[Béta] Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division

ne5hVáradi Dániel2016.02.03. 08:33

Oszt van-é olyan jó mint a Destiny? Nyilván nem feltétlenül ezzel a kérdéssel kell kezdeni, azonban egy bizonyos ponton túl elkerülhetetlen, hogy az ember ne hasonlítsa a Ubisoft közelgő játékát a Bungie produktumához, hiszen egyazon ligában indulnak. A Division viszont kellő aspektusban tér el ahhoz, hogy ne vádoljuk azzal, hogy szolgaian majmolja az elődöt.

Kezdjük is mindjárt azzal, hogy történet szempontjából kulcsfontosságú bázisunk kizárólag a személyes főhadiszállásunk, másokkal itt nem tudunk kapcsolatba lépni. Ez már csak azért is fontos elem, mivel a tanyánkat saját ízlésünk és tempónk szerint tudjuk fejleszteni, ami szoros kölcsönhatásban áll majd ügynökünk egyre jobbá tételével. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a 3 részre osztott központ egyes állomásait a hozzájuk tartozó küldetésekkel tudjuk magasabb szintre húzni, majd a kapott pontokból új funkciókkal gazdagítani őket, aminek hála karakterünk új képességekkel gyarapodik.

Ezen a ponton rögtön ki is kell térnem a játék (számomra) egyik kihagyott zicceréhez. A fent említett 3 állomás mindegyikéhez tartozik egy-egy ág ügynökünk skillfájánál, az egyes ágakon pedig csak úgy tudunk új képességeket megnyitni, ha a hozzá tartozó állomás küldetéseit végrehajtjuk és a fejlesztéseket elvégezzük. Ez önmagában egy egészen remek elgondolás, hiszen így nem tudjuk pusztán erőből feltápolni magunkat, bizony el kell mélyednünk a tennivalókban. A probléma ott jön elő, hogy amolyan Mekk mesterhez hasonlóan bármilyen irányba fejlődhet karakterünk, illetve a már megszerzett képességek között bármikor válthatunk, vagy ezeket el is láthatjuk különféle módosítókkal. A Medical-Tech-Security szentháromság leginkább a már ismerősnek számító healer, support és tank kasztoknak feleltethető meg, azonban nem vagyunk kényszerítve, hogy ezek közül csak egyet preferáljunk. A bázis fejlesztésével egyidőben nyílnak meg újabb perkek, amikhez aztán modokat aktiválhatunk, amik pedig már elérhetőek, azok között tetszés szerint vagy az alkalomhoz megfelelően váltogathatunk, egyszerre kettőt használva. Ezt csak azért éreztem elnagyolt megoldásnak, mert így nincs szükség igazán komoly taktikára a csapatok összeállítása során, hiszen bárki a szituációhoz igazíthatja karakterét. Meg kell persze jegyezni, hogy bizonyos szempontból ez előnynek is tekinthető, a megítélés már egyéni preferencia kérdése.

A fenti megoldás egyébként könnyen magyarázható azzal, hogy a játék alapjának számító cover shooter rendszer inkább ezt a megengedőbb hozzáállást támogatja. Ez azért is lehetséges indok, mivel annak ellenére, hogy a fedezékek képezik a harcrendszer alapját, leguggolni nem tudunk, pusztán csak automatikusan fedezékbe húzódni. Ezt szintén nem tartom a legtökéletesebb megoldásnak, mivel bár az utcák bőven szolgáltatnak annyi tereptárgyat, hogy könnyen sunyulhassunk, a néha nehézkessé váló irányítás ezzel karöltve azért könnyen okozhat frusztráló perceket.

