Az elmúlt időszak egyik legnagyobb horderejű híre volt, amikor a Microsoft bejelentette, hogy 7,5 milliárd dollár ellenében felvásárolják a ZeniMax Mediát, vele együtt pedig az alájuk tartozó fejlesztőstúdiókat, így többek között a Bethesdát is. Phil Spencer már többször is nyilatkozott az akvizícióról és annak következményeiről, nemrég azonban arról kérdezték, hogy terveznek-e további hasonló lépéseket.
A GameReactornak adott interjújában Spencer elmondta, hogy a Game Pass növelése érdekében, ami jelenleg a cég egyik legnagyobb célja, mindenképpen szükség lesz további felvásárlásokra, valamint arra is kitért, hogy milyen irányban lenne érdemes nézelődniük.
*"A növekedéssel, amit jelenleg látunk, arra számítok, hogy folyamatosan ebben az állapotban leszünk, hogy több alkotót hozunk a mezőnybe."
"Ha megnézzük, hogy az emberek mivel játszanak Xboxon, mit játszanak a Game Pass előfizetők, azt hiszem, ami hiányzik a portfóliónkból, az az alkalmi tartalom széles vonzerővel. Az E-besorolású [E for Everybody, vagyis mindenki számára alkalmas] tartalom nem az erősségünk. Nyilván ott van a Minecraft és néhány másik franchise. De amikor a kreatív paletta bővítésére gondolok, amivel a csapataink rendelkeznek, úgy vélem ,ez kiemelten fontos."*
Hasonló gondolatok fogalmazódtak meg Jim Ryan fejében, már ami a belsős csapatok növelését illeti. Az úriember a Reuters-nek nyilatkozott, ahol elmondta, hogy a cég továbbra is organikus módon szeretne növekedni, "ahol erősíthetjük a belső képességeinket válogatott egyesítésekkel és felvásárlásokkal."
A jelek szerint tehát a Microsoft nem dől hátra a Bethesda-biznisz után és a Sony is igyekszik tartani a PS4 alatt felépített erős belsős címek felhozatalát.