[Teszt] Bound by Flame

Bound by Flame

WarhawkLusztig Zsolt2014.05.17. 13:26

Biztos sokatok elgondolkodott már azon, milyen lenne számára az álomjáték. Egy kis ötlet innen, bizonyos dolgok onnan, egyes részletek amonnan, összekeverve, lehűtve és kész lenne a tökéletes alkotás. A francia Spiders az agyalásnál egy fokkal tovább lépett, összeszedték a nekik tetsző elemeket a közeli és távoli múlt fantasy műveiből és beleöntötték az egészet egy játékba. A probléma az, hogy még a legjobb minőségű hozzávalóktól se menthetnek meg valamit, ha nincs valami (valaki?) ami összeragasztaná őket egységes egészbe és pont ez hiányzik a Bound by Flameből, ennek hiányában pedig csak csapongó ötletek néha jól, de inkább rosszul megvalósított halmazát kapjuk.

Az enyhén sablonos történet szerint Vertiel egyébként békés népe éppen a hét Jégúr invázióját nyögi, a halhatatlannak tűnő varázslók élőhalott hadseregükkel már éppen a totális győzelem küszöbén állnak. A maradék ellenálló (néhány varázsló, illetve a szerény személyünket is foglalkoztató zsoldos csapat) elkeseredett tervet hajtanak végre: segítségül egy démont próbálnak megidézni, mely szertartás azonban - természetesen - balul sül el és a túlvilági teremtmény az általunk irányított karakterben talál átmeneti (?) lakhelyet. Oké, bár eredetiséggel nem túlzottan lehet vádolni, egész kellemes alapot kaptunk, jó kis játékot lehetett volna rá építeni. Fent már elárultam: nem sikerült.

A gondok már az első percekben, a karaktergenerálásnál kezdődnek. Jó ötlet, hogy lehet női vagy férfi főhős közül választani (még ha egyébként semmi jelentősége sincs a játék folyamán), az már nem annyira, hogy az előre generált néhány arc a bányarémtől a szimplán csúnyáig terjed. Oké, úgyse fogjuk sokszor bámulni szemből karakterünket, adjunk gyorsan neki nevet és induljunk neki a kalandnak. A névadás különösen mókás, mert bármit is írunk be, az összes szereplő Vulcan néven fog szólítani, de még az ilyen apróságokon is hajlandó vagyok túllépni. Ez első komolyabb probléma akkor bukkan fel, mikor karakterünk először megszólal. Nézzük technikai oldalról: a férfi szinkronszínész még csak-csak, a női azonban egyáltalán nincs a helyzet magaslatán, lélektelen, a helyzetnek abszolút nem megfelelő hanghordozással mondta fel a számára leírt szöveget. Ennél azonban sokkal komolyabb probléma, hogy nevetségesen rosszak lettek a párbeszédek. A szövegkönyv főhősünkre eső részét valószínűleg egy szülői felügyelet alól elengedett tizenkét éves gyerek írta, mert Vulcan folyamatosan káromkodva, extrém hangulatingadozásoktól sújtva sokszor teljesen összefüggéstelenül beszél, míg a benne lakozó démon mondatait egy Shakespeare-generátoron tolhatták keresztül, mert ha valaki nem végzett tanulmányokat klasszikus angol nyelv területén, az tuti nem fogja érteni. A helyzetet meglepő módon a hozzánk csapódó társak mentik meg valamennyire, egyik-másik határozottan érdekes karakter lett, mókás dialógusokat lehet velük lefolytatni.

Beszélgetésből egyébként meglepően sokat kapunk, melyek során több döntést is kell hoznunk, mert milyen lenne egy modern RPG Nagyon Fontos és Komoly Döntések és természetesen Azok Hatásai nélkül, nem? Oké, itt azért túlságosan komolyakat és fontosakat nem kapunk, mert bár látszólag valamennyire befolyásolják a történetet, végeredményben nagyjából ugyanazon az úton fogunk haladni, maximum a befejezések lesznek valamennyire különbözőek. Az egyedüli valamelyest fontosabb választás az, hogy hagyjuk-e a bennünk lakó démonnak, hogy otthonosabban berendezkedjen, de ez is csak azért érdekes, mert ennek hatásaként különböző passzív bónuszokat és büntetéseket tudunk összeszedni. A „legjobb” mégis az, mikor totálisan ki vagyunk hagyva a döntéshozásból: valahova tartva hirtelen elindul egy átvezető képernyő és két mondattal később már élet-halál harcot vívunk a korábbi barátunkkal valami csip-csup nézeteltérés miatt. Ehhez kapcsolódó mókás élmény: egyszer a játék automata mentése pontosan egy komolyabb harc első pillanatában történt. Mármint nem mielőtt odaértem volna, hanem ténylegesen a kezdés pillanatában, így esélyem se volt arra, hogy rákészülve a nem várt fordulatra egy újratöltés után jobban felkészülve várjam az átvezető jelenetet. Könnyes búcsút vettem néhány órányi játéktól és kezdhettem az egészet elölről.

