[Teszt] Fantasian: Neo Dimension

Fantasian: Neo Dimension

JigokuHorváth Katalin2024.12.20. 21:11

Sok játék igyekszik Final Fantasy-szerű lenni, de kevés akad, ami igazán meg tudja ragadni a széria hangulatát. Erre itt van az elsőre egészen szokatlan nevű és fejlesztésű Fantasian: Neo Dimension, ami gyakorlatilag egy főszériás Final Fantasy játék is lehetne… csak éppenséggel nem az!

A Fantasian: Neo Dimension játéknak már maga a születése is egészen kalandos, hiszen a mostani, konzolokra és PC-re megjelent kiadás eredetileg a 2021-es mobiljáték, a Fantasian feljavított verziója. A mobiljátékokat övező (legtöbbször teljesen jogos) előítéleteinket azonban próbáljuk meg egy pillanatra félretenni, és vessünk egy alaposabb pillantást a játékra!

A Fantasian: Neo Dimension főszereplője Leo, akivel a játék kezdetén egy hatalmas gépgyárban találjuk magunkat, amint két robottársunkkal menekülünk az ellenségeink elől. Leo azonban semmire sem emlékszik, így azt sem tudja, kicsoda, éppen hol van, és kik is üldözik pontosan. A játék központi küldetésévé így az válik, hogy módot találjunk Leo emlékeinek a visszaszerzésére, ám a számos kalandunk során nemcsak egy sokszínű társaságot gyűjtünk magunk köré, de egy epikus, több világon keresztülhúzódó harcnak is a részeseivé válunk.

Már valószínűleg ennyiből lehet tudni, hogy itt bizony egy „tipikus JRPG”-történetet kapunk a már-már klisés amnéziás főszereplővel, színes szereplőgárdával és egy egyedinek titulált világgal. És valóban ezeket is kapjuk a játéktól, így nem is feltétlenül a tartalma okoz majd kellemes meglepetést, sokkal inkább a körítése!

A Fantasian: Neo Dimension ugyanis félelmetesen jól képes a sokak által csak „Final Fantasy aranykorát” jelentő játékok hangulatát átadni. De ez nem is meglepő, elég, ha megnézzük, kik is készítették!

A Fantasian: Neo Dimension producere és írója nem más, mint az FF széria atyja, Sakaguchi Hironobu, akinek legfőbb célja egy olyan játék megalkotása volt, ami a Final Fantasy VI-hoz hasonló élményt adhat a játékosoknak. Ez a cél lebegett a szeme előtt, amikor a saját stúdiójával, a Mistwalkerrel, és sok más Final Fantasy veterán bevonásával (többek között Uematsu Nobuoval, az FF széria legendás zeneszerzőjével) nekiálltak a projektnek.

Az eredmény pedig egy rendkívül minőségi mobiljáték lett, amit a mostani kiadással a lehető legpazarabb formájában élvezhetünk immár konzolokon és PC-n is.

A harcrendszer a klasszikus Final Fantasy játékokhoz hasonlóan körökre osztott, amik során a három fős csapatunk a sokféle szörny (vagy éppen a történet egyes pontjain különféle bossok) ellen küzd majd meg. Annyi érdekességet és csavart kapott a harcrendszer, hogy a támadások és képességek más-más hatókörrel bírnak, így egyes csapásokkal akár több ellenséget is megtámadhatunk, attól függően, hogy a csatatér melyik részére irányítjuk a támadásainkat.

Illetve bár a szörnyekkel való első találkozáskor kénytelenek vagyunk megküzdeni az ellenségeinkkel, ám a későbbiekben a random encounter-ek lényegében elkerülhetők, amennyiben bekapcsoljuk a Dimengeon nevű eszközünket. Ennek hála gond nélkül jöhetünk-mehetünk a pályákon és dungeonokban, hiszen a készülék egy zsebdimenzióba zárja a már „ismerős” szörnyeket, így nem kell pár lépésenként újra és újra megvívnunk velük. Az eszköz kapacitása azonban véges, és maximum harminc lény eltárolására képes, amiket ha előtte magunktól nem győzünk le, a tárhely beteltével leszünk kénytelenek.

Ez a zsebdimenziós megoldás nemcsak rendkívül praktikus, de szórakoztató is. A szörnyek mellett a csatatéren különféle buffokat is magukra szedhetnek a karaktereink, így nem kell attól félnünk, hogy a nagy túlerővel szemben nehezen tudunk majd boldogulni.

