[DLC] [Teszt] Horizon Forbidden West: Burning Shores

Horizon Forbidden West: Burning Shores

ne5hVáradi Dániel2023.04.25. 15:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az első részhez hasonló kezelésben részesíti a Guerrilla Games a Horizon Forbidden Westet, mely szintén egy kiegészítővel nyeri el végleges formáját, kibővülve néhány új eszközzel és mechanikával. Mindezt egy új történeti szál és helyszín foglalja keretbe, ahol Aloy új kihívásokkal kell, hogy szembenézzen, de olyan lehetőségekkel is gazdagodik, amihez korábban nem volt szerencséje.

Egy év viszonylag sok időnek számít, így aki hozzám hasonlóan az alapjáték befejezése óta nem foglalkozott a Forbidden Westtel, az örömmel tapasztalhatja, hogy az eltelt idő alatt a Guerrilla néhány hasznos funkcióval látta el Aloy második kalandját. Ilyen például, hogy a játékban található herbalisták a gyógynövények mellett már az állatokból származó nyersanyagokat is árulják, így aki a felszerelését szeretné fejleszteni, már egyszerűbben is beszerezheti az ehhez szükséges alapanyagot a védtelen vadállatok lemészárolásán túl.

A kisegítő funkciók közé pedig a DLC-vel együtt kerültek újak, például a mélységérzet csökkentése, így aki a hidrofóbia miatt tartana a Burning Shores új tartalmaitól, az is kap egy virtuális mentőövet. Jól példázza ez a fejlesztők átgondoltságát, kár, hogy a játék más területein nem sikerült hasonlót alkalmazni. De kicsit előreszaladtam.

A Burning Shores eseményei közvetelnül az alapjáték története után veszik kezdetüket, ezért az elindításához elengedhetetlen a Forbidden West kampányának teljesítése. Akkor sem tudjuk ezt megkerülni, ha a már korábban elérhetővé vált New Game+ keretében új végigjátszást kezdtünk, ilyenkor is kénytelenek vagyunk eljutni a sztori utolsó leszámolásáig. A kritériumok teljesítése után Sylens felveszi a kapcsolatot Aloy-jal és közli vele, hogy az új fenyegetést jelentő Far Zenith csoport tagjai közül egy még szabadon van és az egykori Los Angeles területén készül valamire, ami nem sok jóval kecsegtet a Földön élők számára.

A feladat tehát viszonylag egyértelmű Aloy számára, nyomára bukkanni az utolsó Zenith-esnek, kideríteni, mire készül és természetesen megakadályozni ebben. Útja során a Forbidden West egyik új törzsének, a quenek egy csoportjával is találkozik, a tagjaik között pedig egy nem várt szövetségesre lel.

A történet szempontjából történő megkötéssel ellentétben a fejlesztés terén már nem ilyen keménykezű a Guerrilla, az új képességek a DLC telepítésétől elérhetőek, így ha van néhány fölösleges képességpontunk, azonnal kipróbálhatjuk Aloy új trükkjeit, de akkor sem kell kétségbe esnünk, ha éppen lenulláztuk az új képességek megnyitásához szükséges "valutánkat." A Burning Shores-szal együtt ugyanis elérhetővé vált a képességpontok újraelosztása, így ennek segítségével bármikor felülbírálhatjuk, milyen stílusban is akarjuk Aloy-t fejleszteni. Az új képességek pedig nem csak hasznosak, de az új történeti szál egyes pontjain némelyik használata nélkülözhetetlen, így előbb vagy utóbb, de mindenképpen csatasorba fogjuk állítani egy részüket.

Nem csak Aloy repertoárja bővült, hanem az általa irányított hátasok is, egészen pontosan a repülésre használt gépek. A DLC-nek köszönhetően a szárnyasok már képesek különböző ajtókat, illetve fedeletek feltépni, valamint akadnak olyan tárolók, amiket kizárólag úgy tudunk kinyitni, hogy előtte azokat a már említett gépek segítségével a magasból ledobjuk. A Burning Shores egyik legnagyobb újítása, hogy egy bizonyos robotlény segítségével már nem csak repülni tudunk, de a víz alatt is közlekedni, ez pedig rendkívül hasznos lesz az új helyszín szigetvilágának felderítésében.

