[Béta] Titanfall

Titanfall

mcmackoGéczy Attila2014.02.22. 13:30

„A Titanfall jön, lát és győzni fog!” - szól a fáma. A vox populi már megjelenés előtt trónra helyezte a játékot, mint a következő generációs kompetitív FPS királyt. Ott voltunk a béta-háború romos frontvonalain, és szétcsaptunk a pilóták között. A véleményünk és előzetes megfigyeléseink következnek.

Miért ez a nagy hype a játék körül? Egyáltalán mi a Titanfall lényege?

Az internet népe azért várja tűkön ülve a játékot, mert két Infinity Ward disszidens (Jason West és Vince Zampella) és az őáltaluk összerakott új cég (Respawn) áll a projekt mögött. Ez a tény már csak azért is érdekes, mert többek között a két úr kreatív munkásságának volt köszönhető az előző generáció elsöprő CoD mániája. Ha ez nem lenne elég: az IW-disszidens brigád története is kacifántos, a tényleges fejlesztés pedig sokszoros újratervezéssel, és West-nek a távozásával is járt az évek során.

Na de elég a bulvárból! A Titanfall a CoD sikerét szeretné következő szintre emelni. A játék maga egy pörgős, online harcokra kihegyezett FPS, azzal a különbséggel a szokásos military-tematikához képest, hogy itt a jövőben járunk, a térképeken pedig mechák, külső páncélként szolgáló humanoid tankok is durvítják a csatát. A gépszörnyek főszerepbe emelése miatt csapatonként legfeljebb 6 játékos lehet egyszerre a pályán, a tempó viszont így is iszonyatos - gyakorlatilag nincs egy másodperc megállás a Titanfall ütközeteiben.

Most akkor valójában egy Hawkenhez hasonló mechás FPS-ről van szó?

Nem teljesen, hiszen itt mindenki emberként kezdi a csatát. A pilóta karakterek roppant agilisek, az alacsonyabb gravitáció pedig az Unreal Tournament idejét juttatja eszünkbe. Futunk, szaladunk, falon teperünk, peremeken függeszkedünk, közben pedig a duplaugrás sem kottyan meg a tapasztalt katonáinknak. Az egész tempóra jellemző, hogy a futást akár állandóra is kapcsolhatjuk a főmenüben, a heves fegyverjáték pedig jól illeszkedik ehhez az árkádos megközelítéshez.

Na és miután az első pár percben kirohangáltuk magunkat a csatatéren, olyankor szólnak le nekünk a központból, hogy „Uram, a Titánod készen áll!”. Ebben a pillanatban magunkhoz szólítjuk a páncélos lépegetőnket (innen a cím, hiszen a Titánokat gyakorlatilag az űrből küldik le hozzánk), és az akció átmegy egy kicsit taktikusabb, kicsit megfontoltabb, de annál súlyosabb pusztításba.

A Titánok baromi jól vannak a képletbe illesztve. Fegyvereik halálosak, de tudni kell őket használni, és hamar kifogy belőlük a skuló. A spéci képességek (dash-csúszás, lövedékeket megállító és visszaküldő pajzs, rakétaeső) okosan illeszkednek a játékmenetbe, és limitáltságukból kifolyólag nem teszik istenszerű góliáttá a humanoid tankokat. Sőt, pilótaként is van némi esélyünk a gólemek ellen, hiszen anti-titán fegyverrel is fel vagyunk szerelve, ami egy-egy kulcspillanatban igen csak kellemetlen élményt okoz majd a Titánban harcoló ellenséges pilótának. A Titánjainkkal egyébként külön kasztot/felszerelést konfigolhatunk magunknak, így mindenki saját szája íze szerint használhatja majd a brutális fémóriásokat.

Na ez jól hangzik, de vajon miben újítottak még a mechákon túl a Respawn munkatársai? Tényleg ez a nagybetűs Nextgen Shooter?