A győztes csatákat követően tapasztalati pontokat szerezhetünk (ezekkel tudunk majd szinteket lépni és képességpontokat szerezni), illetve pénz, különféle tárgyak vagy felszerelések üthetik a markunkat.

Az ellenségeink maguk is rendkívül sokfélék (akár látványra vagy képességekre gondolunk), és sok esetben egészen kreatív helyzetekben kell megküzdenünk velük. Nagyon érződik, hogy a készítők megpróbálták a lehető legötletesebb módszerekkel szórakoztatóvá tenni ezt a klasszikusnak számító (és sokak által már akár kicsit megunt) harcrendszert.

És természetesen nem maradhat ki a játékból a felszerelések és képességek fejlesztése sem, valamint helyenként életmentő lehet a megfelelő tárgyak használata is.

A játék bár eredetileg mobilra készült, ezt alapvetően nem mondanánk meg róla, mert a tartalma és a felépítése is egyértelműen a gazdag történetű single player játékok mintáját követi. (Így szerencsére gachát meg mikrotranzakciót sem fogunk benne találni.)

A sok pozitívum mellett azonban nem mehetünk el a fel-felbukkanó negatívumok mellett sem. Hiába próbálták jobban kiegyensúlyozni a játékélményt, a csaták egy része így is hol túl könnyűnek, hol túl nehéznek érződhet. A mobiljáték hírhedten nehéz volt, így a játék kapott egy könnyített Normal nehézséget (az eredeti lett a Hard nehézség az új kiadásban), de a balanszoláson még lehetett volna dolgozni.

Ugyanígy hiába vannak hasznos funkciók a játékban (minimap, magyarázatok stb.), bizonyára lesznek, akik unni fogják egy idő után, hogy állandóan mentési pontokhoz kell szaladgálni. Márpedig kénytelenek leszünk gyakran menteni a sokszor semmiből felbukkanó bossharcok miatt.

JRPG lévén sokat fogunk olvasni, de nemcsak a szereplők között lezajlódó párbeszédekre kell gondolni, ugyanis a játék több ponton visual novel jelleggel tár elénk a szereplőkhöz kapcsolódó emlékeket. Ilyenkor a teljes képernyőt gyönyörű illusztrációk töltik meg, és eléjük kerül az elolvasandó történet és párbeszédek, amiket a szereplők narrálnak. Van, akinek ez nem fog nehézséget vagy gondot jelenteni, de aki jobban szereti ténylegesen látni a történéseket, nem pedig olvasni őket, az ezeket a részeket valószínűleg unni fogja.

A játék látványvilága kimondottan egyedi, és nagyon hamar szemet szúrhat majd, mennyire élethűek a helyszínek. Ez azért lehet, mert ezek mind a valóságban elkészített miniatűr diorámák, amiket beszkennelve alakítottak át őket bejárható helyszínekké. Ez egy kimondottan üdítő aspektusa a játéknak, ahogy a babaszerű, puha textúrát kapott karaktermodellek is.

Az irányítás alapvetően jó, azonban néhol hagy kívánnivalót maga után: az egyes helyszíneket fix kameranézetből látjuk, és a helyszínváltásokat követően néha mintha kicsúszna a kezünkből az irányítás, amint új kameranézetben találjuk magunkat. Ugyanígy a mobilos verzióban valószínűleg könnyebben működhetett az érintőképernyőnek hála a területi támadások irányának beállítása, de kontrollerrel körülményes tud lenni.

A Fantasian: Neo Dimension zenéi nagyszerűek, rendkívül jól illenek a játék világához, és magukban hordozzák azt az esszenciát, amitől még inkább a Final Fantasy-sorozat részének érezhetjük. A mobiljátékhoz képest ez a kiadás japán és angol szinkront is kapott, így a játékosok a nekik szimpatikusabb opciót választhatják.

A Fantasian: Neo Dimension összességében egy meglepően kreatív és szórakoztató játék, ami igen erősen a klasszikusabbnak számító Final Fantasy címek hangulatát idézi. Aki olyan élményre vágyik, annak bizonyára tetszeni fog, de a modernebb játékokhoz szokott JRPG rajongóknak nem biztos, hogy elnyeri a tetszését ez a fajta nosztalgia.

Square Enix | Playstation 5, Playstation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X/S, PC | 2024.12.05.

A játékot a Cenegától kaptuk tesztelésre, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

4 órája
292

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

19 órája
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

1 napja
8

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

1 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

2 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

2 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

3 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

4 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

4 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

4 napja
45

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

4 napja
8

Heti megjelenések

5 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

6 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

6 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

6 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

8 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

8 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

9 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

9 napja
5

Hail to the Rainbow

9 napja
2