[Teszt] Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

ne5hVáradi Dániel2022.05.18. 10:30

Egy népszerű képviselőkkel telített piacra belépni sosem hálás feladat, pláne akkor, ha az adott műfaj nagyágyúi ráadásul még ingyen is érhetőek el. Ebben az esetben tényleg nagyot kell gurítani, hogy ne pusztán ideig-óráig érdekes, de maradandó élményt is kapjunk. Ezzel próbálkozott a Vampire: The Masquerade széria is, a végeredmény azonban kissé csalódást keltő.

Rögtön az elején le kell szögezni valamit. A Bloodhuntban akad néhány igazán jó elképzelés és ötlet, ezeket azonban sajnos aláássa, hogy olyan címekkel kell felvennie a versenyt, amik már évek óta a piacon vannak ás bőven volt idejük a játékosokhoz idomulniuk. Ekkora hátrányt nem egyszerű a rajtvonalról ledolgozni és a Bloodhuntnak sem sikerül. Dacára annak, hogy a Sharkmob csapata igyekezett a Fortnite és az Apex Legends közé pozicionálni a játékát, a végeredmény viszont nem ér fel az említett battle royale-okhoz. Hogy miért pont ezt a két címet említettem? Mert a Bloodhuntban bőven akad olyan, ami az egyik vagy a másik játékból lehet ismerős.

Kezdésképp itt van mindjárt az, hogy az egyes kasztok mindegyik képviselője rendelkezik speciális képességekkel, amit egy-egy passzív tulajdonság egészít ki. A kasztos kategorizálás ellenben leginkább a játékban található bolt kínálata miatt jelentős, nem pedig valamilyen nagyobb mechanika miatt. Ezen a ponton pedig felüti a fejét a játék egyik komoly negatívuma. Nevezetesen az, hogy a beépített oktatómódban csak egy karakter képességeit ismerhetjük meg éles meccs előtt, a többieket már a nagy akció közepén kell kitanulnunk. Elég nagy tervezési hibának vélem, hogy a képességek döntő többségét nincs lehetőségünk nyugodt körülmények között kitapasztalni és mindegyik kiismerése után eldönteni, melyik karakter illik hozzánk leginkább. Szintén az oktatómód sutaságának lehet betudni, hogy a játékmechanikáknak nagyjából csak a felét mutatja be, a többivel vagy összeakadunk némi kísérletezgetés alatt vagy szintén élesben kell alkalmazkodnunk hozzájuk.

Hasonlóan felemás képet fest a single player tartalom szerepeltetése egy battle royale játékban. Félreértések elkerülése véget, nem az a probléma, hogy a készítők csináltak egy központi területet, ahol más játékosokkal futhatunk össze és különféle questeket vehetünk fel, hanem az, hogy utóbbiak teljesítését a battle royale meccsekbe implementálták. Azokba a meccsekbe, amiknek a játékosszáma 40, emiatt a rendelkezésre álló pálya is kisebb, mint a műfaj többi képviselőjénél, ráadásul a pályán még különféle NPC-k is helyet kaptak. Utóbbiak szerepe kettős, egyrészt az átlag emberek szolgálnak életerő visszatöltésre, illetve különböző bónuszok osztogatására, a felfegyverzett rendfenntartók pedig egy extra ellenállási faktornak.

Mindkét csoportnak a sztori szempontjából van jelentősége és létjogosultsága, a gondom ezzel mindössze az volt, hogy némileg idegen a zsáner alapvető koncepciójával. Nem a Sharkmob az egyetlen, aki a PvE és PvP tartalmak ötvözésében látta a potenciált, elég csak a konkurens Epic vagy Respawn játékára gondolni. A különbség csak annyi, hogy előbbinél jóval nagyobb a játéktér, másrészt elég jól elkülöníthető ezen questek feladata, másrészt utóbbi pedig némileg bele is bukott abba, hogy az egyszemélyes tennivalókat kompetitív multiplayerbe ágyazta, így a jövőben kétszer is meggondolja, hogy hasonlót tegyen.

