[Teszt] Ghost of Tsushima Director's Cut

Ghost of Tsushima Director's Cut

ne5hVáradi Dániel2021.08.20. 21:30

A tavalyi évben a Sucker Punch már sikeresen lenyűgözött a Ghost of Tsushimával, így a Director's Cut bejelentése után bár igyekeztem egészséges szinten tartani az elvárásaimat, egyben kíváncsi is voltam, mivel próbálnak meg magukra licitálni. A rendezői változat újdonságai láttán pedig nem kellett csalódnom.

Azon szerencsések, akik PS5-ön indítják el a Ghost of Tsushima bővített változatát, az első másodperctől kezdve tudhatják, hogy a Sucker Punch nem bízta a véletlenre a dolgokat. Már a főmenüig tartó töltőképernyő alatt elkezd duruzsolni a DualSense haptikus visszajelzése, ez pedig az egész játék során állandó jelleggel jelen lesz. A föld keménysége futásunknál, a lovunk patájának ereje egy vágtánál, az íj felajzása a kezünkben, a mászókötél megfeszülése egy akadály ledöntése során. A sort hosszasan lehetne folytatni, azonban már ennyiből is világossá válhat a készítők azon szándéka, hogy a PlayStation 5 kontrollere a játék minden aspektusában bővítse az élményt.

A lőfegyverek használatakor természetesen az adaptív ravaszok is teszik a maguk dolgát, ráadásul a különböző típusú íjak eltérő intenzitást fejtenek ki, ezzel is szemléltetve a köztük lévő erőkülönbséget. A kontrollerre építő funkciók itt pedig még nem érnek véget, a többihez azonban már jobban el kell merülnünk az Iki Island kalandjában.

A mongolok hódító hadjárata nem pusztán Cusima szigetére korlátozódott, a szomszédos Iki is megízlelhette a kánok terjeszkedésének következményeit. Ráadásul az ottaniak számára a külső támadás sokkal rosszabb, hiszen nem sokkal a mongolok előtt egy másik inváziót is tűrniük kellett. Egy olyat, ami Dzsin számára személyes jelleggel bír, ezáltal tevékenysége a szigeten egyszerre áldás és átok. Emiatt a felütés miatt az Iki Island rövid története sokkal árnyaltabban mutatja be Dzsin múltját a családjával. Egyúttal sikeresen szemlélteti, hogy bár a saját történetében mindenki hős, az éremnek mindig van egy másik oldala is.

Bár az alapjáték kampánya is bővelkedett morális kérdésekben, az Iki Island személyes, családi töltete miatt sokkal erősebb ezen oldala, ezáltal Dzsin vívódását is sokkal közelebbinek érezhetjük. A készítők ráadásul nem voltak restek egy-két komolyabb döntést is elrejteni a küldetések alatt.

Az új hódítók új trükköket is bevetnek, egészen pontosan a varázslatokat. A vezetőjük, a Sas különleges mérgekkel fertőzi meg áldozatait, aminek hatására különféle rémképek kezdik kísérteni őket. Természetesen mi is megtapasztaljuk, milyen az, amikor a félelmek és a legsötétebb emlékek a szemünk előtt elevenednek meg. Ezek a jelenetek a sziget különböző pontjain véletlenül vagy általunk előidézve is bekövetkezhetnek, ilyenkor pedig a már említett DualSense funkciók mellett a kontroller hangszórója gondoskodik róla, hogy mindennél jobban átélhessük a fejünkben szóló hangokat.

A Sucker Punch továbbá ügyesen használta ezeket a rövid környezeti váltásokat, a meseszép tájakról pillanatok alatt a földi pokolban találjuk magunkat, hogy aztán néhány kemény mondat elhangzása után ismét a sziget gyönyörű panorámáját csodálhassuk. A végjáték felé pedig már a harcok alatt sem lehetünk biztonságban a rémképektől, ez pedig az összecsapásokra is értelemszerűen hatással lesz.

Természetesen Iki szigetén nem pusztán a mongol betolakodókkal számolhatunk le, de ezúttal is lehetőségünk lesz néhány mellékes elfoglaltságban is részt venni. Az egyik táborban például indulhatunk egy kardforgató bajnokságon, míg máshol épp az íjásztudásunkat tehetjük próbára. Ezen kívül ismét meghallgathatunk néhány mitikus történetet, amik ezúttal is földöntúli jutalmakkal kecsegtetnek. Aki pedig teljesen élvezni akarja a természet lágy ölét, az ezúttal is elmerülhet a haikuírás művészetében vagy a sziget élővilágával ismerkedhet meg közelebbről.

Utóbbi esetében egy új minijátékot is kapunk, melynél a kontroller giroszkópját használva kell egy furulyadalt megfelelően eljátszanunk, hogy megbékítsük a vadállatokat. Az egyszerűsített ritmusjáték keretében macskákat, őzeket és majmokat szelídíthetünk meg, hogy aztán a szentélyeiknél különféle jutalmakban részesüljünk.

Dacára annak, hogy Iki lényegesen kisebb, mint Cusima szigete, környezetében leginkább annyira változatos, mint nagy testvére. A sziklás partoktól a zord hegyekig, a búja erdőktől a virágos mezőkig mindent felvonultat, a köztük lévő váltás pedig néha ugyan éles, mégsem érződik mesterkéltnek. A barangolás során pedig ismét sikeresen meggyőzött, hogy továbbra is az egyik legszebb játék, amivel valaha találkoztam.

A csodás külső mellé ugyanilyen remek belső is társul, már ami a játék technikai oldalát illeti. A PS5 sokszor magasztalt SSD-jének köszönhetően a töltőképernyők megszűntek létezni a játékban, ezt pedig minden túlzás nélkül állítom. A térképet megnyitva, a sziget bármelyik pontjára szó szerint egy másodperc alatt eljuthatunk, sőt Cusima és Iki között is ugyanilyen gyorsan válthatunk. A fenti mellé már csak hab a tortán azon kényelmi funkciók szerepeltetése, mint a sokak által kért ellenfél-kijelölés, a felszereléseknél elérhető leosztások készítése, valamint az alternatív gombkiosztás.

A Ghost of Tsushima Director's Cut bár kissé nyakatekert módon és némileg szemellenzős keretek között jelent meg, ez érdemeiből aligha vehet el bármit is. Aki számára eddig kimaradt a feudális Japánba kalauzoló utazás, az az eddigi legtökéletesebb formájában élheti át. Aki pedig az új tartalmakban szeretne elveszni, az nagyjából 20 órányi tennivalóval számolhat Iki szigetén, miközben a játék legjobb formáját tapasztalhatja meg. Főleg, ha mindezt egy PS5 társaságában teszi.

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Sucker Punch Productions
Platform: PS4, PS5 (tesztelt) | Megjelenés: 2021. augusztus 20.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

22 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19