[Interjú] Beyond - David Cage

Beyond - David Cage

mcmackoGéczy Attila2013.10.06. 13:37

Virtuális filmrendező, különc gaming-celebritás, tehetséges ötletgyáros, vagy túlhájpolt iparosmester? David Cage megosztja a közönségét, játékai viszont többnyire osztatlan sikert aratnak mind a gamerek, mind pedig az újságírók körében. A Beyond apropóján Kölnbe látogatott urat a Sonynál kaptuk mikrofonvégre, és az előzetes híresztelések ellenére is pozitívan csalódtunk a kedves és közvetlen Davidben, aki a sűrű programja mellett is szánt ránk egy negyed órát.

Gamer365.hu: A Beyondban benne lesz minden, amit a generáció tudott. Mi a véleménye a PS3-korszakról? Mit tanultunk ezektől a gépektől?

David Cage: Huh, jól kezditek! (nevet) Összefoglalva egy nagyon érdekes ciklust láthattunk. De sokan nem is gondolnák, hogy ez a generáció egy újabb ollót nyitott a koncepció és a megvalósíthatóság között. Ahogy bővülnek a technológiai lehetőségek, úgy akar a fejlesztő is egyre többet és többet. Szerintem ez a rés a következő generációban, a PS4 korszakában is megfigyelhető lesz. Nem csak technológiát tekintve, hanem az ötleteket és az ambiciózus megközelítéseket is számba véve. Az emberek gyakran kérdezik mostanában, hogy nem bánom-e hogy a generáció legvégén, egy másik korszak nyitánya előtt jövök ki egy játékkal… Én igazából szeretem ezeket a periódusokat. Anno a Fahrenheittel a PS2 korszak ciklusát zártuk, és reméljük ez így lesz a PS3 esetében is a Beyonddal. Ez egy fantasztikus pillanata az adott körnek, hiszen ilyenkor érhető el a legszélesebb közönség is. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a gépek kiismerése mellett közönséget is maximalizálunk.

G365: Már az Omikronban is szupersztárokkal dolgozott (pl. David Bowie), most pedig hollywoodi hírességek emelik az új játéka renoméját. Hova tovább?

D.C.: A cél nem az, hogy ennél is tovább menjünk. (nevet) Nem azért kellenek ezek a nevek, hogy a dobozképen jól mutassanak, legalábbis én számomra nem a marketing-aspektus jelenti a fő értéket, hanem a tehetség. Bowie-val dolgozni félelmetes élmény volt, de ugyanez a helyzet most Willem Dafoe-val és Ellen Page-el is. De nem azért, mert nagy nevek, hanem azért mert tehetségesek. És szeretik azt, amit csinálnak. Nem a pénzért jöttek, hanem azért mert izgalmasnak tartották, hogy valami újat próbálhatnak ki. Ezért volt igazán fantasztikus velük együttműködni. A következő játéknál talán megint névtelen arcokkal fogunk próbálkozni, de ez - még egyszer hangsúlyozom - nem számít, ha ott van az adott emberben a kivételes tehetség.

G365: A Quantic Dream nem csinált még folytatást. A videojáték ipar fő trendjei közé tartozik a nagy franchise-ok agyonduzzasztása. Folytatások jönnek évről-évre. Mi a véleménye ezekről az irányzatokról?

D.C.: Én passzióból csinálom a játékokat. Amikor valamin dolgozom, akkor abban maximálisan hinnem kell. Amikor három évig dolgozom egy címen, akkor nem tudnék úgy elszámolni magammal, hogy „Oké barátom, évekig munkálkodtál valamin, de közben legalább megfizettek érte…”! Az életem és a munkám nem tudom így látni. Szeretek kísérletezni, próbálkozni, rizikókat bevállalni. Lehet, hogy néhány ponton megbotlom, de legalább próbálok valami újat csinálni, és megnézni, hogy működik-e az, amit kitaláltunk.

G365: A következő generáció már a nyakunkon. Láttuk Karát és a Dark Sorcerer-t, és ezek után mi is csak ámulunk. Mit hozhatnak az új erőgépek? Van valami kitüntetett cél vagy vízió a Quantic Dream műhelyében?

D.C.: Amit várok: új részleteket lehet majd kidolgozni, új finomságokat lehet felvillantani, amire eddig nem volt lehetőség. Említetted a Karát és a varázslós techdemót, amiben soha nem látott finomságokat passzíroztunk. Olyan nüánszokat lehet megjeleníteni, amivel eddig sehol nem találkozhattál. Ez egyrészről király, másrészről pedig a grafikai fejlődés, volumetrikus fények és a többi varázslat is álleejtő dolgokra lehet képes. De mire jó az egész, ha a játékok ugyanazok maradnak? Ha megint megcsinálod ugyanazt a lövöldözést, csak több lőszerrel, több törmelékkel és több robbanással… Ez is izgalmas sokak számára persze, de engem inkább az a része érdekel a dolognak, hogy milyen új ötletek születhetnek a plusz számítási kapacitásból? Mit mutathatunk, amivel még te sem találkoztál előzőleg?

G365: Az Omikrontól a Fahrenheiten át a Heavy Rainig minden játékában borongós és szomorkás a hangulat. Az új techdemóban egy sor olyan érzelem is megjelenik, ami eddig nem nagyon volt jellemző a játékaira: nevezetesen a humoros pillanatokra gondolunk. Elhagyja a darkos atmoszférát?

D.C.: A varázslós techdemó érdekes próba volt számunkra is. A Karában megmutattunk egy bizonyos fajta érzelmi vonulatot, amit már a Heavy Rain is elhozott, sőt a Beyondban is vastagon lesznek hasonló részek. De most megpróbáltunk más érzelmi síkon is játszadozni. Felmerült bennünk, hogy tudunk-e mosolyt csalni az arcokra? A technológia képes-e erre? Mi képesek vagyunk-e erre? Nagyon jó visszajelzések érkeztek a Dark Sorcererre, és boldogok vagyunk hogy a libabőrös élethűség mellett a humor is elfér az érzelmi palettán. Minden lehetséges. Persze ha holnap úgy döntünk, hogy komédiát csinálunk, akkor első körben belátjuk, hogy végre megvan már hozzá az eszközkészletünk. A többi már csak a tehetségeken múlik. A formátum adott, a technológia adott. Hogy a következő játékom egy komédia lenne? Nem hiszem. (nevet) De miért is ne? Lehet egy napon ebben a műfajban is kipróbáljuk magunkat!

Csető Zsolt (drag), Géczy Attila (mcmacko)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

20 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==