[Teszt] Contrast

Contrast

WarhawkLusztig Zsolt2013.11.20. 19:40

A Contrast veszte az, hogy idén jelent meg. Egy-két évvel ezelőtt a Compulsion Games első játéka, ha nem is emelkedett volna kultikus státuszba, de határozottan magasabb pontszámokra számíthatott volna, azonban azóta az indie világ olyan játékokkal gyarapodott, melyek lényegesen magasabbra tolták azt a képzeletbeli lécet, melyet így ez a játék, próbálkozzék bármennyire is, már nem tud megugrani. 2013-ban már egy csinos pofival és egy érdekes ötlettel nem lehet eladni egy játékot - és sajnos a Contrast sokkal többel nem rendelkezik.

Az az egy ötlet az, melyet már a játék első videóiból is megismerhettünk. Dawnt, a fiatal Didi képzeletbeli (?) barátját alakítva kell a kislánynak, illetve rajta keresztül szüleinek segítenünk, ezt pedig különböző logikai / ügyességi (inkább ügyességi, mint logikai) feladványok megoldásával tudjuk megtenni. A feladványok jellemzően a fények és árnyékok manipulálásából táplálkoznak, ugyanis Dawn képes egy szempillantás alatt az árnyékvilágba olvadni, lényegében 2D játékká varázsolva az egyébként három dimenziós pályákat. Jól hangzik? Igencsak. Legalábbis az első egy-két pályán, aztán elkezd szépen-lassan unalmassá válni, mi pedig várjuk, hogy a hasonló játékok szokásaihoz hűen a készítők újabb és újabb ötletekkel bővítik az alapreceptet. Ez azonban nem történik meg, helyette újabb és újabb fényforrásokat kell a helyükre tennünk, újabb és újabb ládákat kell ide-oda pakolni, valamint újabb és újabb kiszögelésekre kell ügyesen felkapaszkodnunk. Mindezt miért? Egy újabb dobozért, egy összeszedhető fénygömbért, vagy hasonló apróságért - korántsem azokért a díjakért, melyek sokáig motiválnák a játékost. És hogy még tovább romboljam az eddigre minden bizonnyal már egyébként se túl nagy lelkesedéseteket: legnagyobb ellenfelünk nem ezek a feladványok lesznek, hanem az artista ruha ellenére két ballábas főszereplő.

Nem is feltétlen az irányítással van a gond, Dawn relatíve jól reagál a gomblenyomásokra, inkább azzal, hogy valahogy nem találták el a Compulsionnél a megfelelő animációkat, nem lőtték pontosan be a tárgyak és a főszereplő egymásra kifejtett hatásait. Ennek köszönhetően már alapból fura, hogy Dawn néhány centivel a föld felett áll, futás helyett inkább úszik a levegőben, a különböző tereptárgyakról, árnyékokról rendszeresen lecsúszik, vagy beleakad azokba. Rendkívül sokszor pillanthatjuk meg a karakter “tervezőasztal pózát”, mikor szétvetett kezekkel-lábakkal áll, mert egyszerűen a játék nem talál megfelelő animációt egy-egy eseményhez. Az animátorok egyébként a játék másik “háromdés” szereplőjét, Didit se kímélték, a kislány egyetlen mozdulata se tűnik természetesnek. Érdekes módon a többi szereplő lényegesen élethűbb lett, bár azt is érdemes tudni, hogy ők csak árnyékok formájában vesznek részt a történetben. Mégis, függetlenül a kicsit rosszul belőtt arányoktól, valahogy jó volt nézni, ahogy a kisvárosi dráma kibontakozik a szemünk előtt árnyjáték formájában.

Mert a Contrast története ezt nyújtja és nem is túl rosszul. A harmincas évek fiktív városában játszódó történet messze elkerüli a szokásos kliséket, helyette olyan területre merészkedik, melyet nem igazán járt még körbe más. Didi töretlenül próbálja édesanyját és mostohaapját kibékíteni, segíteni annak, hogy ki tudja fizetni a rossz arcú befektetőit, illetve kapcsolatba lépni vér szerinti apjával. Olyan kis történetmorzsák ezek, melyeket szívesen látnánk kibontakozni, azonban erre nem lesz esélyünk: a játék rendkívül rövid, még minden apróságot összegyűjtve is olyan három-négy óra alatt be tudjuk fejezni. Éppen ezért a sztori kicsit összecsapottnak tűnik, pláne úgy, hogy az utolsó percekben kapunk egy olyan fordulatot, melyhez csak néhány mondatcafatot biztosítanak az írók, mi pedig ott állunk a stáblista előtt és vakarhatjuk a fejünket, hogy akkor most ki és mi és hogy és miért. Kicsit olyan érzésünk lehet, hogy a fejlesztőknek sietni kellett a játékkal és egyszerűen nem volt több pályára idejük, mint ahogy normális minőség-ellenőrzésre sem, elég sok kisebb-nagyobb bugot találtam, a jobb eset az, mikor Dawn beleakad valamibe, de mókás volt az olyan programhiba is, melybe belelépve komplett feladványokat lehetett kikerülni.

Az a helyzet, hogy a Contrast egyes részei megkockáztatom, akár kellemesnek is nevezhetőek: a játék látványvilága, ha nem is tartozik az élmezőnybe (pláne a PS4 kínálatban nem), hangulatban jól el lett találva, az időnként felhangzó jazz dallamok rendkívül fülbemászóak és ahogy írtam, bár szörnyen rövid, a történet rejt néhány kellemes pillanatot. A probléma az, hogy ezek az apróságok nem állnak össze egy egésszé, és így a Contrast egy elsietett, hamarjában piacra dobott játéknak tűnik. Kicsit több munkával, odafigyeléssel és ötlettel a show sztárja lehetett volna, így azonban valószínűleg igen gyorsan fog az árnyékok közé szürkülni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

5 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

5 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

5 órája
23

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

10 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

13 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==