[Teszt] Fantasian: Neo Dimension

Fantasian: Neo Dimension

JigokuHorváth Katalin2024.12.20. 21:11

Sok játék igyekszik Final Fantasy-szerű lenni, de kevés akad, ami igazán meg tudja ragadni a széria hangulatát. Erre itt van az elsőre egészen szokatlan nevű és fejlesztésű Fantasian: Neo Dimension, ami gyakorlatilag egy főszériás Final Fantasy játék is lehetne… csak éppenséggel nem az!

A Fantasian: Neo Dimension játéknak már maga a születése is egészen kalandos, hiszen a mostani, konzolokra és PC-re megjelent kiadás eredetileg a 2021-es mobiljáték, a Fantasian feljavított verziója. A mobiljátékokat övező (legtöbbször teljesen jogos) előítéleteinket azonban próbáljuk meg egy pillanatra félretenni, és vessünk egy alaposabb pillantást a játékra!

A Fantasian: Neo Dimension főszereplője Leo, akivel a játék kezdetén egy hatalmas gépgyárban találjuk magunkat, amint két robottársunkkal menekülünk az ellenségeink elől. Leo azonban semmire sem emlékszik, így azt sem tudja, kicsoda, éppen hol van, és kik is üldözik pontosan. A játék központi küldetésévé így az válik, hogy módot találjunk Leo emlékeinek a visszaszerzésére, ám a számos kalandunk során nemcsak egy sokszínű társaságot gyűjtünk magunk köré, de egy epikus, több világon keresztülhúzódó harcnak is a részeseivé válunk.

Már valószínűleg ennyiből lehet tudni, hogy itt bizony egy „tipikus JRPG”-történetet kapunk a már-már klisés amnéziás főszereplővel, színes szereplőgárdával és egy egyedinek titulált világgal. És valóban ezeket is kapjuk a játéktól, így nem is feltétlenül a tartalma okoz majd kellemes meglepetést, sokkal inkább a körítése!

A Fantasian: Neo Dimension ugyanis félelmetesen jól képes a sokak által csak „Final Fantasy aranykorát” jelentő játékok hangulatát átadni. De ez nem is meglepő, elég, ha megnézzük, kik is készítették!

A Fantasian: Neo Dimension producere és írója nem más, mint az FF széria atyja, Sakaguchi Hironobu, akinek legfőbb célja egy olyan játék megalkotása volt, ami a Final Fantasy VI-hoz hasonló élményt adhat a játékosoknak. Ez a cél lebegett a szeme előtt, amikor a saját stúdiójával, a Mistwalkerrel, és sok más Final Fantasy veterán bevonásával (többek között Uematsu Nobuoval, az FF széria legendás zeneszerzőjével) nekiálltak a projektnek.

Az eredmény pedig egy rendkívül minőségi mobiljáték lett, amit a mostani kiadással a lehető legpazarabb formájában élvezhetünk immár konzolokon és PC-n is.

A harcrendszer a klasszikus Final Fantasy játékokhoz hasonlóan körökre osztott, amik során a három fős csapatunk a sokféle szörny (vagy éppen a történet egyes pontjain különféle bossok) ellen küzd majd meg. Annyi érdekességet és csavart kapott a harcrendszer, hogy a támadások és képességek más-más hatókörrel bírnak, így egyes csapásokkal akár több ellenséget is megtámadhatunk, attól függően, hogy a csatatér melyik részére irányítjuk a támadásainkat.

Illetve bár a szörnyekkel való első találkozáskor kénytelenek vagyunk megküzdeni az ellenségeinkkel, ám a későbbiekben a random encounter-ek lényegében elkerülhetők, amennyiben bekapcsoljuk a Dimengeon nevű eszközünket. Ennek hála gond nélkül jöhetünk-mehetünk a pályákon és dungeonokban, hiszen a készülék egy zsebdimenzióba zárja a már „ismerős” szörnyeket, így nem kell pár lépésenként újra és újra megvívnunk velük. Az eszköz kapacitása azonban véges, és maximum harminc lény eltárolására képes, amiket ha előtte magunktól nem győzünk le, a tárhely beteltével leszünk kénytelenek.

Ez a zsebdimenziós megoldás nemcsak rendkívül praktikus, de szórakoztató is. A szörnyek mellett a csatatéren különféle buffokat is magukra szedhetnek a karaktereink, így nem kell attól félnünk, hogy a nagy túlerővel szemben nehezen tudunk majd boldogulni.

A győztes csatákat követően tapasztalati pontokat szerezhetünk (ezekkel tudunk majd szinteket lépni és képességpontokat szerezni), illetve pénz, különféle tárgyak vagy felszerelések üthetik a markunkat.