És akkor nézzük a fő műsorszámot, jöjjenek a csaták! Még ott lebeg a szemem előtt a Dinamikus és Epikus Harcokat istenítő reklámszöveg, de talán senkit se ér meglepetésként: ebből egy darabot nem találunk. Hiába a 2+1 harcmodor (harcos / lopakodós / varázslós), utóbbi ebből semmit se ér a pillanatok alatt elfogyó manakészlet miatt, előbbiekből meg igazából mindegy, hogy melyiket választjuk, végül úgyis méretes körökben rohangálva fogjuk várni, hogy visszatöltődjön az életerőnk és bele tudjunk csapni egyet valamelyik ellenfélbe. Azt már meg se említem, hogy ütéseink hatását abszolút nem érezni, kardunk keresztül repül az ellenfelek modelljein, miközben ők minden gond nélkül folytatják a megkezdett animációjukat (mi persze egy erősebb széllökéstől is hanyatt vágjuk magunkat). Arról nem is beszélve, hogy fegyvereink, még komolyabb fejlesztésekkel (mert itt olyanok is vannak ám!) sokszor teljesen erőtlenek maradnak, nem igazán érezni, hogy igen, most sikerült összeszedni a Tökcsavar Kard +2-t, mikor a random közkatonát azzal is percekig csépelhetjük, míg fűbe nem harap. Mármint megint. Egy idő után aztán leesik, hogy valóban van valamilyen furcsa dinamikája a harcoknak, sűrű, pontos védekezéssel hatásosan növelhető túlélési esélyünk, de még így is olyan esetlen, butácska az egész, főleg mikor egyszerre többen törnek ránk. Oh, és arra ne számítsunk, hogy társunk hatékonyan fog segíteni a harcban, általában az első percek után ájultan fognak valamelyik sarokban heverni. Meg lehet szokni ezeket a csatákat, de megszeretni nem igazán.

Szerencsére túl sokáig nem kell velük szenvednünk, a Bound by Flame nagyjából tízórányi kalandot tartalmaz, ha nincs kedvünk a tucatnyi totálisan érdektelen, apró fetch-questet is letudni. Apró poén: bár végig hét Ice Lordról van szó, elég közülük egyet lecsapnunk ahhoz, hogy megmentsük a világot. Ki érti ezt? A játék egyébként olyan négy-öt különböző területen játszódik, tipikus szerepjáték sablonok: mocsár, havas hegyvidék, csatorna, és így tovább. Túl nagy területekre ne számítsunk, jellemzően szűkös folyosók tágulnak egyszer-egyszer nagyobb szobákba ahol lecsap ránk néhány ellenfél, cserébe legalább egészen jól kinéző környezetet kapunk (ami viszont még PS4-n is komoly frame rate eséseket képes előidézni). A játék saját készítésű motorja egyébként egész decens minőséget tud a képernyőre tolni, társaink némelyiket egész kellemes kinézetet kapott, illetve néha azért találkozunk egy-egy ötletesebben kinéző ellenféllel is.

És akkor még nem is beszéltem a töménytelen apró, fájdalmas hibáról. Olyanról például, hogy a játék tömve van helyesírási hibával. Hogy látszólag nem volt kommunikáció a csapaton belül, mert a játékban szereplő Red Scribes csoportot a honlapon Red Scholarsként említik, a játékban Randval néven szereplő karakter a Steam kártyákon Randhal nevet kapott. Hogy ha női karaktert kezdünk akkor is rendre férfiként kezelnek a dialógusokban. Hogy olyan nyíltan szexista a játék, hogy néha már én éreztem kínosan magam tőle. Hogy a néhány tucat összeszedhető felszerelés maximum külalakban különbözik, a számszerű eltéréseket a játékban a legritkább esetben érezzük. És így tovább, és így tovább...

Hosszú bekezdéseket lehetne írni a különböző hibákról és butaságokról, de felesleges, hiszen az eddigiekből is pontosan látszik, hogy a Bound by Flame nem lett jó játék, nagy jóindulattal is maximum közepes. Ráadásul a közepes játékok közül is az a zavaró fajta, amely folyamatosan visszahúzza a játékost, aki reménykedik, hogy egyszer csak összeáll a történet, megjavul a játékmenet, esetleg lecserélheti a főhőst olyanra, akit nem trollok neveltek fel. Lelövöm a poént: ezek egyike se történik meg, felesleges számítani rájuk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

13 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

23 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==