[Teszt] Remote Life

Remote Life

StingerCsere Krisztián Gábor2022.07.08. 08:00

Manapság szinte tucatszám jelennek meg egymásra licitáló shooterek, amelyek így vagy úgy, de izomból próbálnak meg valami újabb revolúcionárius léptéket biztosítani ennek a klasszikus műfajnak. Az elmúlt évek alatt általánossá vált, hogy a megújulást vagy az új ötletek szárnypróbálgatását az indie szcénában várhatjuk csak el - de alkalmasint előfordul, hogy a különböző platformon felbukkanó játékok nem is igazán hajtják a forradalom kerekét, csupán a szórakoztató kategóriában indulnak a játékosok kegyeiért.

Különösen érdekes ez akkor, ha az egy fős gárdát számláló ún. szerelem projekteket vesszük alapul, mint amilyen a jelenlegi beszámolónk alanya. A Remote Life nem új játék - 2019-ben debütált a Steamen - de a klasszikus shooter alapokra épülő lövöldözős játék megálmodója, Mario Malagrino az utóbbi három évet azzal töltötte, hogy a mai konzolos platformokra is átírja a szerelmét/álomjátékát, amelyet már tizennégy éves kora óta dédelget (és amely végül így, az 50 környékén látott reálisan napvilágot). A Remote Life ráadásul csak az első állomás, Mario álma ugyanis egy trilógia, amelynek a shooter epizód csak az első szelete… no, de ne szaladjunk ennyire előre.

Ha végignézed a trailert, átsuhansz a mellékelt screenshotokon, egyből vágod, hogy mi ez. Egy gyors, feszes tempójú side scrolling space-shooter, őrülten részletes, mélytengeri szörnyeket és biomechanikus lényeket körülölelő világgal - afféle techno-alien univerzum, amely természetesen itt is az emberiség életére tör. Egy balul sikerült kísérlet után (mely megpróbálta belülről elpusztítani a bolygónk felé tartó óriási idegen űrhajót) a hagyományos módszertannal próbálja az emberiség felszámolni a világunkra törő fenyegetést. Ez természetesen hatalmas hullámokban ránk törő idegenek likvidálásáról, gigantikus powerupok felvételéről, óriási robbanásokról és bullet-hell ügyességről szól - csalódnánk is, ha nem így lenne. A Remote Life legnagyobb érdekessége azonban nem előbbi, hanem az alkalmazott technikai megvalósítása: óriási pre-renderelt 3D sprite-ok mozognak szinte tökéletesen animálva a képernyőn egy folyton mozgó-forgó és scrollozó háttér előtt, amit néhol igazán meredekre és néhol ijesztőre sikerült boss-témák karcolnak keresztbe.

A játék tömve van vizuális effektekkel, fény-és füst animációkkal, amelyek egész pontosan tizenhat, teljesen eltérő gameplay mechanikákat igénylő helyszínen terülnek el. Mario eredetileg húsznál is többet vetett rajztáblára, de az egyszerűsítésekkel végül ennyire zsugorodott ez a szám (meg aztán: jó pár fel nem használt ötlet térhet így majd vissza a folytatásban). Az art dizájn néhol egészen elképesztő kreatív ötletet hordoz magában, ráadásul a játékos választhat a modern, HD megjelenítés, de a 8- és 16 bites effekt parádé közt is, ha épp a klasszikus játéktermi vonatra ülne fel inkább. Űrhajók közül három típusból választhatunk és bizony frankó gyilokvetőkbe is átülhetünk majd idővel, de mindent azért nem spoilerezek le - ez a játék megérdemli, hogy tényleg végigkeccsöld azt a tizenpár pályát ha már fizettél érte, mert valóban érdemes.

Mondanám, hogy az ilyen játékoknál általában elcsúszik az art a gameplay felett, de itt erről szó sincs: aprólékosan, és ügyességet igénylően megkoreografált szimfónia az egész, amelyhez érdemes a tutorial stage-t is végigtolni, mielőtt a valódi ellen irtásra adnánk a fejünket. Bár háromféle nehézségi szint is akad, a szoftver intelligenciája folyamatosan a teljesítményünkhöz igazítja a képzeletbeli kihívás csúszkát és segít, ha szükséges - például úgy, hogy gyakrabban dobálja az extra életeket, a jobb fegyvereket és így tovább.

Erre szükség is van, mert a Remote Life nem igazán könnyű játék. Úgy értem, bár végtelen a lőszer és háromféle alapfegyver közül is választhatunk (gatling gun, split laser és rakéta), alaposan meg kell gondolni, hogy a felvett fejlesztést melyik fő komponensre áldozzuk be. A tuning cuccok általában limitáltak, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célpontnál aktiváljuk őket - ez eleinte még annyira nem is létfontosságú gondolat (hívjuk beetetésnek, vagy casual ugrásnak), de a későbbiekben elengedhetetlen lesz a takarékosság, különben nagyon hamar game over lesz a kaland vége.

Akárcsak a klasszikus zsánerben, itt is elegendő egy találat a hajó közepébe, és vége a dalnak: a helyzetet nehezíti, hogy a lövedékek, ellenségek mindenféle irányból érkezhetnek, és a falba csapódástól is ugyanúgy csattan az életszámláló. Utóbbiak ráadásul fix / random minták alapján mozognak vagy forognak ugyanúgy, mint a zsilipkapuk, az ajtók és a többi akadályozó objektum. A helyszínek közt akad, ami azonnali reakciót kíván már az első pillanattól kezdve, mások pedig lassabbak, vontatottabb szekcióra váltanak. Utóbbiaknál általában az ellensúly az, hogy a lassabb felépítés általában ilyen útvesztő-féle megoldásokat vonultat fel egyféle klausztrofóbiás külsőben, emiatt pedig óvatos navigálásra és joy zsonglőrködésre késztetik a játékost. Találkoztam nehézségi tüskékkel is, amelyek nem csak az adott térségben, de olykor a bossok terén is megfigyelhetőek: simán benne van a pakliban, hogy egyiknél sokadszori próbálkozásra érhetünk csak el sikereket, az utána következő két monsztát pedig egy szerencsés fegyverállás esetén akár elsőre is lelőhetjük a játéktérről - persze ez betudható a feszült és ingerült állapotnak is, amely egy-egy erősebb powerup után még könnyíti is a helyzetet.

A Remote Life ettől függetlenül remek játék: a robbanások és az effektek gyönyörűek, az esztétikus dizájn kiváló és egységes annak ellenére, hogy a megjelenített alakzatok néhol szürreális, ijesztő, vagy sötét tónust öltenek. A klausztrofóbiás pályaszakaszok, vagy a koszos-mocskos kinézet és az egyéb gyomorforgató háttéresemények összességében nagyon eltalált és egységes képet festenek, melyek szépen passzolnak a történethez és a bele álmodott art direkcióhoz is. Marionak jogos a pacsi így kíváncsian várjuk, a folytatásban mivé csúcsosodik ki néhány évtizednyi álmodozás.

Pontosan
8
Platform: PC (Steam), XO (X,SS,SX), PS4 (Pro), PS5 | Kiadó, Fejlesztő: Next Game Level / Ratalaika Games S.L. | Megjelenés: 2022. május 27. | Ár: ~19 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

39 perce

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

8 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

20 órája
7

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==