[Teszt] No More Heroes 3

No More Heroes 3

kevinyCsángó Kornél2021.09.11. 22:47

A világnak szüksége van hősökre. De miért is? Milyen funkciót látnak el a hősök? Levágják a sárkány fejét és megmentik a királylányt? Ugyan, ez mesének elmegy, de a valódi világban az úgynevezett hősök csupán kinevezik magukat hősnek, majd toplistát írogatnak egymás kedvére, hogy ki a nagyobb hős. Aztán polírozgatják a kis páncéljukat és hagyják, hogy a világ ünnepelje őket, miközben nagyokat bólogatnak, hogy igen igen igen, ekkora hős vagyok, ja-ja. A világnak szüksége lenne egy hősre. Egy hősre, aki rárúgja az ajtót ezekre a pöffeszkedő rohadékokra, egy fénykarddal megigazgatja a nyakukat és rájuk visít, hogy f@szfej! Jó hírem van: ez a hős létezik, egy teljesen hétköznapi otaku puck rocker (akárcsak te vagy én), aki motelban él, macskája van és már kétszer megszabadította a világot az önjelölt gumihősöktől. Viszont a hősök kora még nem ért véget: a galaxis mélyéről hirtelen megjelenő intergalaktikus Istenverte Szuperhősök beárnyékolják hősmentesítő törekvéseinket, Travis pedig kénytelen lesz újra fénykardot ragadni.

Suda Goichi neve tán nem cseng ismeretlenül a gémer berkekben, de ha mégis: Suda egy japán punk-rocker, aki a művészi hajlamait videojátékokban teljesíti ki. Erősen vonzódik a szürrealizmushoz, a nyers előadásmódhoz, a fekete humorhoz és specialitása a negyedik falak döngölése. Ennek leginkább önmagáért beszélő lenyomata a killer7 c. alkotása vagy a cikkünk tárgyát képző sorozat első része. Suda a különféle meghökkentő, szürreális miliőkben, karakter formálásban és dialógusok gyártásban volt mindig inkább erős mint a kikezdhetetlen játékmenet kalapálásban, de ezúttal a Grasshopper csapata igazán kitett magáért: a No More Heroes harmadik része ugyanis igazán erős hack & slash játék lett.

Az alapfelállás nem sokat változott: adott egy beteg felütés: egy Fu nevű idegen 20 évnyi űrbolyongást követően visszatér barátjához, Damon-höz a Földre - és ha már itt vannak, akkor adja magát a kérdés: miért is ne foglalnák el ezt a bolygót, csak úgy mint az összes többit a bolyongás során? (The Wonderful 101 rajongók, ismerős a sztori? Nyugi, nem ez az egyetlen Platinum Games áthallás). Csupán egyetlen akadály áll szemben velük: fő-antihősünk, Mr. NoMoreHero: Travis.

Travis persze nem az a fajta csávó, mint az általa lekaszált ellenfelek: ha épp nem hősöket gyilkol, teljesen hétköznapi életet él: alkalmi munkákból fizeti a motelban a lakbért és emellett szeret filmeket nézni és motorozni Santa Destroy utcáin. És a játék konkrétan erről szól: motorozgatunk, munkát vagy valami egyéb küldetést vállalunk, majd a nehezen megszerzett dollárjainkból befizetjük a nevezési díjat a hőstoplista következő lépcsőfokán álló szerencsétlen kivéreztetéséhez.

Mindezt pedig erősen körüllengi a szürrealizmus, a túltolt, jenkibe oltott japán őrület és persze törődés, rengeteg törődés. Mármint ami a miliőt és a hozzá kapcsolódó apróságokat illeti. A párbeszédek, a negyedik falakat nem kímélő beszólások nagyon a helyükön vannak, ütősek és tökéletesen adagoltak. Egyszerűen már az addikciót okoz, hogy mi lesz a következő beteg őrültség, ami lerúgja a láncról az agyat, lefagyaszt és megnevettet.

De mindez jónéhány Suda produkció után várható, sőt minimum elvárható volt, ami az igazi meglepetés, hogy a harc valami eszméletlenül jó lett. Az egész rendszer alaposan át lett variálva, kezdve azzal, hogy lecserélték az “öncélúan odahányunk egy impotens emberhalmot aztán mehetsz kaszálni” vezérelven készült pályarészeket. Ezúttal minden főnökharc előtt be kell vállalni néhány “előre determinált harcot” (bedobnak egy arénába és különféle felállású megmérettetéseket abszolválunk) , és már ezek is nagyszerű kompozíciók. Mindig van valami új a receptben, vagy egy újfajta ellenség vagy valami variáció: a lényeg, hogy két azonos leosztás nem nagyon van, a harc pedig abszolút élvezetes és kielégítő.

