[Teszt] Werewolf: The Apocalypse - Earthblood

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood

GhzSzabó Ákos2021.03.02. 18:20

Amikor először megláttam a Werewolf: The Apocalypse - Earthblood címét, szinte láttam magam előtt azt a fejlesztői meetinget, ahol egymás mögé dobálták a google “fantasy szócikkek” top 5 találatát. Gondoltam is magamban, hogy na majd milyen jópofa kis poén-cunamit építek e köré, amikor is az egyik tanult kollégám szépen kioktatott, hogy de ugye tudom-e, hogy ez egy híres, klasszikus fantasy szerepjáték amiből csináltak novellákat, meg mindenfélét? Persze, hogy nem tudtam… És ez azért sok mindent megmagyaráz.

Ettől függetlenül a vérfarkasokat és a “legendát” körülöttük, már annyiszor feldolgozták különböző médiumon keresztül, hogy legalább minimálisan de mindenki hallott már róluk. A Werewolf feldolgozása a sötétebb, felnőttesebb kategóriába tartozik. A Sötétség Világa mondakörre épül, ahol a szörnyek mind köztünk élnek és a hideg éjszakákon vadásznak ránk. Nagy különbség a megszokotthoz képest, hogy az Earthblood-ban kivételesen a szőrösebb oldalra állunk, és első kézből tapasztalhatjuk meg, hogy milyen darabokra tépni, nos, hát igazából bármit.

Főhősünk, Cahal, akkora sztereotípia, hogy akkor is vérfarkasnak nézné az ember, ha nem lenne az. Tesztoszteron kopaszság, szúrós tekintet és szőr mindenütt. A prologue küldetés során, történik valami ami miatt a falkánk elhagyására kényszerülünk és pár év kihagyás után arra térünk vissza, hogy a nagy gonosz mega-corp vállalat, azon kívül, hogy tönkreteszi a bolygónkat, elrabolt egy számunkra kedves valakit. Na itt kezdődik igazán a Metal Gear Wolf része a játéknak, mivel ha valamilyen csoda folytán nem hallottál még a játékról, ergo nem láttál belőle bemutatókat, akkor nem is tudod, hogy elég sok a hasonlóság Snake barátunk kalandjaival.

A baj igazából csak az, hogy bármelyik stílushoz is nyúlunk, nem árt ha van benne némi tapasztalatunk. Vagy, ha nincs akkor legalább ügyesen próbáljuk meg “lemásolni” a mechanikákat. Ami, szerény véleményem szerint, igazán naggyá tette a MGS játékokat, az az iszonyatosan részletes kidolgozottság és a lehetőségek - szinte - végtelen tárháza. Ha ezek nincsenek, akkor lényegében kaptunk volna egy hajráfos, félszemű dudét, aki kartondobozok segítségével próbál meg bejutni, a szuper biztonságos létesítményekbe. Igazából akkor jártunk volna jól, ha csinálnak belőle egy jó kis, megyek és zúzok, TPS-nézetes akciójátékot, mondjuk egy félig nyitott világú környezettel, és egy kicsit komplexebb harcrendszerrel. Sajnos a döntés mégis inkább az lett, hogy lopakodjunk szépen, az egyik unalmas gyárból a másikba. Amivel nem is lenne semmi baj, - bár, sajnos maga a kivitelezés elég gagyeszre sikerült - ha a lopakodás fele annyira ki lenne dolgozva, mint az említett referencia játékban. Például hiába lopakodunk végig, szinte hibátlanul egy pályát, amikor a végén úgy is bele leszünk kényszerítve abba, hogy harcoljunk. Innentől fogva pedig, nagyjából teljesen értelmét veszti, amit az előző 30 percben csináltunk.

Az menti meg a fejlesztőket, hogy cserébe a harc egész élvezetes lett. Alapból emberi formában vagyunk, amiből bármikor át tudunk változni farkassá, ami a settenkedős részeknél nagyon jól tud jönni. Viszont harcolni már a teljesen kifejlett, vérfarkas formánkban fogunk, ami azért elég menőség. Két stílus között tudunk váltogatni, van az agilisabb, gyorsabb és a lassabb, viszont jóval erősebb verzió. Természetesen mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, okosan kell őket használni és akkor nagyjából megállíthatatlanok leszünk. Főleg a fejlesztésekkel, amiket a játék folyamán tudunk megszerezni. Az alap Rage méter folyamatosan töltődik, ami az alap képességeink használatához kell, mellette van a Fury méter, ami ha megtelik, indíthatjuk a rendes mészárlást. Teljes szobákat tudunk a földdel egyenlővé tenni, ami kivételesen vizuálisan is jól néz ki.

Próbáltak a fejlesztők a játékba belepakolni mindent, ami manapság divatos, a küldetések között vannak ilyen félig nyitott hub-ok, ahol tudunk beszélgetni NPC fazonokkal, vannak mellékküldetések, amik teljesítésével kapunk spirit energiát, amivel meg a képességeinket tudjuk fejleszteni. Erre szükség is lesz, főleg a játék vége felé. Nagyon ritkán el tud kapni az univerzum hangulata, de sajnos az általános megvalósítás annyira középszerű lett, hogy túl gyakran ki is szakít az élményből. A grafika még PS5-ön is a gyengébb PS4-es címek közé sorolja a játékot és akkor az igazán nagy zászlóshajókat nem is említem, mert azokhoz képest szegény játék sehol nincs. Hiányoznak a már fentebb említett, apró részletek. Az animációk ugyan rendben vannak de valahogy nincs belőlük elég. A szinkronszínészek pedig, pár kivételtől eltekintve, borzasztóak. Nem nagyon szokott zavarni, de itt már nekem is sértette a fülemet egy-egy “alakítás”. Az egyetlen pozitívum ezen a téren az OST, ami kiemelkedően minőségi munka lett. Nem az én stílusom, nem is értek hozzá, de basszus rendesen bólogattam a nagy zúzások közepette, ahogy üvöltött a metál a fülembe. Rengeteget dob az élményen.

A Werewolf: The Apocalypse - Earthblood nagyon félrement. Amiért megszakad a szívem, mivel a potenciál meg lett volna benne. Egyszerűen rossz stílust választottak a srácok. A lelki szemeim előtt látom azt az Anthem mechanikákra épülö, akár 4 fős co-op-ban is játszható, masszív akció játékot, ahol a vérfarkasokkal zúzunk keresztül iszonyat sebességgel a tájon és közben pusztítunk mindent ami elénk kerül. Kategóriákkal jobb lett volna. Most viszont kaptunk egy 6 pontos, pár hétvége alatt végig nyomkodható, igazából semmi kiemelkedőt nem nyújtó játékot, amire a zenéjén kívűl pár hónap múlva már senki sem fog emlékezni. Kár érte.

Pontosan
6
Platform: PC, PS4-5 (tesztelt), One-SX
Kiadó: BigBen, Nacon | Fejlesztő: Cyanide
Megjelenés: 2021. február 04. | Ár: 18-20 ezer Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

19 órája
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==