Az új képességek és eszközök mellett természetesen az arzenálunk is bővül. Egyfelől végre megkapjuk a quenek által elérhető legendás páncélokat, valamint a már ismert fegyvertípusok is új legendás variációkkal bővülnek, ezeken túl pedig egy teljesen egyedi új fegyvert is megszerzünk a DLC során, ám ennek jelenléte kissé megosztó lehet a harcrendszerre nézve. A mérleg pozitív oldalán az áll, hogy egy rendkívül sokoldalú, olcsó lőszerutánpótlással rendelkező támadóeszközről van szó, hátránya pedig hogy a jelenléte mellett sok más fegyver válik majdhogynem teljesen feleslegessé. Természetesen a készítők igyekeztek kellően balanszolni a létét - így például Aloy speciális képességei nem hatnak rá, valamint a sebzése is limitált bizonyos keretek között -, de még ezzel együtt is kicsit idegennek érződik a korábbi eszköztár mellett.

Hasonlóan zavaró volt tapasztalni, hogy a páncélok és fegyverek mellett a harcrendszer alapjait nem próbálták meg finomhangolni, Aloy továbbra is előszeretettel időzik el hosszú másodpercekre a földön minden egyes bekapott ütés vagy lökés hatására, ezzel nem kis mértékben megtörve az összecsapások lendületét és dinamikáját. Ez leginkább a DLC új robotellenfeleivel történő harcoknál fog előjönni, itt ugyanis nem ritka a nagyobb túlerő, amit tovább tetéz, hogy némelyik új ellenfél előszeretettel mászik az arcunkba, gondoskodva róla, hogy vagy a kamera álljon alkalmanként a földbe, vagy mi. Egyik sem lesz a legszórakoztatóbb élmény.

Tartalom tekintetében a Burning Shores az alapjáték kompaktabb változataként írható le. Megkapjuk az abban található mellékes tevékenységek egy részét némi újdonsággal kiegészítve, illetve természetesen a fő történetszál mellett mellékküldetésekből is akad néhány, melyeknél ugyanazt a kidolgozottságot és alaposságot köszönthetjük, amit a Zero Dawnban vagy a Forbidden Westben megszokhattunk, ezt továbbra is remekül érzi a holland csapat.

Sajnálatos módon azonban a DLC végjátéka "sikeresen" áldozatául esik annak, amikor a készítők megpróbálnak saját magukra licitálni. Az utolsó, több szakaszból álló összecsapás bár rendkívül nagyszabású és látványos, filmszerűen megkoreografált, éppen játszani kevésbé élvezetes, mint nézni. Érthető, hogy igyekeztek fokozni a tétet azzal, hogy az eddigi legnagyobb ellenfelet küldik Aloy ellen, csak nem ártott volna kicsit jobban megtervezni ezt a Dávid-Góliát harcot. Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az új ellenfél karaktere nem kap kellő időt arra, hogy rendesen felépítsék, motivációit sokszor csak hangüzenetek és hologramok képében ismerjük meg, a vele való közvetlen konfliktus limitálsága pedig aláássa azt, hogy igazán karakteres antagonistaként emlékezzünk rá.

Technológiai oldalról egyfelől megint csak főhajtás illeti a Guerrilla csapatát, az új terület földön, vízen és levegőben is tartogat ámulatba ejtő és elképesztően részletesen kidolgozott látnivalókat. Nem hiába képezte a reklámkampány egy részét a felhők ábrázolása, de hasonló aprólékosan és nem kevésbé szemkápráztatóan néznek ki a vulkanikus aktivitások, a gejzírek pedig fényjátékon túl a harcokban és a közlekedésben is jó szolgálatot tesznek.
Mindezekkel együtt azonban néhány bántó technikai probléma is akad a Burning Shores-szal, a leggyakrabban villódzó textúrákkal találkozhatunk, de a magasban közlekedve találkozhatunk néhány hirtelen megjelenő (pop-upoló) tereptárggyal is.

Ahol azonban egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Burning Shores-nak, azok a szinkronok, az új belépők mellett a régi ismerősök is kifogástalanul szólalnak meg, az egyetlen szívfájdalmunk az lehet, hogy utoljára hallhattuk a nemrégiben elhunyt Lance Reddicket Sylens orgánumaként, az ő hiányát minden bizonnyal meg fogja érezni a széria a továbbiakban.

A Burning Shores kellő érzékkel bővíti a Forbidden West játékmenetét, szélesíti az eszköztárat és lendíti tovább minimálisan a történetét, hogy a széria kedvelőinek megérje belevágni Aloy új küldetésébe. A végjátéka talán csalódást keltő lehet bizonyos szempontokból, azonban még ezekkel együtt is bőven tartogat látványos, kellemes és élvezetes pillanatokat is az elmúlt évek egyik legegyedibb világában.

PLATFORM PS5
KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Guerrilla Games
MEGJELENÉS 2023. április 19. ÁR 7090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

3 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

3 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

3 órája
20

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

8 órája
6

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

11 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==