Részben igen, részben nem. Nagyon nehéz manapság már újat hozni a stílusban, de a Respawnnál megpróbáltak minél innovatívabb dolgokat belepakolni a Titanfall játékmenetébe. Ezekből a legütősebb, leghangsúlyosabb fegyvertény a kiváló balanszolás, amivel a gyorsaságot, akrobatikus pilótajátékot és a Titánokat összemixelték. Ebben a tekintetben makulátlan, mérnöki precizitással összeállított munka képe tükröződik a játék minden másodpercéből.

Nincs vége, a következő oldalon folytatjuk!

A többi újítás pedig leginkább olyan apróság, amit még nem láthattunk stíluson belül. Ezek nem formálják át a műfajról alkotott képünket, de rettentő nagy hangulati pluszt tudnak adni a csatározáshoz.

Ilyen finomság például a különböző mobok jelenléte a pályán. A hat pilóta mellett tizenkettő AI által irányított, könnyen levadászható bot is szaladgál mindegyik csapatban, így biztosítva, hogy a pályákon ne kóricáljunk hosszú félpercekig, akció nélkül. A bénácska közkatonák nem jelentenek igazán veszélyt, viszont iszonyatosan felpörgetik az embert. Mikor egy emberi párbaj előtt kilövünk 3-4 AI által irányított ágyútölteléket, az nagyon meg tudja dobni a lelkesedésünket. A Titanfallban nincs olyan pillanat, amikor ne tudnánk egy kis magabiztosságot magunkra húzni néhány bot megalázásával, és ez jelentősen fokozza a játék által közvetített sikerélményt.

Aztán ott van a többi apró királyság, amik feldobják a csatát. A célkövető alappisztoly, a láthatatlan cloak, a perkekre hajazó, egyszer használatos égető-kártyák, a meccs közben folyamatosan pofázó hadiközpont, a csata végi epilógus, ahol a vesztes csapatnak ki kell menekülni a frontvonalról, és a többi. Fantasztikus élmény, fantasztikusan polír formában tálalva.

Király! De vajon a grafikai technológia is hozza a szintet?

Annyit elárulhatunk, hogy Killzone szintű effektparádéra nem lesz precedens, de maga a Source motor a korábbi színvonalhoz képest garantáltan szintet lépett! A pécé verzió ráadásul suhan, hasít és effektíven skálázható is - a magas FPS értékkel nem lesz gond, ha nem sokéves vassal próbálkozik az ember. A konkrét látvány nextgen mivolta leginkább a csatatéren túli tájképek színvonalán és a romos épületek részletgazdagságán tükröződik; a karakterek, textúrák és a mech belsejének kidolgozottsága még maximális beállítások mellett sem mutat különösebben érdekes vagy újszerű minőséget.

A játék természetesen X360-ra is megjelenik, így feltételezhetően a fejlesztés origója sem a mostani gépek teljesítménye köré lett pozícionálva. Fogalmazzunk úgy, hogy a Titanfall az esztétikus hetedik generációs grafikai szintet nextgen-szerűre pofozza, ha megfelelő vassal állunk a csaták elébe.

Ennyi pozitív élmény mellett van egyáltalán valami, amitől félhetünk? Akadhat olyan tényező, ami a Titanfall lendületét visszahúzhatja?

Nem igazán. Azt kell látnunk, hogy a Titanfall egy teljesen multiplayer-alapú játék lesz (single kalandra itt ne számítson senki), ami eleve megkíván egyfajta célközönséget. A betában található két pálya és három játékmód (Attrition klasszikus TDM körítéssel, mechcsata respawnolás nélkül, és területfoglalós játék) elég sokáig elszórakoztatott minket, de a két pályára hosszabb meccsezések során rá lehetett unni. Remélhetőleg a változatosságot szolgáló apróságok és a rank-lépésekkel előkerülő újítások a későbbi játékórákat is izgalmassá tudják majd tenni, hogy a Titanfall hosszú távon, akár évekre szólóan is izgalmas tudjon maradni.

Mi már nagyon várjuk a március 13-át, amikor is a játék Xbox One és Windows platformokra megérkezik. Az X360 tulajoknak viszont várni kell majd március 28-ig. Reméljük az ő portjuk is megéri majd a várakozást!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

9 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==