[Teszt] Lost Planet 3

Lost Planet 3

mcmackoGéczy Attila2013.09.05. 18:22

Emlékszem, hogy a jelenlegi generáció beköszöntével habzsoltuk azokat a címeket, amelyek léptékben, vizualitásban, élményszinten újat tudtak nyújtani. A Capcom Lost Planet játéka különleges darab volt, hiszen oldschool akciót kaptunk árkád köntösben, és olyan látványvilágot-atmoszférát, amire addig nem nagyon volt példa. Hat-hét év alatt persze nagyot fordult a világ, a generáció végén járva a Capcom pedig nagy sorozatait szervezi ki nyugati fejlesztőknek. A Lost Planet harmadik részénél az atmoszféra húzóereje maradt, de a játékmenet és a belső gépezet igencsak át lett alakítva. Kellett ez? És akkor még a másik nagy kérdésről szó sem esett: vajon képes a korábbi munkái alapján bit-hentesnek kikiáltott Spark Unlimited felülkerekedni a saját gyengeségein és egy tisztességes LP folytatást letenni az asztalra? Eláruljuk a titkot: részben igen, részben sajnos nem.

Főhősünk Jim Peyton jómunkásember. Szerető férj és apa, aki azért utazik az E.D.N. III-ra, hogy a családot anyagi szempontból támogassa. A fagyos bolygó még nem abban a formában létezik, ahogy mi ismerjük korábbról: a terraformálás és a T-energia kiszipolyozása előtt vagyunk évekkel, az Akridok (a sci-fi sztori csúnya bogárformájú szörnyei) viszont vígan élnek és virulnak a háborítatlan környezetükben. Jim-et először rutinfeladatokkal bízzák meg a NEVEC munkatársai („menj el ide, javítsd meg azt, majd gyere haza épségben”), később azonban egy konspirációs forgatagba csöppenünk bele, ami természetesen jóval mélyebbre húzza Jimet a bolygó jégbörtönében, mint ahogyan azt ő eredetileg tervezte.

A játékmenet tekintetében néhány dolog ismerősként köszön ránk vissza, de leginkább újdonságokkal és teljesen áttervezett mechanikával fogjuk magunkat szembetalálni. Éppen ezért, aki úgy esik neki az LP3-nak, mint a korábbi két epizód folytatásának, az nagyot fog koppanni. A gyalogos/lövöldözős és a mech-lovas RIG szakaszok felváltva követik egymást, a kvázi nyitottnak tűnő világban pedig többször fogunk ide-oda kolbászolni, akár újra-újralátogatva egyes pályarészeket. Jim nem csak az épp aktuális főküldetéseken dolgozik, hanem külön kéréseket is teljesíthet mini-questek formájában. A T-energia szerepe is megváltozott. A kihűlést megakadályozó szer űző-hajtó szerepe megszűnt, helyette fizetőeszköz lett a már-már misztikus erővel bíró energiaforrásból. Miközben a környezet nehézségeivel küzdünk, persze a narancslötyit vérző akridok seregeit is irtani kell a jó öreg „lődd a világító gócait” módszerrel. És hát nem csak a bogarak fordulnak ellenünk a sztori során, de erre gondolom mindenki jó előre rájött, aki valaha is látott már tíz-tizenöt percet valamelyik korábbi kiadásból.

„Viszonylag ígéretes a felállás, de mégis hol lehet akkor elcsúszni?” - kérdezheti joggal az olvasó. Nos a Lost Planet 3 legfőbb hiányossága az, hogy bár egész korrektül csinálja, amit kell, a forgatókönyvíró és a rendező elfelejtett ritmust dirigálni a dolgok alá, és az egész játék ténylegesen „melóssá”, helyenként (urambocsá) unalmassá válik. Furcsa ez egy olyan programnál, amely még metroidvania-s elemeket és fejlesztéseket is megpróbál bevetni a figyelem fenntartása érdekében, de valahogy most sem érzünk túl nagy késztetést a részletes felderítéshez. (Hello, Darksiders 2!) A lapos dramaturgiához hozzájön az is, hogy az animációk és a fegyverek sem képesek igazi erőt és dinamikát vinni a túlélésért folytatott harcokba, ezzel pedig marad a gyönyörű környezetbe fektetett figyelem és a sztori, ami motivációval szolgálhat hosszú távon.

Ha tehát van valami, ami miatt érdemes mégis nekifeküdni a Lost Planet 3-nak az a látvány és a sztori lehet. Félelmetes hegyormokon, már-már lovecrafti módon borzongató, kék fényben úszó földöntúli tájképeken vezet keresztül Jim története, ahol egy-egy barlang hasonló igényességgel van kidolgozva, mint a távoli óriás-parabola, vagy egy kísérleti kutatóállomás. Az effektek kisajtolják az U3-motorból a maximumot, sőt még a karakterek kidolgozása, és a művészeti design is partiban van azzal, amit egy jobb akciójátéktól elvár az ember. És ha már a karakterekről van szó… A Lost Planet 3 talán legnagyobb ereje a jól kidolgozott figurákban és a tisztességesen megírt dialógusokban rejlik. A cikkíró aktuális állapotában hatványozottan átérezte Jim és a felesége közötti videoüzenetek súlyát és a helyzet emberi oldalát. Azonban nem csak Jim érdemel figyelmet, hiszen a többi karakter is jellegzetes pofa, akikkel hamar egy közegben érzi majd magát az ember. Az immerzió remek, az atmoszféra beszippant, szinte a játékos is ott érzi magát majd Jim mellett a RIG pilótafülkéjében.

Mint minden versenyképes TPS játéknál, így a Lost Planet 3-nál sem maradhatott ki a multi, amely azonban ismételten mérsékelt örömöket tartogat majd a játékosok számára. Itt sincs komolyabb, égbekiáltó probléma, azonban az gömbhéjon elterülő skill-fán, és néhány érdekesebb szabályon túl nincs sok minden, ami hosszú távon a többszereplős arénában tartsa az embert. Scenario-ban megoldandó objektívák bukkannak fel a csapatunk előtt, az Extraction-ben T-ENG források jelentik a játék fő célját, a hordázós Akrid Survivalt vagy a klasszikus TDM-et pedig azt hiszem senkinek sem kell részletesebben bemutatni. Annyit azonban halkan megjegyezhetünk, hogy a tesztelt PC-s változat (netkód, vagy egyéb buktatók miatt) produkált néha furcsaságokat. Ilyen volt például az az eset, amikor a karakterünk ide-oda pattogott a talaj felett (átlépve/átugorva átléphetetlen tereptárgyakat), de máskor a hitbox találataink is gyanúsan furcsán érték az ellenfél szivacstestét.

  • A Spark Unlimited végül is bőven megugrotta azt a lécet, amelyet maguknak állítottak fel ebben a generációban, egy Lost Planet játéknál viszont ez lehet, hogy nem elég. Bár az élvonalba csak nagyon jó indulattal lehetne belicitálni a játékot, azért a műfaj és az LP-mítosz rajongóinak érdemes lehet beizzítani a T-energiával hajtott motorokat; hangulati és történeti szempontból bőven van annyi kakaó az LP3-ban, hogy egy végigjátszást kicsikarjon belőlünk. Csak addig ugorjatok rá, amíg el nem kezdődik itthon is a zimankós-télies idő, és ránk nem omlanak az érdekesebb, év végi hajrára időzített címek…*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

8 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

17 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

19 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==