[DLC] Outriders Worldslayer

Outriders Worldslayer

ne5hVáradi Dániel2022.07.09. 23:00

Minden kezdet nehéz, tartja a régi mondás, ez pedig különösen igaz akkor, amikor valami újba vágja a fejszéjét az ember. Történt ez a People Can Fly csapatával is, akik tavaly megmérettették magukat a looter-shooter műfajban, az eredmény pedig... meglehetősen kettős képet mutatott. Ezt aztán több hónapnyi toldozás-foltozás követte, majd egy nagyobb ingyenes frissítés próbált új életet lehelni a játékba, végül pedig jöhetett az igazi vérfrissítés az új DLC-nek köszönhetően.

Szögezzük le már az elején, hogy a People Can Fly-nál a szándékkal sosem volt probléma. A stúdió már a kezdetektől fogva a klasszikusabb megközelítést képviselte a játék felépítésével kapcsolatban (nem live service, régimódi looter), illetve a játékosok visszajelzéseire is igyekeztek kellőképpen hallgatni. A gondok általában a kivitelezésnél jöttek elő, újra és újra. A játék megjelenéskori állandó szerverproblémáit idővel leváltotta a felszereléseken található különböző modok balanszolatlansága, amikor pedig ezekre fény derült és javítva vagy patch-elve lettek, akkor felütötte fejét az ellenfelek sebzésének aránytalansága. Egy szó mint száz, a játék körül mindig volt valami, ami bosszúságra adhatott okot.

Ezeknek a felszámolására tett kísérlet előfutára volt a New Horizon nevű frissítés, mely több kritikus pontját is megváltoztatta a játéknak, most pedig a Worldslayerre várt a feladat, hogy új tartalmakkal felvértezve csábítsa a játékosokat Enoch veszélyekkel teli vidékeire.

Történetünk szerint a bolygót pusztító anomália további fenyegetést jelent, nagyobbat, mint eddig bármikor, ha pedig ez nem lenne elég, az emberiség maradékát egy új ellenség is fenyegeti. Ránk vár a feladat, hogy nem pusztán a természeti katasztrófát kíséreljük megakadályozni, de egyben a népirtást is. Ahogy pedig azt könnyű kitalálni, a dolgok nem éppen a tervek szerint alakulnak, az új, ám meglehetősen rövid kampány végére igen komoly áldozatokat lesz kénytelen hősünk meghozni.

A People Can Fly a történetvezetés terén az MMORPG-k felé kacsintgatott, hiszen az új sztorimód vége igazából az utolsó végső kihívás nyitánya, aminek teljesítésével nem pusztán új kérdéseket kapunk a játék eseményeit illetően, de egyben elég szépen vezetnek fel egy lehetséges folytatást, legyen az másik DLC vagy akár egy számozott folytatás.

Mindez persze mit sem ér, ha a játékmenet terén nem indokolják a játék létjogosultságát, ami különösen a korábbi támogatás fényében lehet megkérdőjelezhető. Nos, habár a helyzet továbbra sem hibátlan, jelentős lépéseket tettek egy jobb irány felé. A már (sajnos) megszokottnak számító néhány apró baklövéssel. Korábbi ígéreteiknek megfelelően átdolgozták a játék végén megnyíló Challenge szinteket, ezeket váltották az Apocalypse szintek, amikből ráadásul több, mint kétszer annyi van, mint korábban. A DLC előtt elérhető maximális 15-ös limitet 40-re tornászták fel, ez pedig már önmagában elég ahhoz, hogy az elhivatottak heteken át elfoglaltságot kapjanak.

Ezen túl a felszerelések terén is megjelentek az Apocalypse tárgyak, ezek sajátossága, hogy a korábbi felszerelésekkel szemben 3 moddal rendelkeznek, így az elérhető buildek száma jelentősen megnövekedett. Ha pedig hozzávesszük, hogy az Apocalypse szintek mellett egy másik fejlődési rendszer, az Ascension is bekerült a játékba, a karakterek pedig egy második, kiegészítő skillfát is kaptak, akkor láthatjuk csak igazán, mennyi elfoglaltságot is készítettek nekünk a lengyel stúdiónál.