A Sharkmob előtt tehát volt bőven példa arra, hogy kéne avagy nem kéne ezt kivitelezni, ők mégis elvétették a megvalósítást. Ez azonban csak a kisebbik rossz, hiszen senki sem kényszerít minket arra, hogy ezen küldetéseket csináljuk, a már megszokottnak számító napi, heti kihívások teljesítésével is el lehet lenni, miközben az aktuális battle pass-t akarjuk húzni. Bizony, a kötelezőnek számító szezonbérlet itt is megvan, ami mellé nem hiányozhatnak a a valós pénzen vásárolható tokenek, melyeket aztán különféle skinekre és egyebekre lehet elkölteni. Ezen a téren nincs új a nap alatt a Bloodhunt esetében sem.

Amivel szintén nem lőttek mellé, az az induláskor elérhető változatosság a játékban. Ez adódik egyrészt abból, hogy már kezdetben megtalálható a Solo, Duo és Trio mód a játékban, valamint a tény, hogy az apró pályán meccsenként változik, hogy mely területeken lehet jobb lootot találni biztosítja, hogy ne alakuljanak ki gócpontok, ahol állandóan összegyűlnek a játékosok. Ha emellé még hozzávesszük, hogy a meccsek alatt különféle módosítók is aktívak, amik egyedi ízt adnak minden körnek, akkor látszik, hogy a Sharkmobnál volt elképzelés arra, miként próbálják meg a maguk módján felrázni a battle royale műfajt.

Kár, hogy ehhez a körítést nem sikerült kellően kidolgozni. A képességek megtapasztalásának hiányát már említettem, de ugyanennyire csalódást keltő, hogy a fegyverek esetében egy árva szót sem közöl velünk a játék azzal kapcsolatban, hogy a magas szintű közelharci eszközök rendelkeznek egyedi mozdulatokkal (a katana például rövid időre képes eltéríteni a felénk lőtt golyókat), hogy a járókelőket csak leszívni tanácsos, a megölésükkor hajtóvadászt indul ellenünk, hogy a belőlük kinyert passzív bónuszok minden újraéledésünkkor újragenerálódnak és a listát még lehetne folytatni. Sajnos ezek egyike sem olyan elhanyagolható tényező, amiknél érthető lenne, a fejlesztők miért nem akarták ezek részletezését az oktatómódban tárgyalni. Akad ugyan egy kódex a játékban, mely minden eleméről közöl részleteket, ennél azonban előbb az adott bejegyzés tárgyával (legyen az NPC, fegyver vagy képesség) kell találkoznunk, mielőtt olvashatnánk róla.

A Bloodhunt legnagyobb hátránya azonban talán nem is az eddig taglaltak közül bármi, hanem a tény, hogy free-to-play játék létére regisztrációhoz köti azt, hogy egyáltalán kipróbálhassuk. Napjainkban, amikor sorra érik egymást az ingyenesen elérhető játékok (és itt most nem csak a battle royale címekre gondolok), amikor a közönség egy része villámgyorsan képes ráunni egy-egy alkotásra és szempillantás alatt vált másikra, akkor egy ilyen gátló tényezőt beékelni 0. lépésként kicsit meredeknek tartok.

A Sharkmob megpróbálta a Vampire: The Masquerade szériát egy új közönséggel is megismertetni és alighanem ez a legnagyobb érdem, amit a Bloodhunt mellett fel lehet sorakoztatni. Látszik, hogy a zsáner mely képviselői jelentették az inspirációs forrást, azonban azoktól pont annyira marad el, hogy ne tudja az ottani közönséget átcsábítani. Persze nincs minden veszve a Bloodhunt számára, azonban könnyen lehet, hogy mire kiforrná magát, addigra beletörik a fog a próbálkozásba.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt)
KIADÓ Sharkmob FEJLESZTŐ Sharkmob
MEGJELENÉS 2022. április 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

23 órája
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==