De hogy ne maradjon negatív szájíz, vannak olyan megvalósítású elemek is, amelyeket dicsérni lehet. A korábban már említett kettős fejlesztés fúziójára nem térnék ki újból, a tárgyrendszert viszont érdemes elemezni. Azon valószínűleg senki sem lepődik meg, hogy mind a fegyverek, mind a karakterünkre aggatható különféle ruhák és felszerelések színkóddal vannak ellátva, így könnyebben tudjuk belőni, mennyire is értékes az új holmi. A mordályok esetében a moddolás mindenképp örvendetes dolog, hiszen a különböző kiegészítőkkel tovább növelhetjük a hatékonyságukat. A ruháknál pedig az alap védelmi érték mellett oda kell figyelnünk, hogy a három tulajdonságunk (Firearms, Health, Electronics) melyikét erősíti. Ezek közül az első a sebzésünkért, a második az életerőnk, a harmadik pedig a képességeink erősítéséért felel.

Fél mondat erejéig említenem kell a craftolást is, ami ugyan a bétában nem volt elérhető, de gyaníthatóan ugyanúgy fog felépülni, mint ahogy már sokszor láthattuk, vagyis a már hasztalan tárgyak lebontásával, illetve bizonyos épületek átkutatásával szerezhetünk alapanyagokat, melyekből aztán mi magunk gyárthatunk le új eszközöket.

Mindenképp említést érdemel a Dark Zone is, ami egy különös kombinációja a PvE-nek és a PvP-nek. A Division (a bétában látottak alapján) nem rendelkezik hagyományos értelemben vett többjátékos móddal, inkább kombinálja azt a gépi ellenfelekkel való harcokkal. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a térkép bizonyos zónáiban nem csak az AI irányította erők jelentenek veszélyt ránk. Az itt megszerzett tárgyakat ugyanis nem tudjuk azonnal használni, meghatározott helyeken hívhatunk légi szállítást, ami aztán kimenekíti a cuccokat. A csavar a dologban, hogy míg a helikoptert várjuk, a környéken ólálkodó többi játékos könnyű szerrel betámadhat minket és ha levernek, akkor bizony elorozhatják a holminkat. Igen ám, viszont ha így tesznek, akkor körözött (rogue) személyekké válnak, akik levadászásáért jutalom üti a markunkat. Rogue-ként sem fenékig tejfel az élet, amellett, hogy a minimap folyamatosan mutatja helyzetünket, egy visszaszámláló óra is az ellenségünk. Amíg ez nem ketyeg le, státuszunk nem tűnik el, ráadásul ha harcba keveredünk, a számláló azonnal visszaugrik a kiinduló állapotra. Ha viszont sikeresen túléljük, hogy levadásszanak minket, a nagyobb nyeremény itt sem marad el.

Bár alapvetően izgalmas felvetés a Dark Zone, a béta tapasztalatai alapján még azért lehetne mit finomítani rajta, néhány szituációban elkerülhetetlen, hogy ne a vesztes oldalra kerüljünk, az ilyenkor elvesztett pénz, illetve rang pedig némiképp nagyobb, mint amit normál gyűjtögetéssel tudunk felhalmozni, vagyis könnyen mehet negatívba az egyenlegünk pár perc alatt.

A végére maradt a mindenki számára nyilvánvaló downgrade, ami mellett persze nem lehet szó nélkül elmenni, ha viszont azt nézzük, mennyi mindennel van teleszórva az összes utca, mennyi apró részletet helyeztek el a készítők, akkor ha nem is teljes boldogsággal, de el kell ismernünk, hogy talán megérte ez az áldozat. Hangulatában így is nagyon erős a Division, a hirtelen hóviharok közepette való tűzpárbajok elsőre elképesztő élményt nyújtanak.

Bár a béta alapján akad néhány érdekes és megkérdőjelezhető megoldás a Divisionben, az összkép mindenképp a pozitív irányba billenti a mérleget. Szerencsére akad még pár dolog, amit titkolnak előlünk a fejlesztők, ha azonban a kész alkotás legalább azt a szintet fenn tudja tartani hosszútávon, amit a béta elénk tárt, minden bizonnyal sokan fognak elveszni ebben a nem túl biztató jövőképben, hosszú órák sokaságára .

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

9 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

17 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==