A Bioshock jövő tavasszal borítani kívánja a megszokott formulákat: az Irrational játéka nem kevesebbre vállalkozik, mint a sajátszemszögű lövöldék műfajának alapos megreformálása. Fejlesztői interjú következik, sok érdekes részlettel - a lényegből csemegézünk.
A Bioshock története sokat változott a fejlesztés folyamán. A játék kezdetben egy trópusi szigeten játszódott volna (most ugyebár az óceán mélyén fog, egy hatalmas, kietlen víz alatti városban), és az egy vallási szekta által elragadott asszonypajtást kellett volna kimenekíteni róla. Aztán jött a Far Cry, és a trópusi sziget már nem tűnt olyan eredeti helyszínnek..
Az Irrational már a System Shock 2-vel megpróbálkozott azzal, hogy új alapokra helyezze az FPS zsánert - de (saját bevallásuk szerint) a végeredmény nem felet meg a kezdeti elképzeléseiknek. Kevés volt a pénz, kevés volt az idő, hiányoztak a megfelelő emberek és tapasztalat. A Bioshock esetében mindegyikből van dögivel...
Mivel a játék rengeteg újítást vezet be, gondoltak azokra is, akik nem képesek kapásból megbarátkozni a lehetőségek széles tárházával. A Bioshock-ba intelligens, a játékos cselekedeteit folyamatosan figyelő oktató-módusz kerül. Ha mindent ügyesen csinálsz, békén hagy, ha viszont bénázol (például nem ismered fel, hogy a különféle ellenfelek különféle lőszerre érzékenyek) akkor közbelép, és egyengeti az utad addig, amíg rá nem érzel a játék ízére.
A folyamatosság és a hangulat fenttartása érdekében minimalizálják a töltési időket: a csapat jelenleg is ezen dolgozik nagyon, ugyanis jelenleg még az elvártnál több “Loading” felírat szakítja meg a játékélményt.
Az Irrational komoly sikereket várt a Bioshock-tól - 2 millió eladott példány szokott felbukkanni a nedves álmaikban.
A Bioshock megjelenése 2007 tavaszán várható, Xbox 360 és PC platformokra. Ha most hallottál először a játékról, nézd meg a remek X06-os TRAILER-t!