[Teszt] Hyper Light Drifter

Hyper Light Drifter

WarhawkLusztig Zsolt2016.04.09. 11:30

Nem a csaták a Hyper Light Drifter legnehezebb részei. Szó se róla, azok is lehetnek nehezek, meg kell tanulnunk a különböző ellenfelek mozgáskultúráját, támadásait, rá kell jönnünk, hogyan lehet ellenük védekezni, majd mindezt a gyakorlatban is használnunk kell, mikor tucatnyian támadnak ránk. De ezek kitapasztalható, megtanulható dolgok, csak gyakorolni kell. Az igazi kihívás az, hogy felfedezzük, összerakjuk és megértsük a játék világának, valamint főszereplőjének történetét. Nem azért, mert rosszul lenne megírva, nem azért, mert szándékosan titkolnák előlünk, sőt, éppen ellenkezőleg: a történet szó szerint ott van az orrunk előtt, minden egyes képben, minden egyes helyszínen, minden hozzárak egy nagyon picit. Szavak és mondatok nélkül, pusztán néhány képpel és fura piktogrammal, azonban ahogy haladunk előre a játékban szép lassan a dolgok elkezdenek értelmet nyerni, összefüggések kezdenek kialakulni és bár nem állítom, hogy az utolsó pillanatokra minden tiszta lesz, de ha hajlandóak vagyunk rászánni az időt, hogy agyban kicsit feldolgozzuk a látottakat, akkor nagyjából tisztában lehetünk az eseményekkel.

Környezeti történetmesélés, kicsit furán hangzik a kifejezés magyarra fordítva, de ez az, amiben a Hyper Light Drifter nagyon jó. Nincs talán egyetlen olyan pályarész sem, ami ne adna hozzá egy picit az összképhez, ahol ne tudhatnánk meg egy picit a világ szomorú sorsáról még akkor is, ha az a darabka csak később leli meg a helyét a nagy kirakósban. Ezek az információk nincsenek lejegyezve, nem rágják az ember szájába, ha érdekel, akkor megjegyzed, ha pedig nem vagy rá kíváncsi, akkor csak élvezed a látványt. Mert ezt a látványt igazán lehet élvezni, ez az, ami nem csak pixel, de pixelart. Szeretek screenshotokat kimenteni a játékokból, de itt legszívesebben minden egyes képkockát megörökítettem volna, szó szerint az utolsó pixelig minden a helyén van, mozgásban pedig még gyönyörűbb lesz az összkép. Az egészet pedig tovább finomítják Disasterpeace rendkívül hangulatos, helyenként fülbemászó, helyenként disszonáns zenéi. Richard Vreeland már többször bebizonyította, hogy nagymestere a fülbemászó dallamoknak, most pedig újra feladja a leckét.

Emiatt a nem túl szájbarágós irányítás miatt talán a játék első percei a legnehezebbek, itt a legegyszerűbb feladni az egészet. Nem tudod hol vagy, miért vagy ott, hova kell menned, vagy mit kell csinálnod. Felébredsz egy faluban, ahonnan a szélrózsa mind a négy irányába elindulhatsz. És itt a csavar: ez azért van, mert nincs rossz irány, ha egy terület elérhető, az azt jelenti, hogy a rendelkezésedre álló képességekkel életben tudsz ott maradni, ha pedig nem így lenne, akkor nem tudnál oda eljutni. Ez pedig azt jelenti, hogy csak a tisztelt játékoson múlik, hogy milyen sorrendben fedezi fel a világokat, nincs kötött útvonal, nem lehet azt mondani, hogy az egyik nehezebb lenne a másiknál. Bármerre is indulunk, a célt viszonylag gyorsan megértjük: juss el az adott terület főellenfeléhez, győzd le és aktiváld az adott területhez tartozó, fura oszlopot. Miért? Igen, ez is majd menet közben derül ki.

De térjünk csak vissza a csatához, hiszen azért csak ez lenne a játék lényege! A Hyper Light Drifter csatái gyorsak, tömények és elképesztően kegyetlenek - legalábbis míg az ember nem alkalmazkodik a főhős képességeihez, illetve az ellenfelekhez. Viszonylag szűk, zárt (és néha menet közben átalakuló) arénákba kényszerít a játék, ahol általában sokszoros túlerővel kell megküzdenünk, a hibázási lehetőségek száma pedig elhanyagolható: öt egységnyi életerőnk van, egy hiba és jó eséllyel lehet is újrakezdeni, még arra se lesz időnk, hogy egy életerő italt betoljunk. Mesterévé kell válnunk főhősünk kombóinak, hogy képes egy pillanat alatt arrébb „csúszni” és zsigeri szinten kell lőfegyverét (vagy lőfegyvereit) is használnunk. Az egész pedig a főellenfél harcokban kulminál, ahol fel kell használnunk mindent, addig a pillanatig az adott területen megtanultunk. A Hyper Light Drifter nehéz, de a soha egy percre sem igazságtalan, sosem vár el olyat, amit előtte ne tudtunk volna megtanulni.

Talán egyetlen kivétellel: a térképet a mai napig nem tudom használni. Ez pedig fontos lenne, mert enélkül rendkívül nehéz belőni, hol lehet a következő kulcsot megtalálni, hogyan lehet oda eljutni és ez azt jelenti, hogy nem kevésszer kellett kicsit céltalanul bolyonganom, míg próbáltam belőni, hogy a kevés információt mutató felszíni-, illetve a leginkább egy áramkörre hasonlító földalatti térképrendszerben hova is akarok eljutni. Ezt leszámítva egyedül csak főhősünk újraéledő animációja, vagyis annak hossza zavart - apró dolognak tűnik, de egy ilyen nehéz játéknál gyorsan idegesítő lesz, ha egy-egy újrakezdést egy több másodperces, elnyomhatatlan animáció vág ketté.

Egy igazán különleges játék lett a Hyper Light Drifter és talán nem is úgy, ahogy azt az előzetesek alapján vártuk volna. Ha az embernek rááll a keze és az esze, akkor rémisztően látványos csatákban lehet része, melyet kitűnően kiegészítenek a nyugodt felfedezés pillanatai, az egészet pedig gyönyörűen fon körbe ennek a halálraítélt világnak a története. Talán a megszokottnál kicsit több nyitottság kell ahhoz, hogy el tudjunk merülni a világában, de ha ez sikerül, akkor egy olyan különleges kalandban lehet részünk, melyet ritkán tapasztalhatunk meg.

***Hyper Light Drifter | PC (tesztelt)

Fejlesztő: Heart Machine | Kiadó: Heart Machine***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

4 órája
4

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

20 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
31

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==