A másodlagos skillfa pontjait az új kampány és endgame tevékenység teljesítése során nyithatjuk meg (tehát ezek mindegyike adott sztori ponthoz kötött, nem tudjuk XP farmolással kiváltani), ennél azonban lényegesen lassabban érhetjük el a maximális Ascension szintet. Már csak azért is, mert utóbbiból összesen 200 van, az utánuk kapott pontokból pedig passzívan növelhetjük a karakterünk különböző értékeit, mint a tűzerő, az élet, a pajzs vagy éppen a különleges sebzések erősítése vagy a velük szembeni ellenállás.

Vérfrissítés terén tehát alaposan kitett magáért a People Can Fly, az új ritkasági szint mellé természetesen kaptunk új legendás páncélszetteket és egyedi darabokat, valamint fegyverek terén is érkeztek új képviselők. Az új tevékenység során pedig lehetőségünk nyílik bizonyos páncélokat célzottan gyűjteni, így könnyebben állíthatjuk össze az új, minden korábbit felülmúló összeállításokat.

Eddig minden szép és jó, nincs is semmi probléma, ugye? Sajnos a helyzet nem ennyire makulátlan, az új endgame tartalom kényszerűen hozta magával, hogy az Expedíciókat már nem igazán éri meg csinálni, mivel ezeken elenyésző számban kaphatunk Apocalypse ritkaságú tárgyakat. Azonban ezen cuccok fejlesztésére szükség van olyan alapanyagra, amit igazán csak az Expedíciókon tudunk hatékonyan gyűjteni, így belekényszerülünk, hogy azt is csináljuk, ami nem igazán jutalmaz minket. Ha pedig hozzávesszük, hogy az utolsó Expedíciót leszámítva a többi még mindig véletlenszerűen váltja egymást, akkor még azt sem tehetjük meg, hogy a leggyorsabban teljesíthetőt ismételgetjük.

Ezen felül a készítők újfent beleestek abba a hibába, hogy a nehézséget (az egyre erősödő Apocalypse szinteken túl) leginkább az ellenfelek számában mérik, így mind a kampány, mind a Tarya Gratar próbái alatt találkozhatunk olyan szituációval, amikor nemes egyszerűséggel lerohan minket az ellenséges horda, mi pedig nem sokat tehetünk a tömeg visszaszorítására. Ezt némileg tudjuk enyhíteni, ha többedmagunkkal vágunk bele a küldetésekbe, arra azonban fel kell készülnünk, hogy a csapatunk számának függvényében tovább erősödnek a feladatok, így ha nincs egy hatékony összeállításunk, ugyanúgy beleszaladhatunk néhány pofonba.

Végezetül pedig az első tapasztalatok alapján a készítőknek még valószínűleg bele kell nyúlniuk a fejlesztési ökoszisztémába, ugyanis hiába tudjuk az aktuális szintünkre fejleszteni az alacsonyabb tárgyainkat, hiába van lehetőségünk a legendás felszereléseket kínáló árusnál a portéka többszöri lecserélésére, ezek olyan mértékben tudják felemészteni a készleteinket, hogy pikk-pakk lenullázhatjuk magunkat, az endgame tevékenységek ismételgetése pedig minden újítás és átdolgozás ellenére még nem kellően áramvonalas ahhoz, hogy felhőtlen legyen a farmolás.

Mindezekkel együtt a Worldslayer egy kellően jól felépített és szükséges lépés volt az Outriders útjának egyengetésére, a fejlesztési és fejlődési rendszer kibővítésével a People Can Fly új erőt adott a játéknak, a célzottabb lootolás pedig gondoskodhat róla, hogy a játékosok kitartsanak addig, amíg az újabb apróságokat is megfoltozza a csapat, esetleg a következő felvonást előkészítik. Bármi is legyen az.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

17 órája
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==