Megjelent a Game Informer friss száma, benne az első Grand Theft Auto V információkkal. Kiszűrtük a lényeget, íme:
Három játszható karakter, három perspektíva. A három karakter története egymással párhuzamosan fut, és (ha éppen nem küldetést teljesítesz) bármikor szabadon váltogathatsz köztük. Dan Hauser Rockstar-főnök szerint a cél a korábbinál jóval komplexebb történetmesélés és különböző perspektívák bemutatása.
A Grand Theft Auto több lényeges eleméhez is hozzányúltak: az autók jobban tapadnak, az irányításuk „jobban hasonlít egy versenyzős játékra”, a lövöldözés és a közelharc is fejlődött, előbbi a Rockstar szerint elég jelentősen.
A három karakter teljesen különböző lesz. MICHAEL a negyvenes éveiben járó ex-bankrabló, aki fényűző körülmények között él - köszönhetően annak, hogy ügyesen fejezte be a bűnözői karrierjét, kiegyezett az FIB-vel (a GTA FBI-ja). A korábban felhalmozott pénz azonban kezd elfogyni, és Michael ismét a bűn felé kacsingat. TREVOR Michael régi barátja, ő nem volt ilyen szerencsés: Los Santos lepukkant környékén lakik, láthatóan bolond, a Game Informernek bemutatott demóban egy drogosoktól hemzsegő negyedben mászkált, és felrobbantott egy autót - lelocsolta benzinnel a járgányt, benzincsíkot húzott pár méterre, rádobta az öngyújtóját, és bummm. A harmadik karakter, FRANKLIN autótolvaj, a demóban egy 9F-et (az Audi R8 helyi megfelelőjét) lovasított meg.
A GTAV Los Santosa (továbbra is Los Angeles GTA-s verziójáról van szó) az eddigi legnagyobb kiterjedésű nyitott világ a Rockstar játékokban található helyszínek közül. A GTAV ugyan Los Santosban játszódik, de nem csak városi környezet szerepel benne, a Rockstar a GTAIV Liberty City-jének sűrűségér szeretné elegyíteni a Red Dead Redemption nyitott területeivel. A térkép „városon kívüli” része masszív lesz, és mindent felvonultat, amit Dél-Kalifornia kínálni tud.
Miért nincs több város? Hauser szerint azért, mert a GTAV esetében az „egy város, de azt nagyon kidolgozzuk” megközelítést választották - már a fejlesztés kezdetén. A Rockstar szerint (mindent beleszámítva) a GTAV Los Santos-a nagyobb, mint a GTAIV at RDR és a San Andreas összeadva. Ízelítő a felfedezhető területekből: egy teljes hegy (Mt. Chiliad) és az azt körülvevő erdők; a Salton Sea partja, és a víz egy része (búvárkodni is lehet); egy katonai támaszpont; egy komplett szőlővidék.
Megerősített járművek: többféle bicaj; sokféle autó és motor; helikopterek, repülők, hajók. Külön jogsikra nem lesz szükség, Trevor például (ex-katonaként) már a játék elején tud repülőt vezetni.
A három karakter több küldetésben közösen dolgozik majd, a Rockstar szerint több, a GTA IV „Three Leaf Clover”-jéhez hasonlatos misszióra (azaz: bankrablásra) számíthatunk majd. A GTA V fő témája ennek megfelelően a pénz, és a még több pénz hajszolása.
Visszatérnek a szabadidős tevékenységek: a Rockstar ezekről még nem nagyon beszél, de a korábbinál nagyobb változatosságot, és játék világába való jobb beágyazottságot ígérnek. Amit biztosan kipróbálhatunk: golf, tenisz, Jet Ski versenyek, ejtőernyőzés.
A San Andreas RPG-szerű karakterfejlődése nem tér vissza, és a GTA IV randijait is kukázta a Rockstar. Visszatérnek viszont a GTA IV tévécsatornái, és a rajtuk futó őrült műsorok. A haverjaiddal továbbra is össze tudsz hozni egy találkozót, és lesznek közös tevékenységek is.
Mit kezdesz az összegyűjtött pénzeddel? Házakat nem vásárolhatsz, a Rockstar mást tervez - titok, hogy mit, de Hauser szerint a sztori végigjátszása közben, és a történet befejezése után is lesz helye az összegyűjtött dollároknak.
A mobiltelefonos kezelőfelület újra tiszteletét teszi, de most jóval célratörőbben használod majd, és nem kell állandóan a barátok és ismerősök hívásaira válaszolgatnod. A Rockatar célja az ötödik résszel: a nagybetűs változatosság. A GTA V-be nagy rakás dinamikus, a „semmiből előugró” misszió került, az utcán mászkáló járókelők egyedibbek lesznek, némelyikükkel még szóba is elegyedhetsz.
Multiplayer lesz - de most még nem beszélnek róla.