[Teszt] Ghost of Tsushima Director's Cut

Ghost of Tsushima Director's Cut

ne5hVáradi Dániel2021.08.20. 21:30

A tavalyi évben a Sucker Punch már sikeresen lenyűgözött a Ghost of Tsushimával, így a Director's Cut bejelentése után bár igyekeztem egészséges szinten tartani az elvárásaimat, egyben kíváncsi is voltam, mivel próbálnak meg magukra licitálni. A rendezői változat újdonságai láttán pedig nem kellett csalódnom.

Azon szerencsések, akik PS5-ön indítják el a Ghost of Tsushima bővített változatát, az első másodperctől kezdve tudhatják, hogy a Sucker Punch nem bízta a véletlenre a dolgokat. Már a főmenüig tartó töltőképernyő alatt elkezd duruzsolni a DualSense haptikus visszajelzése, ez pedig az egész játék során állandó jelleggel jelen lesz. A föld keménysége futásunknál, a lovunk patájának ereje egy vágtánál, az íj felajzása a kezünkben, a mászókötél megfeszülése egy akadály ledöntése során. A sort hosszasan lehetne folytatni, azonban már ennyiből is világossá válhat a készítők azon szándéka, hogy a PlayStation 5 kontrollere a játék minden aspektusában bővítse az élményt.

A lőfegyverek használatakor természetesen az adaptív ravaszok is teszik a maguk dolgát, ráadásul a különböző típusú íjak eltérő intenzitást fejtenek ki, ezzel is szemléltetve a köztük lévő erőkülönbséget. A kontrollerre építő funkciók itt pedig még nem érnek véget, a többihez azonban már jobban el kell merülnünk az Iki Island kalandjában.

A mongolok hódító hadjárata nem pusztán Cusima szigetére korlátozódott, a szomszédos Iki is megízlelhette a kánok terjeszkedésének következményeit. Ráadásul az ottaniak számára a külső támadás sokkal rosszabb, hiszen nem sokkal a mongolok előtt egy másik inváziót is tűrniük kellett. Egy olyat, ami Dzsin számára személyes jelleggel bír, ezáltal tevékenysége a szigeten egyszerre áldás és átok. Emiatt a felütés miatt az Iki Island rövid története sokkal árnyaltabban mutatja be Dzsin múltját a családjával. Egyúttal sikeresen szemlélteti, hogy bár a saját történetében mindenki hős, az éremnek mindig van egy másik oldala is.

Bár az alapjáték kampánya is bővelkedett morális kérdésekben, az Iki Island személyes, családi töltete miatt sokkal erősebb ezen oldala, ezáltal Dzsin vívódását is sokkal közelebbinek érezhetjük. A készítők ráadásul nem voltak restek egy-két komolyabb döntést is elrejteni a küldetések alatt.

Az új hódítók új trükköket is bevetnek, egészen pontosan a varázslatokat. A vezetőjük, a Sas különleges mérgekkel fertőzi meg áldozatait, aminek hatására különféle rémképek kezdik kísérteni őket. Természetesen mi is megtapasztaljuk, milyen az, amikor a félelmek és a legsötétebb emlékek a szemünk előtt elevenednek meg. Ezek a jelenetek a sziget különböző pontjain véletlenül vagy általunk előidézve is bekövetkezhetnek, ilyenkor pedig a már említett DualSense funkciók mellett a kontroller hangszórója gondoskodik róla, hogy mindennél jobban átélhessük a fejünkben szóló hangokat.

A Sucker Punch továbbá ügyesen használta ezeket a rövid környezeti váltásokat, a meseszép tájakról pillanatok alatt a földi pokolban találjuk magunkat, hogy aztán néhány kemény mondat elhangzása után ismét a sziget gyönyörű panorámáját csodálhassuk. A végjáték felé pedig már a harcok alatt sem lehetünk biztonságban a rémképektől, ez pedig az összecsapásokra is értelemszerűen hatással lesz.

Természetesen Iki szigetén nem pusztán a mongol betolakodókkal számolhatunk le, de ezúttal is lehetőségünk lesz néhány mellékes elfoglaltságban is részt venni. Az egyik táborban például indulhatunk egy kardforgató bajnokságon, míg máshol épp az íjásztudásunkat tehetjük próbára. Ezen kívül ismét meghallgathatunk néhány mitikus történetet, amik ezúttal is földöntúli jutalmakkal kecsegtetnek. Aki pedig teljesen élvezni akarja a természet lágy ölét, az ezúttal is elmerülhet a haikuírás művészetében vagy a sziget élővilágával ismerkedhet meg közelebbről.

Utóbbi esetében egy új minijátékot is kapunk, melynél a kontroller giroszkópját használva kell egy furulyadalt megfelelően eljátszanunk, hogy megbékítsük a vadállatokat. Az egyszerűsített ritmusjáték keretében macskákat, őzeket és majmokat szelídíthetünk meg, hogy aztán a szentélyeiknél különféle jutalmakban részesüljünk.

Dacára annak, hogy Iki lényegesen kisebb, mint Cusima szigete, környezetében leginkább annyira változatos, mint nagy testvére. A sziklás partoktól a zord hegyekig, a búja erdőktől a virágos mezőkig mindent felvonultat, a köztük lévő váltás pedig néha ugyan éles, mégsem érződik mesterkéltnek. A barangolás során pedig ismét sikeresen meggyőzött, hogy továbbra is az egyik legszebb játék, amivel valaha találkoztam.

A csodás külső mellé ugyanilyen remek belső is társul, már ami a játék technikai oldalát illeti. A PS5 sokszor magasztalt SSD-jének köszönhetően a töltőképernyők megszűntek létezni a játékban, ezt pedig minden túlzás nélkül állítom. A térképet megnyitva, a sziget bármelyik pontjára szó szerint egy másodperc alatt eljuthatunk, sőt Cusima és Iki között is ugyanilyen gyorsan válthatunk. A fenti mellé már csak hab a tortán azon kényelmi funkciók szerepeltetése, mint a sokak által kért ellenfél-kijelölés, a felszereléseknél elérhető leosztások készítése, valamint az alternatív gombkiosztás.

A Ghost of Tsushima Director's Cut bár kissé nyakatekert módon és némileg szemellenzős keretek között jelent meg, ez érdemeiből aligha vehet el bármit is. Aki számára eddig kimaradt a feudális Japánba kalauzoló utazás, az az eddigi legtökéletesebb formájában élheti át. Aki pedig az új tartalmakban szeretne elveszni, az nagyjából 20 órányi tennivalóval számolhat Iki szigetén, miközben a játék legjobb formáját tapasztalhatja meg. Főleg, ha mindezt egy PS5 társaságában teszi.

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Sucker Punch Productions
Platform: PS4, PS5 (tesztelt) | Megjelenés: 2021. augusztus 20.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

50 perce

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

1 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

1 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

2 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

2 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

2 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

3 napja
72

Heti megjelenések

4 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

5 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

6 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

6 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

7 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

7 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

7 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

7 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

8 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

8 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

8 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

9 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

9 napja
12