Hosszú idő után végre érdemben is hallatott magáról a Metroid Prime 3: Corruption: a Nintendo nyári kínálatának legnagyobb címéről a Play magazin osztotta meg tapasztalatait, amelyek nem mellesleg rendkívül bíztatónak tűnnek.
A tavalyi E3 során csak keveseknek sikerült megbarátkozniuk az ott kiállított demó irányításával, a fejlesztő Retro Studios azonban az alaposan elnyúlt fejlesztés során komolyan odafigyelt arra, hogy javítson ezen, ami úgy tűnik, hogy sikerült is - nem is akárhogy: a Play szerint az irányítás jobb, mint a hagyományos analóg karos módszerrel. Samus néni terelgetése egyébként bárki számára könnyű lesz állításuk szerint, a gyakorlott Metroid-osok pedig az 'advanced' beállítást használva még pontosabb célzást érhetnek el.
A játék apróbb mozzanatai (szó szerint) sem lettek túlbonyolítva: a visorok között például úgy váltogathatunk, hogy a mínusz gombot nyomva tartva az adott irányba tartjuk a Wiimote-ot, ebből pedig arra tudunk következtetni, hogy a beam-ek közötti váltogatás megmarad a D-pad-en. És ha már szóba kerültek: visszaköszön a SNES-es Super Metroid azon lehetősége, hogy kombinálhatjuk majd a különféle lövedékeinket.
A külsőre sem lehet majd panasz, hiszen a készítők javítottak a különféle effekteken, valamint a textúrákon, és a helyszínek is jóval nagyobbak lesznek majd. Utóbbiakból kettőre is fény derült: az első pálya egy űrállomás lesz, a végén az ominúzus Ridley bossfight-tal (Balrog vs. Gandalf, valaki? :), a második helyszín pedig egy hatalmas, vízen úszó város.
A Play stábja igencsak meggyőzőnek találta a harmadik részt: nemes egyszerűséggel a legnagyobb revolúciónak titulálták az FPS műfajban a Halo óta (szerintünk meg a Prime még mindig belső nézetű kalandjáték, és nem FPS) - reméljük, hogy minket sem ér majd csalódás az augusztus végi megjelenés alkalmával.
UPDATE: megérkezett az újságszken is, néhány egészen csinos screenshottal.