A Sony a PlayStation 3 esetében - nyilvánvaló okokból - próbálja minél jobban erőltetni a 3D-t, a PlayStation Vita esetében azonban kimaradt a funkció támogatása. Most kiderült, hogy miért.
A Nintendo 3DS esetében többször is felmerült már, hogy a mozgásérzékelés és a 3D párosítása nem feltétlenül nyerő kombináció - első körben a Vitából is ezért maradt ki a funkció. Az SCEE-nél tevékenykedő Mick Hocking (senior group studio director) szólalt meg a témában.
"A Vita tervezése közben számos probléma volt. Ezek közül az egyik a szemüveg nélküli 3D-t biztosító kijelzők minősége volt. A 3D nagyon jól tud működni kis képernyőn, a legjobb hatáshoz azonban nagyon stabilan kell tartanod a fejedet. Nos, egy handheld konzol esetében, mint a Vita, amelyben mozgásérzékelés van előfordulhat, hogy mozgatnod kell a gépet. És ha ezt teszed, akkor a két dolog - a szemüveg nélküli 3D és a mozgásérzékelés - nem illik túlságosan jól össze."
Hogy a jövőben változhat-e az álláspont? Hocking szerint az első számú cél az volt, hogy egy nagyon nagy felbontású OLED kijelzőt biztosítsanak, ennek pedig a legjobb módja a "hagyományos" képernyő volt. A vezető azonban utalt arra, hogy egy esetleges új hardverbe már bekerülhet a 3D támogatás.