Az ellenségeink maguk is rendkívül sokfélék (akár látványra vagy képességekre gondolunk), és sok esetben egészen kreatív helyzetekben kell megküzdenünk velük. Nagyon érződik, hogy a készítők megpróbálták a lehető legötletesebb módszerekkel szórakoztatóvá tenni ezt a klasszikusnak számító (és sokak által már akár kicsit megunt) harcrendszert.

És természetesen nem maradhat ki a játékból a felszerelések és képességek fejlesztése sem, valamint helyenként életmentő lehet a megfelelő tárgyak használata is.

A játék bár eredetileg mobilra készült, ezt alapvetően nem mondanánk meg róla, mert a tartalma és a felépítése is egyértelműen a gazdag történetű single player játékok mintáját követi. (Így szerencsére gachát meg mikrotranzakciót sem fogunk benne találni.)

A sok pozitívum mellett azonban nem mehetünk el a fel-felbukkanó negatívumok mellett sem. Hiába próbálták jobban kiegyensúlyozni a játékélményt, a csaták egy része így is hol túl könnyűnek, hol túl nehéznek érződhet. A mobiljáték hírhedten nehéz volt, így a játék kapott egy könnyített Normal nehézséget (az eredeti lett a Hard nehézség az új kiadásban), de a balanszoláson még lehetett volna dolgozni.

Ugyanígy hiába vannak hasznos funkciók a játékban (minimap, magyarázatok stb.), bizonyára lesznek, akik unni fogják egy idő után, hogy állandóan mentési pontokhoz kell szaladgálni. Márpedig kénytelenek leszünk gyakran menteni a sokszor semmiből felbukkanó bossharcok miatt.

JRPG lévén sokat fogunk olvasni, de nemcsak a szereplők között lezajlódó párbeszédekre kell gondolni, ugyanis a játék több ponton visual novel jelleggel tár elénk a szereplőkhöz kapcsolódó emlékeket. Ilyenkor a teljes képernyőt gyönyörű illusztrációk töltik meg, és eléjük kerül az elolvasandó történet és párbeszédek, amiket a szereplők narrálnak. Van, akinek ez nem fog nehézséget vagy gondot jelenteni, de aki jobban szereti ténylegesen látni a történéseket, nem pedig olvasni őket, az ezeket a részeket valószínűleg unni fogja.

A játék látványvilága kimondottan egyedi, és nagyon hamar szemet szúrhat majd, mennyire élethűek a helyszínek. Ez azért lehet, mert ezek mind a valóságban elkészített miniatűr diorámák, amiket beszkennelve alakítottak át őket bejárható helyszínekké. Ez egy kimondottan üdítő aspektusa a játéknak, ahogy a babaszerű, puha textúrát kapott karaktermodellek is.

Az irányítás alapvetően jó, azonban néhol hagy kívánnivalót maga után: az egyes helyszíneket fix kameranézetből látjuk, és a helyszínváltásokat követően néha mintha kicsúszna a kezünkből az irányítás, amint új kameranézetben találjuk magunkat. Ugyanígy a mobilos verzióban valószínűleg könnyebben működhetett az érintőképernyőnek hála a területi támadások irányának beállítása, de kontrollerrel körülményes tud lenni.

A Fantasian: Neo Dimension zenéi nagyszerűek, rendkívül jól illenek a játék világához, és magukban hordozzák azt az esszenciát, amitől még inkább a Final Fantasy-sorozat részének érezhetjük. A mobiljátékhoz képest ez a kiadás japán és angol szinkront is kapott, így a játékosok a nekik szimpatikusabb opciót választhatják.

A Fantasian: Neo Dimension összességében egy meglepően kreatív és szórakoztató játék, ami igen erősen a klasszikusabbnak számító Final Fantasy címek hangulatát idézi. Aki olyan élményre vágyik, annak bizonyára tetszeni fog, de a modernebb játékokhoz szokott JRPG rajongóknak nem biztos, hogy elnyeri a tetszését ez a fajta nosztalgia.

Square Enix | Playstation 5, Playstation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X/S, PC | 2024.12.05.

A játékot a Cenegától kaptuk tesztelésre, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

6 órája

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

20 órája
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

1 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

1 napja

Heti megjelenések

1 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

2 napja
2

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

4 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

4 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

5 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

6 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

6 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

7 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

7 napja
3

Heti megjelenések

8 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

9 napja
24

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

2025.10.25.
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

2025.10.25.
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

2025.10.24.
3