A Sony idei E3-as kínálatában egyértelműen kitüntetett szerep jár a God of War III-nak: a SCE Santa Monica epikus akció-kalandja nem csak a sajtókonferencián kapott néhány percet, de a showflooron is kipróbálható - ismerkedjünk a kiállított demóval.
A második rész befejezését követően várható volt, hogy a trilógia lezárása epikus nyitánnyal fog indulni - az első God of War III trailer óta tudjuk, hogy nem is lesz ez másképp. Kratos tehát csúnyán berágott az istenekre, így a Titánok segítségével nekiindul megrohamozni az Olümposz csúcsát, ez a felállás pedig önmagában is növelni fogja a harmadik rész monumentalitását, hiszen a gigantikus teremtmények hátán komplett mozgó pályákat járhatunk majd be. Ez minden esetre a jövő - és a teljes változat - zenéje, lássuk inkább azt, hogy mit kínált az E3-on kiállított, kipróbálható demó.
A próbaverzióban Hélosz napistenhez vezet az út, ám addig hosszú harcokon át vezet az út. Kratos szerencsére az évek során tanult egy-két újdonságot: elsődleges fegyverként a Káosz Pengéi továbbra is kitűnő szolgálatot tesznek a gyors, változatos, és nem utolsó sorban igencsak látványos támadások és kombók segítésével, ám akad egy új fegyvere is a spártainak a Cestus személyében, ami két hatalmas kesztyű, és jókorákat oda lehet velük sózni az ellenfeleknek. Újdonság, hogy most már teljesen valós időben, akár támadások közben is váltogathatunk fegyvereink között a D-pad gombjaival, így kombózási lehetőségeink újabb réteggel bővülnek.
Ellenfeleink kezdetben egyszerű csontvázak lesznek, igaz, nagy mennyiségben, így folyamatosan arra fognak törekedni, hogy bekerítsék Kratost. Nagy kár, hogy hősünk ekkor sem esik kétségbe: egy mozdulattal képes lerázni magáról több tucat csontit, hogy aztán tovább folytassa a harcot, mintha mi sem történt volna. Mondjuk hárpiák ellen, akik most már nem pusztán idegesítő repülő csúfságok, hanem néha továbbjutásunk kulcsai is: beléjük kapaszkodva átrepülhetünk a magasabban fekvő területekre. Kratos egyébként Ikarusz szárnyainak köszönhetően maga is képes a levegőbe emelkedni, ám ezt csak a sík távolságok átszelésekor tudja igazán kamatoztatni.
Előkerülnek a keményebb ellenfelek is, mint például a jó öreg küklopsz, akivel csúnya dolgokat művelhetünk: egyrészt a pengénket a fejébe vájva irányíthatjuk, elcsapva ezzel jó pár ellenfelet, másrészt pedig Kratoshoz hű módon igen brutális módon ki is végezhetjük - könnyen kitalálható, hogy pontosan hogyan is fog elhalálozni az egyszemű óriás. A legyengített ellenfelekre mért utolsó csapások a sorozattól megszokott módon ezúttal is egy-egy látványos Quick Time Event keretein belül történnek meg, ahol néhány pontos gombnyomásért cserébe egy kőkemény jelenet lesz a jutalmunk. A kentaurok kivégzésekor működés közben is megvizsgálhatjuk az úgynevezett Zipper technológiát - közelebbről is tanulmányozhatjuk a mitológiai lények belső felépítését.
A demó végén Kratos megpillantja a dárdavetőt, amivel elintézhetné az éppen egy Titánnal hadakozó Hélioszt, ám ekkor megjelenik egy Kiméra - egy oroszlánfejű, kecsketestű, kígyófejű lény. A kisebb főellenfélharcban hősünk nem illetődik meg, és az említett sorrendben intézi el a csúf teremtmény testrészeit, a brutális képsorok pedig itt sem maradnak el - a God of War már csak ilyen játék. A demó nagyjából itt ér véget, a God of War III célja azonban ennyi alapján is egyértelmű: egy még szebb, még brutálisabb és még epikusabb epizód szeretne lenni - a sorozat méltó lezárása.
A God of War III 2010 márciusában jelenik meg, kizárólag PlayStation 3-ra. A következő oldalon a demó három részből álló végigjátszását tekinthetitek meg.