A Team Ninja egyik legmarkánsabb tagja kétség kívül a csapat főnöke, Tomonobu Itagaki. A designer mindig is híres volt arról, hogy könnyen bírálta a konkurrens játékokat, szabadszájú megnyilvánulásai pedig színt hoznak a gaming világba - legutóbb a Kikizo készített vele egy komolyabb interjút.
Az interjú két főbb témakört foglalt magába: a Ninja Gaiden 2 és a Ninja Gaiden Dragon Sword (alias DS) epizódok fejlesztésével kapcsolatos részleteket - kezdjük talán az utóbbival. A Ninja Gaiden DS március végi megjelenése nagy port vert fel, hiszen az eredeti játék egy grafika és reflex-orientált klasszikus hack'n'slash játék volt: sokan megkérdőjelezték a DS változat létjogosultságát, ám az eddigiek alapján mégsem lehet ok a panaszra. Itagakitól megtudhattuk, hogy a céljuk a DS képességeinek tökéletes kihasználása: már a gépet is állított formában tartjuk kezünkben, mint a könyvet - ez az analógia egyébként nem véletlen. A játék képregényes átvezetőket használ, és a mellékszereplők számát is növelték, a történeti szál erősítése végett. Az irányítást abban a szellemben dolgozták ki, hogy a harcra fókuszálva direkt irányíthassuk főhősünket: Itagaki igérete szerint egyébként ez lesz a legjobb irányítással bíró változat az eddigiek közül. A kompetitív szellemet erősítendő online ranglista is helyet kap a játékban, itt összevethetik majd a játékosok a Team Attack módban elért eredményeiket. Apró negatívum lehet, hogy a játék erősen offenzív stílusban készült - emiatt a védekezésre nem túlzottan kell majd koncentrálni -, továbbá egyetlen közelharci fegyverünk lesz, a névadó Dragon Sword.
Ninja Gaiden 2. Az Xbox 360-exkluzív játékkal kapcsolatban megtudhattuk, hogy Itagakiék már a DOA4 befejezése óta fejlesztik a játékot, éppen ezért tudtak mostanra képeket és videókat is mutatni belőle. A csapat egyébként nem gondolja, hogy a Ninja Gaiden első része lenne a mérce: a fejlesztők egyöntetű véleménye az, hogy nem akarnak egy kiegészítést, egy biztonságos "nagyobb, jobb, több" folytatást készíteni - a cél ennél magasabb, egy minden tekintetben következő generációs játék elkészítése. "A Dead or Alive szerintünk a világ legjobb verekedős sorozata - a Ninja Gaiden második részével azt a szériát is stílusának élére szeretnénk belőni." Sokat nem tudhattunk meg a történettel kapcsolatban ("A játék a bosszúról szól majd") - ami fontos, hogy az ellenfelek mesterséges intelligenciája nagyot fejlődött - a fejlesztő urak itt azzal példálóztak, hogy ha egy ellenfélnek levágjuk a lábát, az nagyon jól tudja majd, hogy ott meg fog halni, éppen ezért minden eszközt bevet majd, hogy magával vigyen minket a halálba - bármi áron. Az ellenfelek által alkalmazott támadások a helyzettől és az erőviszonyoktól függően változnak majd. Tovább erősítik majd a ninjutsu-aspektust: a harcművészeti mozdulatok komoly súlyt kapnak majd a játékban, a fegyverek mellett.
Itagaki több modern jelenséggel kapcsolatban is kifejtette a véleményét. Arra a kérdésre, hogy "lenyomjátok Mario-t?", egyszerűen azt válaszolta, hogy nagyon kíváncsian várja, hogy milyen irányba halad a szegény irányát tévesztett vízvezetékszerelő - hiszen a több évtizedes franchise névadója idén az űrbe lövi magát. Szó esett még a cenzúráról, Itagaki szerint a kérdés roppant bonyolult, hiszen az erőszakosság megitélése népcsoportonként változik. Ettől függetlenül nem szeretné magát az "erőszakos játékkészítő" kategóriába sorolni - a DS-es Ninja Gaiden esetén például az "E" értékelésre (Everyone, az egyik legszélesebb korosztály) hajtanak. Az új projectekről: a fejlesztőcsapat még mindig kicsi, és eszük ágában sincs több embert felvenni, ezért haladnak egy picit lassabb tempóban a játékokkal - ami biztos, hogy a Ninja Gaiden 2 és a Dragon Sword megjelenése után a rejtélyes Code Cronus fejlesztése következik majd.