A Gamescomon végre gameplay formájában is debütált a Remedy (Max Payne, Alan Wake) új játéka, a Quantum Break, mellyel zárt ajtók mögött hosszabban is ismerkedhettünk, méghozzá Sam Lake kreatív direktor társaságában. Következzen élménybeszámolónk.
A központi karakterek belső válsága mindig is a finn stúdió játékainak legfőbb mozgatórugója volt a cselekmény szempontjából, és bár a Quantum Break szintén nem hanyagolja majd a történetmesélés ezen elemét, a Remedy legújabb alkotása elsősorban egy balul elsült kísérlet következményei körül forog. Az amerikai Riverport University időutazással kapcsolatos kutatása váratlan fordulatot vesz, amikor az érintett csoport egyik tagja, Paul Serene eltűnik, majd hirtelen évtizedekkel idősebb formában tér vissza, és megöli a főhős, Jack Joyce testvérét. A személyes bosszú azonban csak a motiváció egyik szelete lesz csupán a Quantum Breaknek: Jacknek meg kell állítania a minden rossz mögött álló korporációt, a Monarch Solutions-t, különben az idő végleg összeomlik.
Az idő rendkívül látványos módon prezentált betegeskedésével Jack - köszönhető idézőjeles szupererőinek - folyamatosan szembesül, egyfajta kívülállóként mozogva a pillanatokra megfagyó világban. A felfedezés mellett ráadásul a harc is tartogat egy nem is olyan kicsi csavart, a Remedy ugyanis - szokásához híven - ezúttal is egy sajátos húzással igyekszik izgalmasabbá tenni a hagyományos shooter-játékmenetet. Jack képes az idő manipulálásra, melyet a tűzpárbajok során leginkább két módon használt ki az általunk látott demóban. Az egyik az idő lelassítása, melynek segítségével úgy kerülhetünk új fedezék mögé, vagy éppen egy ellenfél közelébe, hogy azok ebből szinte semmit sem észlelnek, a másik pedig egy kilőhető "időburok", mely egy időre lelassítja a vele érintkező lövedékeket, hogy azok néhány másodperc elteltével együttes erővel csapódhassanak be.
Az említett képességek egy túlerővel szemben is hatékony eszköztárat alkotnak, a keményebb ellenfelek ellen azonban - ahogyan azt a Remedy-től megszokhattuk - a szokásosnál is több taktikázásra és mozgolódásra lesz szükség. Ilyenek például a Monarch szuperkatonái, akik Jackhez hasonlóan képesek a medrében éppen megfagyott időben is mozogni. Ezen összecsapások kétség kívül a Quantum Break leglátványosabbjai közé tartoznak, ahol az időben megfagyott környezetet szemléltető különféle torzító-dadogó képi és hangbéli megoldások hihetetlen audiovizuális élménnyé varázsolják a Remedy akciójátékát, az Alan Wake legizgalmasabb pillanatait felidézve egyben lelki szemeink előtt, különös tekintettel a poltergeistek mozgását idéző, "időből "kilőtt járművekre.
A Quantum Break a játékmenet tekintetében nem csak a harcról szól: a prezentáció utolsó, a nyilvános gameplay bemutatóban már nem látott részében egy éppen szétesőben lévő híd elemeinek útvesztőjén kellett átjutnia hősünknek. Ez lényegében egy izgalmas ügyességi rész volt, hiszen amíg az időben megragadt elemek platformokként funkcionáltak, addig a végtelen ciklusban be-becsapodó törmelékek és roncsok ellenfélként viselkedtek, melyeket jó időzítéssel és az időmanipulálás használatával lehetett "legyőzni". Apró kritika: a játék ezen elemei még nem voltak száz százalékosan fényesre csiszolva, de a készítők is tudatában voltak ennek - a a megjelenésig még ezekre az apróságokra (is) szeretnének hangsúlyt fektetni. Az Alan Wake után azért úgy gondoljuk, hogy a Quantum Break esetében is egy polírozott játékról fogunk beszélni...
Az eddig látottak alapján a Quantum Break sikeresen viheti tovább a jól ismert Remedy-formulát: az izgalmas felütés, valamint a hagyományos külső nézetű lövöldözést feldobó csavar ezúttal is a helyükön vannak. A történetmesélésnek emellett természetesen most is óriási szerep jut majd: olyannyira, hogy a játék egyes fejezeteit egy élőszereplős interaktív sorozat fogja közrefogni, melynek epizódjaiban a Monarch és Paul Serene szemszögéből manipulálhatjuk majd a cselekményt. Hogy ez a kettő aztán pontosan milyen formában fog egymásba fűződni, az még a jövő zenéje - a sorozat forgatása a következő hetekben kezdődik majd.
Fejlesztő: Remedy Entertainment | Platform: Xbox One | Megjelenés: 2015
*Még közel sincs vége: holnap interjút olvashattok a Remedy egyik fő koponyájával, a Quantum Break kreatív direktorával, a Max Payne és az Alan Wake szülőatyjával és írójával, Sam Lake-kel!***