Alan Wake / Remedy interjú

Alan Wake / Remedy interjú

liquidSomosi László2010.03.16. 11:57

Az Alan Wake nyugodtan pályázhat az idei év legrégebb óta várt Xbox 360 exkluzívja címre: a Remedy akció / thrillerje közel öt éve készül, és idén májusban végre tényleg megjelenik. Az interjú témája is ő: gyors kérdez-felelek következik a fejlesztőkkel.

Az interjút 576-os kollégánk, Grath készítette, kiemeltünk belőle öt érdekes kérdést, a teljes változatot az 576 KByte csütörtökön megjelenő márciusi számában olvashatjátok.

Elbeszélgettem a többi kollégával, és többen is felvetették, hogy a demó alapján az Alan Wake bátran pályázhatnak a “horror Uncharted” címre. Mit szólsz ehhez a leíráshoz?

Oskari Hakkinen: [nevet] Jól hangzik, de azért szerintem nem így fogjuk reklámozni! Az Uncharted 2 fantasztikus játék volt, tehát mindenképpen jól esik a hasonlítgatás. Az igazat megvallva azonban a vélhetően hasonlóan magas minőséget leszámítva olyan sok közös pont nincs a két program között. Ebben szerintem a Naughty Dog is egyetértene: a két játéknak nem csak a hangulata és szinte a teljes játékmechanikája eltérő, de számunkra kiemelten fontos a sztori és a játék összefonódása is.

Mit értesz ezen?

OH: Rengeteg játékban van jó sztori és jó játékmenet, de ezek sokszor alig-alig függenek össze. Ha leválasztod az átvezető jeleneteket és a párbeszédeket, kapsz egy filmet, illetve egy játékot, mind a kettőt lehet élvezni. Az Alan Wake azonban a történetre épül, attól elválaszthatatlan. A játék felépítése, a (rém)álmok és a valóság összekeveredése, az ellenfelek és maga a harc - mindennek csak a sztori ismeretében van értelme. Ezért van az, hogy mindenhol ezt hangsúlyozzuk, hogy az Alan Wake, amellett, hogy egy remek akciójáték, egyben egy thriller-történet is. Nem csak készítettünk egy akciójátékot, és írtunk hozzá egy sztorit, hanem kéz a kézben haladt a történet és a játékmenet kialakítása.

A játék közel hat éve készül - tudom, erről nem szívesen beszélnek a fejlesztők; de mégis, mi az ördög tartott eddig?

OH: Hát igen, mi sem így terveztük. Amint megvoltak a kezdeti dolgok, elkezdtünk dolgozni a programon, és mint azt valószínűleg tudod, nyílt, szabadon bejárható világot terveztünk. Nyilván semmi köze nem lett volna a GTA-khoz, de a szabadság csaknem ugyanakkora volt - ezzel több évünk ment el. A végén beláttuk, hogy ekkora szabadság biztosítása mellett nem tudjuk elmondani a történetet, amit el akarunk mondani. Ha a játékos szabadon kóricált az erdőben, eltűnt az a feszesség, ami egy jó thriller jellemzője, így végül ezt teljesen ki kellett vágnunk a játékból - most már lineáris a történetvezetés.

Mi volt az a néhány dolog, ami nem változott a fejlesztés kezdete óta?

OH: Három ilyen pillért tudok kiemelni. Egyrészt mindig is thrillert akartunk: félelmetes, fordulatos, okosan megírt történettel, környezettel. Aztán sosem változott a fény és a sötétség ellentéte, ami ugye a játékmenet gerincét adja: az ellenfelekről a sötétségpajzsot le kell égetni fénnyel, és csak utána tudod megsebezni őket. És végül bár Alan arca és személyisége is alakult, az sosem volt vitatott, hogy író lesz. Ez kapcsolódik a történethez (az általa csak tervezett, de meg sosem írt horrorsztori lapjain olvasható rémes dolgok mind megtörténnek, legtöbbször pár perc múlva), ráadásul így nem furcsa, hogy Alan magának kommentálja a látottakat, átélteket.

Támadt olyan ötletetek a fejlesztés alatt, ami teljes őrültségnek tűnik ma visszagondolva rá? Például multiplayer volt tervbe véve?

OH: Multit komolyan sosem terveztünk, egy másik szereplő nem illene bele a történetbe. A kudarcok helyett inkább valami vidám dolgot mondok: egy programhiba miatt a fejlesztés korai részében a fizika néha megőrült, és egyes feldöntött tárgyak elkezdtek pattogni, rezegni, és ha elérték Alant, meg is ölték. Ez néha olyan félelmetes volt, hogy a tesztelők néha jobban megijedtek ettől, mint az ellenfelektől - úgyhogy ezt belevettük a játékba, így születtek meg a poltergeist cuccok, vagyis a maguktól mozgó tárgyak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

7 perce

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

12 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

22 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==