Van egy olyan gyanúm, hogy Suda sokat tanulmányozta az elmúlt években Hideki Kamiya munkásságát, ugyanis a Platinum által használt megoldások rendre visszaköszönnek. Például az előbb említett determinált harcok, a változatos ellenfél leosztásokkal, vagy a történet fent említett elemei. A jótól persze nem szégyen ellesni a jó dolgokat, a No More Heroes-nak pedig úgy kellett a jól megkomponált harc mint egy falat kenyér. Még akkor is, ha ez a főnökharcok előtti (amúgy meglehetősen együgyű) pályákba került. Sebaj, amit kapunk, az kifogástalan, változatos és roppant szórakoztató.

Csakúgy mint a főnökharcok. Kedvenc idegen nemeziseink stílusosak, aggattak rájuk némi személyiséget és persze a velük folytatott harcok abszolút a játék csúcspontjai. De most hogy már annyit ömlengtem azon, mi működik jól, nézzünk rá, hogy mi az ami annyira nem. Egyfelől a látvány: sokmindent el lehet mondani a No More Heroes 3-ról, csak azt nem hogy jól néz ki. Ráfoghatjuk a körülményekre meg a célhardver limitációira, de attól még sajnos tény. Ez még talán a kisebbik gond, ami fájóbb, hogy a harmadik epizód világépítésben nem sokat ment előre a 10 évvel ezelőtt megjelent elődjéhez képest. De hogy mondjak valami még fájdalmasabbat: a 20 évvel ezelőtt megjelent GTA 3 ennél egy hihetőbb, lélegzőbb világot adott. A város negyedek lakói irreálisan kicsi számban képviselik magukat az útakon - legyen szó gyalogosokról vagy autósokról - és az utakon is rengeteg furcsasággal találkozik az egyszeri játékos. Például ha elütsz egy villanyoszlopot az gond nélkül kidől, ellenben ha egy pálmafát ütsz el, akkor lezúgsz a motorról, nagyokat hemperegsz majd felállsz, leporolod a bőrdzsekid és mész tovább mintha mi sem történt volna. Persze megmagyarázható egy kis stockholm-szindrómával, hogy ez azért van így, hogy fokozza a szürreális trash élményt, de vegyük komolyan: ez ebben a formájában elég gáz.

Mindent összevetve úgy érzem, hogy a No More Heroes 3 nagyot ment előre, a játékmenet core elemei nagyon sokat fejlődtek - jó irányba - és ez remekül ellensúlyozza azokat a (szerencsére kevésbé fajsúlyos) részeket, amik ott ragadtak 10-20 évvel ezelőtt. Travis-szel sose volt ennyire jó még játszani és ez már önmagában is hőstett.

Pontosan
8
Kiadó: Grasshopper Manufacture, Marvelous Inc. | Fejlesztő: Grasshopper Manufacture | Platform: Switch
Megjelenés: 2021. augusztus 27. | Ár: 59.9 euró (18 490 HUF).

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje.

6 órája

Commandos: Origins

A Commandos az ezredforduó környékén megért még két-három részt, expanziót, mellékágat, klónt... Aztán a műfaj visszaszorult a fősodorból, és mára alig pár képviselő maradt. Most itt a lehetőség, hogy a kommandósok visszatérjenek és újra hódítsanak! Teszt!

17 órája
2

Syberia Remastered bejelentés, Gamescomra megy a Nintendo – ez történt hétfőn

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Chrono Odyssey, Missile Command Delta.

23 órája
1

Ian Livingstone - A Gyíkkirály szigete

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Gyíkkirály szigetével" Ian Livingstone-tól.

1 napja
3

Heti megjelenések

1 napja
6

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

3 napja
1

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

3 napja
2

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

4 napja
2

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

5 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

5 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

6 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

6 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

7 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

8 napja
34

Heti megjelenések

8 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2025.05.10.
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

2025.05.09.
13

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

2025.05.09.
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

2025.05.09.
6

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

2025.05.08.
6