A Dontnod Entertainment csapata sikeres indulást tudhat maga mögött az iparágban, hiszen a Remember Me és a Life is Strange személyében két egyedi és sokak által várt kedvelt alkotást tettek le az asztalra. Legújabb játékuk, a Vampyr szintén nem áll be a sorba.
A francia stúdió frissen leleplezett RPG-je a XX. századi Angliában játszódik, ahol London utcáit betegség, erőszak és félelem járja át a spanyolnátha-járvány következtében. A halálos kóron kívül azonban egy másik veszedelem is bújkál a sötét sikátorokban, méghozzá az utcák legveszélyesebb ragadozói, a vámpírok személyében. Közéjük tartozik a Vampyr főhőse, Jonathan E. Reid is, aki rangos háborús sebészként tér vissza az országba a frontról, ám kénytelen "csatlakozni" a vérszívók táborába.
A játék a morális döntésekre és a főhősben megbúvó disszonáns állapotra épít, mert bár Jonathan alapvetően segítőkész emberként próbál tevékenykedni Londonban, idővel a benne megbúvó szörnyeteg igényeit is ki kell elégítenie. A játékban felbukkanó karakterek által adott küldetések megoldása közepette tehát előbb-utóbb döntési helyzetbe fogunk kerülni, és valakit ki kell választanunk következő áldozatunknak. Ez szinte bárki lehet a szereplők közül, ráadásul alaposan át kell gondolnunk, hogy ki is lesz a préda, hiszen a karakter onnantól örökre eltűnik a játékból, ennek pedig meglesznek a következményei, mind a szereplők közötti kapcsolatokat, mind pedig a játék egészét illetően.
A játékmenet szempontjából is van jelentősége a vadászatnak, hiszen a vér nem csak életben tart majd, de új képességekkel is felruház. Alapvetően az a jó stratégia, ha az áldozatok napi rutinját meg tudod változtatni valahogy, elcsalva őket egy sötét, kieső sikátorba, hogy biztonságos helyen végezhess velük. Előfordul majd azonban, hogy harcra kényszerülsz majd (leginkább más vámpírok és egyéb kreatúrák ellen), ahol a klasszikus verekedésen túl lövöldözős mechanika is lesz, illetve az említett vámpírerőket is lehet majd alkalmazni. Fontos azonban, hogy életerőd és energiád egy és ugyanaz, így ha használod képességeidet, gyengébbé is válsz egyben.
A lehetőségeket craftolási rendszer igyekszik tovább mélyíteni, az áldozatoktól ugyanis alapanyagokat szerezhetsz, melyeket aztán különféle eszközök, valamint közelharci és távolsági fegyerek, illetve muníció előállítására használhatsz majd fel, növelve esélyeidet a harcban.
A Focus Home Interactive kiadásában, 2017-ben érkező Vampyr kétség kívül érdekes és izgalmas alapötletre épít - reméljük, hogy a gyakorlatban is működőképes lesz a recept.