogy pontosan miről is hadoválok? A luminous engramokról. Ezek első ránézésre pont ugyanúgy néznek ki, mint legendás társaik (kösz Bungie, hogy nem mertétek tovább használni az RGB színpalettát), azonban jóval hasznosabbak náluk. Ezeket a különböző milestone kihívások teljesítése után vagy klántevékenységekért kaphatjuk és minden esetben az aktuális szintünknél nagyobb értékű tárgyakat adnak. A milestone-ok követése egyszerű, csak a térképnél elérhető menüsávban kell azok után néznünk, melyeknél a powerful gear feliratot látjuk, ezek jelzik a luminous engramokat. És itt kell egy rövid eszmefuttatást megejtenem az engramok beváltásáról, a luminous engramokra ugyanis nem érvényesek ugyanazok a szabályok. A Bungie új rendszere minden hagyományos engram esetében a megszerzésük pillanatában determinálja a belőlük kapható tárgyak értékét, így nem érdemes a későbbiekre tartogatni őket. Ez a már említett potenciális szintünk figyelembe vételével történik. A luminous engramok azonban függetlenek ettől a rendszertől, így ha nem váltjuk be őket azonnal, hanem megpróbálunk más módon még néhány szintet lépdesni, akkor ezek már az új, magasabb szintünkhöz skálázódnak. Azt azonban észben kell tartani, hogy ezek az engramok nem tartogathatóak az idő végezetéig, minden hétfordulónál automatikusan dekódolódnak az éppen aktuális szintünkhöz mérten.



Fentebb említettem a klántevékenységeket, ez pedig az egyik olyan pontja a játéknak, ahol kis szerencsével akár befektetett munka nélkül is kaphatunk jutalmat. A Destiny 1 esetében nagyjából díszként szolgáló klánok a második részre már igazi funkciót is kaptak, ráadásul nem is akármilyet. Az hagyján, hogy a klánok a tagok részvételétől függően szinteket léphetnek és ezek után különböző passzív bónuszokat kaphatnak, sokkal érdekesebb az, ahogy a társak egymást segíthetik. Minden héten négy feladat várja a klánok tagjait, ezek a következők: egy nyertes meccs a Crucible-ben, a Nightfall strike teljesítése, a Raid teljesítése, valamint egy hibátlan, 7-0-ás menetelés az új Trials-ban. Minden egyes feladat teljesítése egy-egy luminous engramot jelent a klán minden tagjának, tehát azok is megkapják, akik nem vettek részt a feladat teljesítésében. Ennek segítségével a magasabb szinten lévő klántagok úgy segíthetik alacsonyabb szintű társaikat, hogy közben ők is jól járnak, hiszen az endgame tartalmak önmagukban is adnak hasznos jutalmat, nem beszélve a klánkihívások után kapottakról.

A fentiek függvényében talán jól látszik, hogy a második rész esetében a karakterfejlesztés egy némileg lassabb, cserébe sokkal többrétűbb mechanikára épül, ahol az egyes tevékenységek szorosan kapcsolódnak egymáshoz, aminek köszönhetően előbb-utóbb mindenki elérheti a hőn áhított maximális szintet. Ha nem félsz a spoilerektől, nézz szét a neten fellelhető megannyi guide között a leggyorsabb fejlődés érdekében, ha azonban a lassabb fejlődést preferálod, akkor is bőven tartogat elfoglaltságot a Destiny 2. [Ha pedig a klánjutalmak érdekelnek, PS4-en tudok egy jó csapatot ;) ]

