[Teszt] Snake Pass

Snake Pass

mcmackoGéczy Attila2017.03.31. 11:30

Gyűlölöm a kígyókat, utálom őket! A hideg kiráz, ha meglátok egy csúszómászó, földön sikló, porban nyelvező, állatok nyakára és fák kérgére tekeredő randaságot. Pedig nem ért semmilyen komoly gyermekkori trauma a kígyókkal kapcsolatban, sőt, az állatokat is szeretem a hangyáktól a bálnáig… De a kígyóktól valahogy a falra mászom.

Na és ezen a ponton máris tökéletesen össze lehet kötni a bevezetőt Sumo Digital-ék legújabb játékéval, ugyanis a Snake Pass-ben pontosan hogy mászni kell. Falra, csőre, bambuszra, kőre, amerre csak viszi az útja pikkelyes kis hősünket. A mélyen tisztelt fejlesztők ráadásul valami ármányos bűbájt követhettek el szerény személyem ellen. A Snake Pass egy zabálnivaló kígyót tesz főszereplővé, mamlasz kis hősünket pedig lehetetlenség nem szeretni! A tesztmenet végére mondhatni egy picit meg is kedveltem a síkos kis hüllőállatot a tekergőző természetével egyetemben.

Noodle, és elválaszthatatlan cimborája Doodle (a kis kék kolibri) egy nap arra lesz figyelmes, hogy a mesebeli vidék lakói mind eltűntek, ráadásul a nyugalmat és a biztonságot őrző kapuk kristályai is szanaszét hevernek. A vidékek adott elementáris erőhöz tartozó totemistenségei is meggyengültek, így a lusta kígyóra és repkedő-csicsergő barátjára hárul a nyugalom visszaállítása. A sztori meseszerű, mint ahogy ez a fentiekből kiderülhetett, és ez így a tuti. A Snake Pass elejétől a végéig egy kedves, bájos, vidám környezetbe repíti a játékost, ahol a szépséges Unreal 4 grafika mellé még David Wise (tudjátok a Donkey Kong Country sorozat zeneszerzője) csodás muzsikái is betársulnak.

Ha valaki csak úgy a háttérből figyelné a játékot, valami éteri relaxációs programról vonna le megfelelő következtetéseket. Az igazság viszont máshol jár. Érdemes ilyenkor a játékosra is ránézni, ugyanis a delikvensen majd leginkább vörös pofázmányt, kontrollerre tekeredő ujjakat, és fülön kifüstölő agyvíz-párát lehet majd megfigyelni. Akkor hogy is állunk ezzel az egésszel?

Úgy, hogy a program fő mechanikája nem éppen egy könnyed platformert rejt, hanem egy gondolkodásra, ritmusra és fizikai érzékre alapozó ügyességi játékot. Noodle-lel jobbra-balra ingázó mozgással tudunk előre haladni, majd amikor a kis kígyó megemeli a fejét, akkor a függőleges jellegű mozgás is bejön a képbe. A kígyónak természetesen érezhető tömege van, így ha felfelé kaptatunk, izmos kis testével rá kell tekeredni, rá kell kapatni a különböző tereptárgyakra. Nagy segítség, hogy van egy rászorító mozdulat, ha menet közben megcsúsznánk, vagy megállnánk kiértékelni az adott pozíciónkat. És Doodle is segítségünkre siet, ha kell; a kismadár felkapja a hősünk farkát, aki ezzel tömeget veszt a hátsó fertályon. Ez felfelé caplatásnál akár jó is lehet, viszont ha az egész testünket használni akarjuk, és a kígyó farka körüli részeket is támasztéknak akarjuk használni, akkor nem járunk jól a kolibri segítő szándékával.

És mi történik, ha lecsúszunk valahonnan? Többnyire beleesünk a mélybe, a lávába, a tüskébe, nagy óbégatás közepette. Négy világon keresztül zajlik a rend visszaállításához szükséges kristályok vadászata, közben pedig ellenfelek híján különböző elemi erők akadályaival is meg kell küzdenünk. Ha valakinek nem lenne elég a drágakőgyűjtés, és a lépten-nyomon előforduló cseppecskék behammogása, akkor az aranyérmekre is rá lehet pörögni, amelyek már-már tényleg ördögi elhivatottságot, vagy készségszintű irányítást igényelnek majd a játékostól. (Érdemes inkább vissza-visszanézni a régi pályákra, nem szöszörészni az első adandó érménél, mert elsőre minden begyűjtés extra kihívásnak fog majd tűnni.)


