[Teszt] Teslagrad 2

Teslagrad 2

dragCsető Zsolt2023.04.27. 11:00

Az ifjú Teslamanta, Lumina útnak indul, hogy léghajóján felfedezze a messzi északi tájakat, ám a gonosz vikingek váratlan támadása keresztülhúzza számításait – a zuhanást is szerencsével sikerül csak túlélnie. Wyrmheim veszélyekkel teli földjén találja hát magát, ahol az elektromágneses mágia segítségével kell valahogyan túlélnie – meg persze visszajutnia családjához.

Indie fronton egyáltalán nem számít szokatlannak, ha egy-egy sikeres játék folytatására hosszú-hosszú éveket kell várni, az idén tízéves logikai platformer, a Teslagrad második részének ugyanakkor egy, az évek során igencsak továbbfejlődött műfajban kell maradandót alkotnia. A jópofa környezeti fejtörők ugyanis ezúttal is egy amolyan „metroidvania-light” formulán keresztül lettek keretbe foglalva, ez a zsáner pedig határozottan erős impulzusokat tartogatott a 2013-as eredeti megjelenése óta eltelt évtizedben. De ami talán ennél is fontosabb: sikerült-e az alapvetően szórakoztató és kreatív, léptékét tekintve ugyanakkor meglehetősen egyszerű koncepciót új szintre emelni?

A jó hír, hogy a Teslagrad központi eleme továbbra is szuperül működik. A mágneses trükközésre építő puzzle-szekvenciák sokkal inkább flow-szerűen épülnek egymásra, mintsem elakadós agytornaként, ami azért is jó, mert így a felfedezés élménye is végig megmarad. Ez utóbbi pedig szintén egy lelkesen dicsérhető pontja a játéknak, a Rain Games alkotása ugyanis kiváló érzékkel nyúl a környezeti történetmesélés eszközéhez. A skandináv mitológia és a steampunk vizuális stílus egyvelege telitalálat, a helyszíneken, az itt-ott bekapcsolható monitorokon, meg persze a felbukkanó karaktereken keresztül felépülő háttérvilág pedig nagyon erős atmoszférát teremt, ami végig fenntartja a játékos érdeklődését – még úgy is, hogy párbeszéd egy sornyi sincs a Teslagrad 2-ben. Maga az előrehaladás egyébként játékélmény szinten is kifejezetten szórakoztató: az irányítás és az egyre bővülő (és gyorsuló!) mozdulatrepertoár több mint rendben van. Egyedül a régiók közötti utazást megkönnyítő kábelek azok, amik a normál végigjátszásba jól illeszkednek ugyan (sőt, még látványosak és hangulatosak is, ahogy hozzátesznek egy kis monumentalitást az élményhez), az endgame fázisban azonban már kevésbé funkcionálnak jól a valódi gyorsutazási pontok híján.

Hogy mi a gond akkor a Teslagrad 2-vel? Nos, leginkább az, hogy ez nem Teslagrad kettő, sokkal inkább egy spinoff. Ha egyetlen szóban kellene megfogalmazni, hogy mi hiányzik a folytatásból, az az ambíció lenne. Az első rész sem volt már egy hosszú játék, a második felvonás azonban kevesebb mint három óra alatt letudható, ami mindenképp hagy kívánnivalót maga után – még úgy is, hogy utána vissza lehet térni az opcionális gyűjtögetnivalókhoz, amik egyébként a háttérsztorit is nagyon szépen bővítik. Nem tetszettek emellett a bossharcok sem, melyek – tényleges harcmechanikák híján – a környezeti puzzle elemeket próbálják beemelni a főellenfélcsatákba, a kép azonban nem teljesen áll össze. Alapból kétszer hibázhatunk csupán, ami sok kísérletnek korán véget vet (a checkpoint-rendszer szerencsére ultra módon baráti), de ami nagyobb baj, hogy bármennyire is jó az irányítás, akkora precizitása még sincs, hogy ezeknél az összecsapásoknál is úgy érezzük, végig uralunk mindent. Tegyünk még az egészhez itt-ott egy csipet randomfaktort, és végeredményként sajnos az jön ki, hogy a főnökök nem illeszkednek túlságosan jól a Teslagrad koncepciójába. Talán ha a fejlesztők bátrabbak lettek volna, és pont a harcok terén mertek volna nagyobbat álmodni a folytatásnál, akkor ezek a részek is jobban sültek volna el.

A Teslagrad 2 jó játék, a puzzle és a felfedezős részek szórakoztató, kreatív és hangulatos egyvelegével, tíz év alatt azonban ennél jóval több előrelépést várnánk el még egy indie cím esetében is. Hiába minőségi ugyanis az, amit kaptunk, egyben borzasztóan rövid és bátortalan is – pedig ha valami, akkor ez a világ bőven tartogatott muníciót egy nagyszabású folytatáshoz, így viszont könnyen lehet, hogy hamar elvész majd a feledés homályában.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch
KIADÓ Modus Games FEJLESZTŐ Rain Games
MEGJELENÉS 2023. április 19. ÁR €19.50 / 7 090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

46 perce

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 órája
11

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

6 órája
6

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

9 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==