[32] neuroflex
szept 22., péntek 20:37 #28
Válasz Cash Bacsi (#24) üzenetére
Ezt már meg is tudom cáfolni. Nekem tegnap adott először végre exo engramot,ami kellett is már a quest-hez. Viszont egyáltalán nem volt akkora power level ugrás. 275ös vagyok és adott 277-et,mind a kettőnél.
...retribution...
szept 22., péntek 12:51 #27
Válasz ne5h (#25) üzenetére
Szerintem a legutolsó hotfix-szel ezt orvosoltàk, van egy haverom aki 0-24ben tolja, szinte minden megvan neki és azt mondja h nem esik most már annyira sűrűn. Raides ládikákból viszont nagyon is.
There is only room for one Boss and one Snake... Xbox One GT: Durden is ALIVE DESTINY klán: Empire Hungary
[10] Cash Bacsi
szept 22., péntek 7:30 #26
Válasz ne5h (#25) üzenetére
Dícsértessék!
The watching machine, who became a father | Brassbals Jr. | A Guardian of light
szept 21., csütörtök 23:29 #25
Válasz Cash Bacsi (#24) üzenetére
A limitáltságot tudom cáfolni, ismerős egy nap alatt csak a Crucible-ben kapott 3-at.
I am such a B.A.
[10] Cash Bacsi
szept 21., csütörtök 19:11 #24
Kissé túlbonyolított fogalmazás, ámbátor mégis hibátlanul kitér minden apróságra ... gratula a cikkhez ... nem ártott volna még megemlíteni hogy az exotic engramok ugyancsak powerful gearnek megfelelően magas power szinttel dobódnak ki és úgy vettem észre, hogy naponta maximum egyet dob a játék!
The watching machine, who became a father | Brassbals Jr. | A Guardian of light
[1] Csixi
szept 21., csütörtök 11:43 #23
Válasz ne5h (#22) üzenetére
Köszönöm szépen
gamertag Xone: CsixiHUNicum
szept 21., csütörtök 10:49 #22
Válasz Csixi (#21) üzenetére
Farm, Tyra Karn, tőle tudod bármennyiszer felvenni a fegyvert.
I am such a B.A.
[1] Csixi
szept 21., csütörtök 10:05 #21
Srácok egy kis segítség kellene
Van egy fegyver quest nevezetesen a Relics of the Golden Age.
Egyik részfeladat hogy öljek x darabot a Drang nevű fegyverrel.
Az a baj hogy az elején nem figyeltem ilyenekre és bezúztam.
Ilyenkor mi a tosz van? Eshet ez a fegyver, vagy már nem tudom
megcsinálni a küldetést?
gamertag Xone: CsixiHUNicum
[25] Tom
szept 21., csütörtök 9:36 #20
Válasz soliduss (#19) üzenetére
Szerintem semmilyen szinten nem függ össze. Gondolj bele. Berakhatnának 1 milliós lightot is és csinálnád ugyanazokat orrvérzésig az egyesével való felhúzásig, de attól tartalmas nem lesz. Legyen klassz, élvezetes új strikeok, új social place, új open world bolygó, új ellenfelek, új küldetések, új kalandok, új felszerelések és persze mindenből azért viszonylag jó sok. Ja és új raid. A light szint akár maradhat is ugyan annyi. Az igazából semmit sem számít.
[44] soliduss
szept 21., csütörtök 9:26 #19
Válasz Tom (#18) üzenetére
De azért valamilyen szinten össze függ a kettő.
[25] Tom
szept 20., szerda 15:03 #18
Válasz soliduss (#16) üzenetére
Tök mindegy mennyi lesz a light szint emelés dlc-ben. Nem attól lesz tartalmas.
szept 20., szerda 14:56 #17
Válasz soliduss (#16) üzenetére
Miért kéne vért izzadni? Ha jól megcsinálják, egyáltalán nem lenne vészes ez a kis mértékű ugrás.

Az még megint nem elhanyagolható, hogy (szerencsére) az új rendszerben sokkal kisebb jelentősége van, ha alulszintezett vagy 5-10-el.

Valamint ennek szerintem azért is lenne értelme, mert így több olyan tevékenység lenne, amit csinálhatnál. Mert ha belegondolsz, a 400-as lighttal az első raidek (a felhúzás előtt) értelmetlenek voltak, ezzel a megoldással meg simán visszamehetnél a régebbi activity-kre, akkor is lenne kihívás.

De majd az idő eldönti, mit is vett a fejébe a Bungie.
I am such a B.A.
[44] soliduss
szept 20., szerda 14:40 #16
Válasz ne5h (#15) üzenetére
Te nem... de a komplett közösség igen ha vért kellene izzadni egy +1 light level lépésért. Én Dlc-ként +100-150 tartanék indokoltnak és tartalmasnak.
szept 20., szerda 12:34 #15
Válasz soliduss (#13) üzenetére
Nem a tartalom miatt hoztam fel, hanem a szintemelés kapcsán. Engem nem zavar, ha nem ugrunk 600 light szintet, ha lesz bőven kontent, amit csinálhatok.

Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy szegény ember, aki ígérni se tud.
I am such a B.A.
[24] Orichalcos
szept 20., szerda 12:32 #14
Válasz soliduss (#7) üzenetére
Kiírja igen a 350-et, de nincs a játékban jelenleg 300-asnál nagyobb tárgy, fegyver. (+5mod ugyebár)

KATT!

Érdemes nézni néha oldalt, minden tárgy megtalálható rajta. A Leaderboardsnál kiírja pl, hogy a legerősebbek is max 305-ön állnak.

Én arra tudok gondolni, hogy esetleg a Faction Wars-nál emelnek szintet majd a tárgyaknál, esetleg a prestige raid októberi indulásakor lesz szint emelés. (most is van már glitch, egyeseknek dobott a játék faction cuccokat és prestige raid cuccokat)
http://www.twitch.tv/orichalco
[44] soliduss
szept 20., szerda 12:25 #13
Válasz ne5h (#12) üzenetére
Még csak meg se említsd azt a két boradály dlc-t.... ha megint annyit kapunk akkor elmegy a bungie a jó kúrva anyjába.

Nyilatkozták ,hogy komoly tartalmakra lehet majd számítani.... 25 +25 light level az szerintem semmi ... nuku ... nyista.

Én tartom magam ,hogy 350 lesz itt az alapban a max, csak még nem oldottak fel nekünk valamit.
szept 20., szerda 12:20 #12
Válasz soliduss (#11) üzenetére
Gondolj vissza, mennyi volt a különbség a Dark Below és a House of Wolves max szintjei között. 2. Kettő. Igaz, akkor még nem hozták be az új light szintet, így ott a level cap volt megemelve 32-ről 34-re. Előtte meg a max 30-as szint ment fel 32-re a Dark Below-val. Simán el tudom képzelni.
I am such a B.A.
[44] soliduss
szept 20., szerda 12:11 #11
Válasz ne5h (#10) üzenetére
Nem hiszem... az nagyon nagyon kevés. Gondolj bele ,hogy akkor 50 light level lenne össszesen 2 dlc???

Bungie mágján fog megégni.... lehet ,hogy az iron banner dob majd nagyobbat... vagy a frakciók háborúja....
szept 20., szerda 12:09 #10
Válasz soliduss (#9) üzenetére
Lehet, hogy az a két expansionnel együtt elért max szintet mutatja.
I am such a B.A.
[44] soliduss
szept 20., szerda 12:02 #9
Válasz Tom (#8) üzenetére
???? Akkor mégis ,hogy érjük el a 350 -est ha nem dob nagyobbat??

A prestige szintek nem e fölé dobnak?
[25] Tom
szept 20., szerda 11:55 #8
Válasz soliduss (#7) üzenetére
Azt írja, de nem dob 305-nél nagyobbat.
[44] soliduss
szept 20., szerda 11:44 #7
Válasz ne5h (#5) üzenetére
Nem. 350 a max level szint. Ezt a játék írja is minden infusekor.

De a fölé csak a 300 as értékkel rendelkezők mehetnek a prestise Nigntfall és Raid-ben. Szóval a hard modeban.
szept 20., szerda 11:36 #6
Válasz ne5h (#5) üzenetére
Thx!!!!
There is only room for one Boss and one Snake... Xbox One GT: Durden is ALIVE DESTINY klán: Empire Hungary
szept 20., szerda 11:25 #5
Válasz Durden is ALIVE (#4) üzenetére
305. Ez úgy jön ki, ha minden cuccodban (amiknek a max szintje 300) van egy +5-ös mod.
I am such a B.A.
szept 20., szerda 11:17 #4
Jó írás, BTW tudja valaki h mennyi lesz a max light szint (az elso DLC-ig)? En 350rol hallottam.
There is only room for one Boss and one Snake... Xbox One GT: Durden is ALIVE DESTINY klán: Empire Hungary
[28] sting
szept 20., szerda 11:08 #3
Huhh ez jólesett a magamfajta " felületes" desztönisnek!

[68] zaz
szept 20., szerda 10:03 #2
Köszi!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[1] Csixi
szept 20., szerda 9:53 #1
Nagyon jó írás, szájbarágós, köszönjük szépen.
gamertag Xone: CsixiHUNicum