DRAG - KÜLÖNVÉLEMÉNY A SWITCH VERZIÓRÓL

Számos példát láttunk már arra, hogy egy játékba a karakter egyedi mozgásával és irányításával próbáltak egyediséget csempészni a fejlesztők: a legutóbbi látványos példa talán az OctoDad volt, de akár az Unravelt is ide sorolhatjuk. Nagy veszélye ezen címeknek, hogy könnyen gimickké tud válni az egész: egy öncélú tulajdonsággá, amely valójában nem is emeli új szintre a játékélményt. A Snake Pass azonban szerencsére ügyesen kikerülte ezt a csapdát: a Sumo Digital játéka joggal nevezhető üde színfoltnak. A Snake Pass megoldása leginkább azért tetszett, mert utat enged a kísérletezésnek: ahogy egy kígyó mozgása sem éppen mondható szabályosnak, úgy a megoldások sincsenek teljesen kőbe vésve. Rendre érezzük persze, hogy mi motoszkált a fejlesztők fejében, ám az garantálható, hogy a legtöbb pénzérmét nem fogod kétszer éppen ugyanúgy összeszedni. Hol könnyed, hátradőlős élmény a játék, hol pedig figyelmet igénylő; ilyen tekintetben tökéletes kikapcsolódás, de aki egy kis ráadás kihívásra vágyik, az az érmegyűjtögetéssel is bármikor kiléphet a komfortzónából.

[](http://www.gamer365.hu/_article/09/2009/media/snake_sw.jpg)

Ami a Switch verzió teljesítményét illeti: igazán nem panaszkodhatunk a képernyőn látottakra. Az árnyékok és a depth of field esetében ugyan érezhető némi különbség (a patch után már ezeken is javítottak), az általános grafikai színvonalat tekintve azonban nem sokban marad el a többi verziótól. Az eddigi multiplatform címek esetében kritikusnak bizonyuló framerate terén is jól teljesít a Snake Pass: egy-egy egészen minimális belassulástól eltekintve nem tapasztaltunk problémát. A Nintendo konzolján is csapjunk le rá nyugodtan!

A játék íve viszonylag fokozatos, bár minden a megszokáson múlik. Az első félóra garantáltan nehezen megy majd, hiszen furcsa és szokatlan (ugyanakkor nagyon is innovatív) a kígyó terelgetése. Aztán ahogy ráérzünk a tekergésre, a visszakanyarodás igényére, a kapaszkodómozdulatokra, úgy érezzük magunkat egyre inkább nyeregben, bocsánat, hurokban. Aztán diadalittasan félrerakjuk a játékot, és csak másnap térünk vissza a folytatáshoz, vagy csak simán a következő pályára érkezünk, és máris letörik a képzeletbeli szarvunk. Nem egyszerű a Snake Pass mechanikájának elsajátítása, viszont a nehézség mellé mámoros sikerélmény is társulhat. A retro megközelítés (sokszor pofátlanul lenyúlt DKC hangulat, gyűjtögetnivalók, a pályák tagolása, checkpoint kövek, stb…) jól társul a modern prezentáció mellé - és, ha azt vesszük, hogy egy relatíve olcsó játékról van szó (20 Euró körül mérik a kicsikét), akkor pláne érthető lesz a cikk pozitív hangvétele.

Mivel a nehézség és a mechanika a játék lényegi része, (sőt, a mai piacon nézve, masszív innovációja is egyben), ezért ezt az aspektust botorság lenne negatívumként értékelni, még akkor is, ha sokszor felbosszant majd minket a program. A Snake Pass akár 9-et is kaphatott volna, de egy óriási problémával nem sikerült a brit fejlesztőknek mit kezdeni: jelesül a kamerakezeléssel. A furmányos térbeli rácsokhoz hasonló bambuszutakat ugyanis baromi nehéz lesz térben is belátni. Ráadásul az operatőrt folyamatosan pofozgatnunk kell jobbra-balra, mert sokszor képtelen automatikusan rátalálni egy jó belátású szögre. Plusz ott vannak a folyton belógó egyéb tereptárgyak is… Szóval a játék nehézségét feleslegesen fokozzák az ügyetlen kameramozgásokkal. Végig az járt egyébként a fejemben, hogy milyen jó lenne PSVR-al, vagy Oculus-szal játszani a programot (mondjuk egy képkimerevítős pause lehetőség kíséretében), hogy a térben is meg tudjam figyelni a kígyóm orientációját… Mondjuk rá, hogy kihagyott ziccer?

Semmiképp se mondjuk. A Snake Pass így is egy minőségi, innovatív, eleinte könnyen befogadható, erőszakmentes (!) játék, amelyben egy vegetáriánus és halál jópofa kígyóval kell mindenféle veszélyen felülkerekedni. A készítők gondoltak az „Új játék+”-ban gyűjtögetni akaró emberkékre, akik „kígyó-vízióval” könnyíthetik az elrejtett kincsek feltárását, van time trial mód és minden platformon magas minőségű átirattal találkozhatunk. A tesztelt XO verzió stabil 30 FPS-el fut, 60-at csak PC-n és PS4 Pro-n várjon az ember. (Ez utóbbit natívan is támogatja a játék. Switch írásunkat pedig lásd külön dobozunkban) Egyszóval minden összeér, hogy egy átlagosnál bőven jobb és érdekesebb ügyességi játékot kiáltsunk. Az operatőrök majdnem hetesig taposták, de a fenti finomságok tükrében, minden idegeskedős perc ellenére megéri a magasabb szintű bizalmat a játék.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

9 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==