[Teszt] The Legend of Zelda - Skyward Sword HD

The Legend of Zelda - Skyward Sword HD

kevinyCsángó Kornél2021.07.28. 06:26

Magam is meglepődtem, amikor egy szerkesztőségi beszélgetés során kollegáim rávilágítottak, hogy a Skyward Sword című Zelda epizód mennyire hátul szerepel a “Legjobb Zelda játékok” (természetesen szuperszubjektív) listáin. Pedig a 2011-es kaland amellett, hogy a Wii ígéretét (úgy fog mozogni a kardod, ahogy suhintasz a Wiimotyival) végül haladéktalanul beváltotta, ott fejlődött és finomhangolódott, ahol szükség volt rá. Hidemaro Fujibayashi, frissen debütált rendező nem félt az alapokig leásni, hogy a lehető legáramvonalasabb, üresjáratoktól és egyéb haszontalan töltelékektől mentes Zeldát alkossa meg (rá pár évvel a Breath of the Wild-al bebizonyította, hogy képes ennek az ellenkezőjére is, hehe) - és ez a Skyward Sword talán legnagyobb erénye.

Konkrétabban: a Skyward Sword egy teljesen lineáris játék. Annyira, hogy még tisztességes egybefüggő overworld-je sincs. Mégis: az egész miliőt körülöleli fentről a kék ég, ahonnan kalandunk is indul. Link és Zelda egy felhők feletti világban élik teljesen hétköznapi életüket: iskolába járnak, égbenjáró lovagnak tanulnak és óriási madarakon röpködnek. A kezdeti békés felvezetés természetesen nem tarthat örökké (azért egy borzasztóan kringya schooldrama-t végig kell szenvednünk... persze ha még nem múltál el 10 akkor nem szóltam!) - Zelda egy repülés során a mélybe zuhan, (mint kiderül, a sorsát beteljesítő küldetésének első lépéseként) mi pedig Link-en keresztül természetesen utána eredünk a felszínre, ahol emberöltők óta nem járt emberfia.

No, ennyit elöljáróban a roppant izgalmas plotról, térjünk picit vissza a linearitásra és hogy miként néz ez ki a valóságban. Mint említettem, klasszikus overworld nincs, szépen lepottyanunk a felszínen egy adott pontra és onnan megyünk a dolgunkra, ami épp előttünk van. Mi a franc, CsőZelda? Nem egészen: csupan annyi történt, hogy a tereket alaposan beszűkítették, megoldandó feladatainkat és megfejtendő rejtvényeinket pedig szépen katonásan pakolja elénk a program. És hogy működik-e? Nos, szerény meglátásom szerint ez a formula áll a legjobban a sorozatnak: minőségi rejtvények, egymás után, üresjárat nélkül.

Beszéljünk a harcról is: ez volt talán az első Zelda játék, ahol úgy éreztem, “na végre, nem csak dísznek van benne harc”. Szerencsére a mozgásérzékelés nem csak egy céltalan gimmick: rendesen meg kell vívnunk az ellenségekkel, nem mindegy hova és hogyan ütünk. Emellett a többi fegyver/tárgy is remekül kihasználja a mozgásérzékelésben rejlő lehetőségeket, így amikor a Wii életciklusának a végén végre megkaptuk azt amit ígértek az elején, elismerően csettintettem. Nade mi a helyzet a JoyCon-okkal?

Nem szeretném nagyon technikai irányba vinni ezt a cikket, de egy picit mindenképp foglalkoznunk kell ezzel is. Már a HD verzió bejelentésekor több helyen hangot adtam annak a félelmemnek, hogy miként is fog működni a mozgásérzékelés, amikor a JoyCon (a Wiimotyival ellentétben) nem képes nullpozícióba kalibrálnia magát és mi lesz akkor, amikor egy jó kiadós kardozást követően elmászik az egész és csálén fog állni a kezünkben a kard. A megoldás pedig annyira egyszerű, mint egy pofon: az Y gomb egyfajta kalibráló gombként működik: magad elé tartod a JoyCon-t, nyomsz egy Y-t és máris kész a kalibráció. Körülbelül 2 perc megszokni. Emellett választható olyan opció is, (handheld módban ez az alapértelmezett) hogy a jobb analógra mapeljük a kardozást, ilyenkor úgy működik nagyjából mint a Metal Gear Rising-ben. Kissé szokatlan elsőre, de nem vészes.

És persze beszéljünk a látványról is, hisz a kiadvány apropója első sorban ez. A Skyward Sword ugye a Wii egyik hattyúdala volt és olyan címek jelentek meg vele egyidőben mint a Skyrim vagy a Dark Souls, amik ugye jóval erősebb… kurrensebb gépeken muzsikáltak. Így a kyotoiak egyedül az art style-al tudtak versenyben maradni. Ami egyébként szerintem a mai napig teljesen vállalható, így nagyobb felbontásban és 60 képkockás képfrissítéssel teljesen jól mutat. Persze azért látszik rajta, hogy ez egy Wii játék, leginkább a mai szemmel nézve egyre nehezebben vállalható erőforrást spóroló trükkökben, vagy a moddolt Mii-re erősen hajazó bokoblinok tekintetében mérhető.

Szóval itt van ez a Skyward Sword, amire olyan felemásan néznek a rajongók, szerintem meg egyike a legjobb Zelda kalandoknak. Most nagyobb felbontásban, gyorsabb képfrissítéssel és többféle választható irányítással. A Breath of the Wild totális ellenpólusa. Mégis megingathatatlanul releváns. Én a helyedben beleugranék, mint Link a felhőkbe.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

24 perce

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

7 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

20 órája
7

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==