[Teszt] NBA 2K22

NBA 2K22

Gamer3652021.10.05. 23:30

A sportjátékok rajongói számára mindig különös jelentőséggel bír a konzolgeneráció-váltás, hiszen ilyenkor évek óta stagnáló kedvenc sorozataik végre szintet lépnek, sok esetben nem csak a grafika, hanem a játékmenet tekintetében is. A tavalyi kurta-furcsa NBA szezont feldolgozó NBA 2K21 nextgen változata már adott nekünk némi ízelítőt a kosárlabdajátékok új generációjából, annak ellenére, hogy a PS5-Xbox Series konzolok kezdőkínálatának részeként még érezhetőek voltak a gyermekbetegségei. Az idei résztől elsősorban azt vártam, hogy ezeket levetkőzve méltó legyen az előttünk álló, igen izgalmasnak ígérkező NBA szezonhoz.

Az ismerkedés döcögősen indult a játékkal. Mivel a 2K21-el még pár napja is aktívan játszottam, a gameplay változások mellbevágónak tűntek. Aggodalom kerített hatalmába, ahogy felsejlettek a tavalyi emlékek, amikor is a dobások és ziccerek irányításának “megreformálásával” a 2K szinte játszhatatlanná tette a játékot, és több patch, illetve az új feature gyakorlatilag teljes kigyalulása kellett hozzá, hogy valamelyest rendbetegyék, amit elrontottak. Idén a dobásokkal nem volt gond, az átalakított shot-meter kifejezetten előnyére változott, a megfelelő játékosokkal elengedett tempók pedig szépen hullottak, tisztára játszott dobóhelyzetekben még kifejezetten megengedőnek is tűnt az időzítés. Nem mentek viszont a tavalyról izommemóriába égett elzárás-leválások, alapvonali betörések és védő melletti elfutások. Az akcióim folyton megakadtak, és nem ritkán labdaeladással végződtek. Létezik, hogy a 2K megint elrontotta a játék legfontosabb elemét?!

A válasz szerencsére egyértelmű NEM. Az idei játékmenetet szokni kell ugyan, de ha ráéreztek, talán a valaha volt legjobb videojátékos kosárlabada-élményt kapjátok. A mesterséges intelligencia védekezése sokkal keményebb és okosabb lett, nem lehet ész nélkül, erőből játszani ellene. Ez akár online játéknál is érezhető, hiszen sokan választják az esetleges lag miatt az off-ball védekezést, a gépre bízva az ellenfél labdakezelőjének az őrzését. Az elzárásoknak egy támadáson belül akár kétszer-háromszor is neki kell futni mire sikerülnek, az elvetélt kísérleteket pedig időben fel kell ismerni, és türelmesen kihátrálni belőlük. A betörésekkel ugyanez a helyzet, okosan kell használni a Pro-Stick-kel előhívható cseleket és irányváltásokat, hogy némi térhez jussunk a hárompontos-vonalon, vagy akár a festéken belül. Amikor viszont sikerül tiszta dobóhelyzetet kialakítanunk, akkor a gép nem büntet a tökéletes időzítés elvárásaval, ahogy tavaly tette, hogy a védekezés akkori hiányosságait kompenzálja. Az irányításban újdonság még az alley-oop-ok és agresszív zsákolások befejezéséhez behozott kis ügyességi elem, ami szerencsére jól működik, és igazságos mértékben nehezíti meg ezeknek az extra mozdulatoknak a kivitelezését.

A grafika már a tavalyi nextgen részben is szép volt, úgyhogy ettől most nem dobtam hátast, inkább csak elégedetten nyugtáztam a kisebb fejlesztéseket, mint a meccs közbeni akciókamera perfect release-nél, vagy a fontosabb újoncok kiváló arcmodelljeit. Az animációk terén is inkább csak finomhangolások történtek, illetve az idei gameplayhez lett igazítva minden - a 2K úgy döntött, hogy ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. Audió terén viszont gurítottak egy nagyot, merthogy fogták magukat és rögzítették az összes NBA csapat helyi műsorközlőjének a hangját, így minden arénában a lehető legautentikusabb lett a csapatok bemutatása és a meccset kísérő hangosbemondós kommentár.

Játékmódok tekintetében már a főmenü is árulkodó: a két fő helyet a MyCareer és a MyTeam foglalja el. Előbbi a 2K21 Nextgen epizódban debütált, fantáziadús “City” nevű város köré épül. Ami tavaly még egy komoly lehetőségekkel kecsegtető, de bántóan túlméretezett és üres díszletnek tűnt az idénre jelentősen kiforrta magát, és egy valóban változatos tevékenységeket kínáló, szinte MMO-szerű hub-világgá változott. Az RPG-s hasonlat nem véletlen, hiszen a játék maga is Quest-ként hivatkozik a különböző helyszíneken elérhető feladatokra. Ezek sokszor a valós kosárvilágból vagy a korábbi NBA 2K epizódokból ismert karakterekhez kapcsolódnak, és a különféle streetballos és egyéb kosaras kihívások mellett olyan meglepő minigame-eket is találunk köztük, mint az utcai DJ-zés vagy a fotózás. Maga a sztori is a város bizonyos pontjain zajló beszélgetéseken keresztül halad előre, pont mint egy rendes szerepjátékban.

