Kezd oszlani a homály az Assassin's Creed körül: az Ubisoft első fejlesztői naplója a játék háttértörténetével, hősünk céljaival, a helyszenekkel, és mögöttes tartalommal foglalkozik.
Foglaljuk össze röviden a lényeget: az eddigi képeken és videókon ugyan csak egy helyszínt mutogattak, de ez nem jelenti azt, hogy az AC egy városra korlátozódna. Ubiék több korabeli (1191-ben járunk, ugyebár...) keleti nagyvárost modelleztek le. A főhős, Altair feladata kilenc célpont eliminálása lesz. Összekötő kapocs: mindannyian felelősek a harmadik kereszteshadjárat eldurvulásáért, így mindenkinek jobb lenne, ha ők nem lennének... Gonoszék a valóságban is léteztek, és ugyan nem pontosan azt és úgy csinálták, amit a játékban művelni fognak, de a vázlatos történelemhűség azért megvan. Egy pontig, persze: a sztori jóval túlmutat az ismert eseményeken, a kilenc rosszember összeesküvést sző, ez pedig sok mindent befolyásolhat, akár még a jövőt is... A fentiek erősen alátámasztják az Assassin's Creed félig-meddig eddig is ismert fordulatát - a játék nem kizárólag a múltban játszódik, és jelentős szerepet kap benne az időutazás is (vagy valami ahhoz hasonló).
A fejlesztői videónapló a korábban már látott jeleneteken kívül egy rakás (nagyon szép!) artworköt is felvonultat, és a sztorit ismertető producer sem a szokásos izzó tekintetű férfiember, hanem Jade Raymond, aki azon kívül, hogy az AC felett bábáskodik, elég jó nő is (veszélyes párosítás...). Klatty a videónaplóért: