[Teszt] Fantasian: Neo Dimension

Fantasian: Neo Dimension

JigokuHorváth Katalin2024.12.20. 21:11

Sok játék igyekszik Final Fantasy-szerű lenni, de kevés akad, ami igazán meg tudja ragadni a széria hangulatát. Erre itt van az elsőre egészen szokatlan nevű és fejlesztésű Fantasian: Neo Dimension, ami gyakorlatilag egy főszériás Final Fantasy játék is lehetne… csak éppenséggel nem az!

A Fantasian: Neo Dimension játéknak már maga a születése is egészen kalandos, hiszen a mostani, konzolokra és PC-re megjelent kiadás eredetileg a 2021-es mobiljáték, a Fantasian feljavított verziója. A mobiljátékokat övező (legtöbbször teljesen jogos) előítéleteinket azonban próbáljuk meg egy pillanatra félretenni, és vessünk egy alaposabb pillantást a játékra!

A Fantasian: Neo Dimension főszereplője Leo, akivel a játék kezdetén egy hatalmas gépgyárban találjuk magunkat, amint két robottársunkkal menekülünk az ellenségeink elől. Leo azonban semmire sem emlékszik, így azt sem tudja, kicsoda, éppen hol van, és kik is üldözik pontosan. A játék központi küldetésévé így az válik, hogy módot találjunk Leo emlékeinek a visszaszerzésére, ám a számos kalandunk során nemcsak egy sokszínű társaságot gyűjtünk magunk köré, de egy epikus, több világon keresztülhúzódó harcnak is a részeseivé válunk.

Már valószínűleg ennyiből lehet tudni, hogy itt bizony egy „tipikus JRPG”-történetet kapunk a már-már klisés amnéziás főszereplővel, színes szereplőgárdával és egy egyedinek titulált világgal. És valóban ezeket is kapjuk a játéktól, így nem is feltétlenül a tartalma okoz majd kellemes meglepetést, sokkal inkább a körítése!

A Fantasian: Neo Dimension ugyanis félelmetesen jól képes a sokak által csak „Final Fantasy aranykorát” jelentő játékok hangulatát átadni. De ez nem is meglepő, elég, ha megnézzük, kik is készítették!

A Fantasian: Neo Dimension producere és írója nem más, mint az FF széria atyja, Sakaguchi Hironobu, akinek legfőbb célja egy olyan játék megalkotása volt, ami a Final Fantasy VI-hoz hasonló élményt adhat a játékosoknak. Ez a cél lebegett a szeme előtt, amikor a saját stúdiójával, a Mistwalkerrel, és sok más Final Fantasy veterán bevonásával (többek között Uematsu Nobuoval, az FF széria legendás zeneszerzőjével) nekiálltak a projektnek.

Az eredmény pedig egy rendkívül minőségi mobiljáték lett, amit a mostani kiadással a lehető legpazarabb formájában élvezhetünk immár konzolokon és PC-n is.

A harcrendszer a klasszikus Final Fantasy játékokhoz hasonlóan körökre osztott, amik során a három fős csapatunk a sokféle szörny (vagy éppen a történet egyes pontjain különféle bossok) ellen küzd majd meg. Annyi érdekességet és csavart kapott a harcrendszer, hogy a támadások és képességek más-más hatókörrel bírnak, így egyes csapásokkal akár több ellenséget is megtámadhatunk, attól függően, hogy a csatatér melyik részére irányítjuk a támadásainkat.

Illetve bár a szörnyekkel való első találkozáskor kénytelenek vagyunk megküzdeni az ellenségeinkkel, ám a későbbiekben a random encounter-ek lényegében elkerülhetők, amennyiben bekapcsoljuk a Dimengeon nevű eszközünket. Ennek hála gond nélkül jöhetünk-mehetünk a pályákon és dungeonokban, hiszen a készülék egy zsebdimenzióba zárja a már „ismerős” szörnyeket, így nem kell pár lépésenként újra és újra megvívnunk velük. Az eszköz kapacitása azonban véges, és maximum harminc lény eltárolására képes, amiket ha előtte magunktól nem győzünk le, a tárhely beteltével leszünk kénytelenek.

Ez a zsebdimenziós megoldás nemcsak rendkívül praktikus, de szórakoztató is. A szörnyek mellett a csatatéren különféle buffokat is magukra szedhetnek a karaktereink, így nem kell attól félnünk, hogy a nagy túlerővel szemben nehezen tudunk majd boldogulni.

A győztes csatákat követően tapasztalati pontokat szerezhetünk (ezekkel tudunk majd szinteket lépni és képességpontokat szerezni), illetve pénz, különféle tárgyak vagy felszerelések üthetik a markunkat.

Az ellenségeink maguk is rendkívül sokfélék (akár látványra vagy képességekre gondolunk), és sok esetben egészen kreatív helyzetekben kell megküzdenünk velük. Nagyon érződik, hogy a készítők megpróbálták a lehető legötletesebb módszerekkel szórakoztatóvá tenni ezt a klasszikusnak számító (és sokak által már akár kicsit megunt) harcrendszert.

És természetesen nem maradhat ki a játékból a felszerelések és képességek fejlesztése sem, valamint helyenként életmentő lehet a megfelelő tárgyak használata is.

A játék bár eredetileg mobilra készült, ezt alapvetően nem mondanánk meg róla, mert a tartalma és a felépítése is egyértelműen a gazdag történetű single player játékok mintáját követi. (Így szerencsére gachát meg mikrotranzakciót sem fogunk benne találni.)

A sok pozitívum mellett azonban nem mehetünk el a fel-felbukkanó negatívumok mellett sem. Hiába próbálták jobban kiegyensúlyozni a játékélményt, a csaták egy része így is hol túl könnyűnek, hol túl nehéznek érződhet. A mobiljáték hírhedten nehéz volt, így a játék kapott egy könnyített Normal nehézséget (az eredeti lett a Hard nehézség az új kiadásban), de a balanszoláson még lehetett volna dolgozni.

Ugyanígy hiába vannak hasznos funkciók a játékban (minimap, magyarázatok stb.), bizonyára lesznek, akik unni fogják egy idő után, hogy állandóan mentési pontokhoz kell szaladgálni. Márpedig kénytelenek leszünk gyakran menteni a sokszor semmiből felbukkanó bossharcok miatt.

JRPG lévén sokat fogunk olvasni, de nemcsak a szereplők között lezajlódó párbeszédekre kell gondolni, ugyanis a játék több ponton visual novel jelleggel tár elénk a szereplőkhöz kapcsolódó emlékeket. Ilyenkor a teljes képernyőt gyönyörű illusztrációk töltik meg, és eléjük kerül az elolvasandó történet és párbeszédek, amiket a szereplők narrálnak. Van, akinek ez nem fog nehézséget vagy gondot jelenteni, de aki jobban szereti ténylegesen látni a történéseket, nem pedig olvasni őket, az ezeket a részeket valószínűleg unni fogja.

A játék látványvilága kimondottan egyedi, és nagyon hamar szemet szúrhat majd, mennyire élethűek a helyszínek. Ez azért lehet, mert ezek mind a valóságban elkészített miniatűr diorámák, amiket beszkennelve alakítottak át őket bejárható helyszínekké. Ez egy kimondottan üdítő aspektusa a játéknak, ahogy a babaszerű, puha textúrát kapott karaktermodellek is.

Az irányítás alapvetően jó, azonban néhol hagy kívánnivalót maga után: az egyes helyszíneket fix kameranézetből látjuk, és a helyszínváltásokat követően néha mintha kicsúszna a kezünkből az irányítás, amint új kameranézetben találjuk magunkat. Ugyanígy a mobilos verzióban valószínűleg könnyebben működhetett az érintőképernyőnek hála a területi támadások irányának beállítása, de kontrollerrel körülményes tud lenni.

A Fantasian: Neo Dimension zenéi nagyszerűek, rendkívül jól illenek a játék világához, és magukban hordozzák azt az esszenciát, amitől még inkább a Final Fantasy-sorozat részének érezhetjük. A mobiljátékhoz képest ez a kiadás japán és angol szinkront is kapott, így a játékosok a nekik szimpatikusabb opciót választhatják.

A Fantasian: Neo Dimension összességében egy meglepően kreatív és szórakoztató játék, ami igen erősen a klasszikusabbnak számító Final Fantasy címek hangulatát idézi. Aki olyan élményre vágyik, annak bizonyára tetszeni fog, de a modernebb játékokhoz szokott JRPG rajongóknak nem biztos, hogy elnyeri a tetszését ez a fajta nosztalgia.

Square Enix | Playstation 5, Playstation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X/S, PC | 2024.12.05.

A játékot a Cenegától kaptuk tesztelésre, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

17 órája
10

Heti megjelenések

20 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7