A történet szerint kosárlabda-tudását saját YouTube csatornáján promotáló főhősünk szeretne online celebritásból komoly játékossá válni, így aztán az opcionális egyetemi és/vagy G-ligás felkészülés után jelentkezik az NBA draftra. Kellemes meglepetés, hogy idén a draft után sem ér véget a storyline, hiszen csak ezután jönnek a kezdőcsapatba-kerülés viszontagságai és az edzőnkkel való súrlódások kezelése. Bevallom, nekem nagyon tetszik az idei MyCareer mód struktúrája, enyhén debil humora és rengeteg mellékküldetést kínáló városa. Egyedül a város különböző pontjai közötti hatalmas távolságok árnyékolják be az élményt, amiket egyedül a 40-es szinten megnyitható gokart léte indokol. Természetesen ennek elérését jelentősen leegyszerűsíti némi extra VC beszerzése, így kutyagolás, vagy az alapfelszerelésként kapott gördeszkán gurulás közben gyakran fogjuk imába foglalni a város méretének mesterséges megnöveléséért vélhetően felelős monetizációs producer felmenőinek a neveit. A gokart megszerzésével ráadásul sietnünk kell, mivel ebben a módban is bevezetésre került a MyTeam-ből már ismert szezonok intézménye, így időről-időre új tartalmakra és tennivalókra számíthatunk, viszont a szintünk minden szezonkezdetkor nullázódik.

A kártyagyűjtögetős-csapatépítős MyTeam módban kevesebb újdonságot találunk, nem számítva persze, hogy az összes kártya lecserélődött. Az újdonságok közül talán a Draft mód a legérdekesebb, ahol véletlenszerűen kártyacsomagokból egyet-egyet választva kell összeraknunk egy ideiglenes csapatot, amivel aztán más játékosok hasonlóan véletlenszerűen draftolt alakulatai ellen mérkőzhetünk meg. Jó esély lehet ez a sikerélményre azoknak, akik úgy érzik, hogy nem elég jók saját kártyáik az online küzdelmekhez. Persze az offline módok is szinte végtelen lehetőséget kínálnak, így a multiplayer inkább csak opcionális. Újdonság még a cipő craftolás lehetősége, a Shoe Lab menüpontban egyedi sneakereket készíthetünk a slotokba helyezett, különféle bónuszokat adó kitűzőkkel. A Card Grading szolgáltatás a valós kártyagyűjtést imitálja, kiválasztott kártyáinkat némi MT pontért “lefóliáztathatjuk”, és egy véletlenszerű értékelést is kapunk a kártya “állapotáról”. Ha mázlink van és magas minőségű a lap, az jelentősen növeli értékét az aukciós házban és némi MT pont bónuszban is részesülünk használatakor. A MyTeam továbbra is az NBA 2K egyik legkiforrottabb és legaddiktívabb módja, amely 4 hetente frissülő évadjaival napi szintű kihívást tud adni akár a következő rész megjelenéséig.

Nem hiányoznak persze a hagyományos játékmódok sem. A MyNBA néven futó, csapatmenedzselős karrier mód minden eddiginél részletesebb beállításokkal és lehetőségekkel várja a sportág valósabb szimulációjának szerelmeseit. Kibővültek az edzői stáb felépítésének lehetőségei, megjelentek a two-way szerződések, visszatértek a meccs közbeni sérülések, opcionálisan választható a valóságban tavaly bevezetett play-in tournament. Emellett ismét megkapjuk a teljes WNBA mezőnyt is, ezúttal újdonságként egy női MyCareer móddal egyetemben.

Az NBA 2K22 PS5/Xbox Series változata túlzás nélkül a valaha volt legjobb NBA videojáték. A mikrotranzakciós monetizáció persze sokszor túlságosan arcbamászó, de ez az ára az egész éves támogatásnak, amit a 2K a játék mögé tesz. A hagyományos játékmódokban a monetizációs törekvésekből nem érzékelünk semmit, viszont a rendszeres, akár napi szintű roster frissítéseket ott is megkapjuk. Én úgy érzem, hogy a live service-re építő játékok korában ez egy teljesen vállalható kompromisszum.

UI: A teszt a PS5 verzió alapján készült, amely megegyezik az Xbox Series változattal. Egyéb platformokra (PS4, XBox One, Nintendo Switch, PC) egy eltérő verzió jelent meg, melyből a fent ismertetett feature-ök egy része hiányzik.

Immortal

Pontosan
9
NBA2K22| Platform: PS5 (tesztelt), PS4, Xbox One, Xbox Series, PC
Kiadó / Fejlesztő: 2K, Visual Concepts
Megjelenés: 2021. szeptember 09. | Ár: 60 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 órája

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

4 órája
8

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

8 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2024.04.27.

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==