[Előzetes] Call of Duty: Vanguard

Call of Duty: Vanguard

sQrNagy Csaba2021.09.17. 16:05

A különböző előrendelésekhez kötött és konzol exkluzív megállapodásokkal kiharcolt kapunyitások után holnaptól végre minden platformon elérhetővé válik a Call of Duty: Vanguard próbaköre. A második világháborús környezet valószínűleg már mindenki számára ismerős, a lassan húsz éve futó sorozat azonban igyekszik finoman felpiszkálni a megszokott formulát. Az elmúlt egy hetet mi már a harcmezőkön töltöttük, így örömmel tartunk egy gyors eligazítást az újoncoknak!

A Call of Duty: Vanguard érezhetően igyekezett tanulni a korábbi részek hibáiból. Az indulásra például rögtön minden eddiginél több, szám szerint huszonegy pálya került kialakításra. Ebből tizenhat a hagyományos játékmódoknak kedvez, négyet a Gunfights 2v2 felállása visz el, amit végül gyaníthatóan a Champion Hill egyesít a több részre bontott arénájában. Ebbe az új játékmódba már az Alpha alatt is betekintést nyerhettünk, de a most futó próbaköröknek szintén része: duók és triók küzdenek többkörös versenyben, négy helyszínen, az összecsapások között vásárolva új felszereléseket a szerzett pénzből. Folyamatosan bővülő tartalommal és rengeteg finomhangolással akár szórakoztató is lehet később egy baráti társaság számára, de gyaníthatóan nem itt fogjuk megtalálni a legtöbb játékost pár hónap múlva.

A próbakör a megszokott Team Deathmatch, Domination és Kill Confirmed hármason kívül papíron egy további újdonságot is kínál a Patrol játékmód formájában. Hamar kiderül azonban, hogy a beszédes név tulajdonképpen egy folyamatosan mozgó Hardpoint objektívát takar - a cél csupán, hogy a lehető legtöbb időd töltsük a körén belül. Örültem volna, ha a nyilvánvaló inspirációs forrás mélyebb mechanikáit is átveszik, randomizálják az útvonalat, vagy ha mondjuk egy valódi egységet kell egyik pontból a másikba eljuttatnunk. Még akkor is, ha a tapasztalatok alapján a legtöbb Call of Duty játékos továbbra is figyelmen kívül hagyja a közös célt és vaktában rohan, ugrik és puffogtat a pályán.

Pedig ha az elérhető helyszínek bármit előrevetítenek az idei felhozatal minőségét illetően, akkor egy emlékezetes év elé nézünk! Gavutu csendes-óceáni hadszínterének pálmafákkal játszó vihara és a Hotel Royal a pillanatok alatt leamortizálódó berendezésével az utóbbi évek legjobb térképei közé tartoznak - még a Red Star ezerszer látott, teljesen jellegtelen sztálingrádi havasát is feledtetni tudják. A látvány persze inkább a leköszönő generációhoz igazodik, de a bizonyos falfelületeket érintő rombolhatóság és annak taktikus használata rengeteget hozzáad az élményhez - nyilván soha nem fogják Rainbow Six: Siege módjára kiaknázni az egyébként is leegyszerűsített mechanikákat. A különböző kaliberű töltényekkel együtt így is biztosítják, hogy soha ne érezzük magunkat teljesen biztonságban a fedezékek mögött. Főleg ha egy négyzetméterre ötven baka jut...

Természetesen a most bevezetett Combat Pacing rendszerről beszélek. Ezzel próbálja a fejlesztőcsapat egyszerre lefedni a már klasszikusnak számító 6v6 felállás megszokott tempóját és a Ground War rengeteg karaktert megmozgató grandiózus összecsapásait - ugyanazokon a helyszíneken. Ezzel a hármassal találkozhatunk:

  • Tactical | a klasszikus és mindenki által ismert 6v6
  • Assault | közepesen intenzív felállás 20-28 játékossal
  • Blitz | maximumra tekert őrület 28-48 játékossal

Az elgondolás remek, főleg hogy a teljes játékban kedvünk szerint szűrhetjük őket, vagy minden opciót bent hagyva élvezhetjük az eltérő dinamikájú kihívásokat. A gond az, hogy a pályák mérete nem igazodik a játékosszámhoz, csak a fenti értékek között igyekszik egyensúlyt teremteni. Az eredmény? A Hotel Royal tetőin egymás nyakára lép a 28 baka, míg a Red Star hóviharjában elvész a 12 kósza katona. Egyik sem kimondottan ideális.

Kivéve ha az agresszív spawn rendszer közvetlenül az ellenfél háta mögé teszi ki őket. Minden. Adandó. Alkalommal. Nincs mit szépíteni, ez a jelenlegi állapotában számtalanszor vállalhatatlan szituációkat és indokolatlan frusztrációt okoz. Persze a próbakörök pont azért vannak, hogy bőven generáljunk adatot ezeknek a hibáknak a megoldásához és a fejlesztők a napokban már több lépésben finomítottak a működésén. A Champion’s Hill korai változatában fix kezdőpontok voltak például közvetlenül és zavartalanul egymással szemben - szóval van honnan továbbfejlődni.

Akárcsak az audio résznek, amit szintén többször módosítottak már, de még mindig teljesen használhatatlan a gyakorlatban. A lépések és lövések hangjai a Modern Warfare negatív visszajelzései után most olyan szinten kerültek elnyomásra, hogy nyílt térben a három méteren kívül eső akciókból semmit nem ad vissza a fejhallgató. De egy épületen belül is képtelenség térben elhelyezni az ellenfelek mozgását. Ismét csak: látszik, hogy finomhangolás alatt vannak ezek a rendszerek, de itt talán egy drasztikusabb változtatásra lenne szükség.

Főleg mert a játékmenet lehetőségei, tempója és hangulata kiváló! A sérülési modell a leszakadó végtagokkal és a kellemes középutat megtaláló TTK értékeivel régen volt ennyire szórakoztató. A fedezékből lövés, blindfire opció és a visszatérő taktikai futás tökéletesen alapoz meg a folyamatosan mozgásban tartó összecsapásoknak. A Create-a-Class és a Gunsmith kellő személyre szabhatóságot biztosít (a korhűség rovására), az immár nem végtelenített killstreak pedig ügyesen torzít kicsit az erőviszonyokon - még ha nem is olyan eredményes az objektíva alapú játékmódokban, mint a scorestreaks. Az egészhez a fenti komolyabb problémák felszámolásán kívül csak egy FOV állítási lehetőség hiányzott számomra, de elméletileg az is érkezik az új generációs konzolokra premierkor.

Helyzetjelentés? A Call of Duty: Vanguard többjátékos része rendkívül ígéretes az első benyomások alapján. Sokat kell a stúdiónak dolgozni még ahhoz a következő hetekben, hogy zavartalanul élvezhessük, de az alapok erősnek tűnnek. PlayStation masinákon már most bárkinek szabad utat ad, akárcsak a Microsoft és a Battle.net rendszeréből előrendeléssel hadba indulóknak. A Call of Duty: Vanguard nyílt próbaköre szeptember 18 és 20 között pedig abszolút bárki számára elérhető PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One és PC (Battle.net) platformokon.

A korai hozzáférést a Magnew Games biztosította számunkra. Köszönjük nekik a lehetőséget. Találkozzunk a csatamezőn!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

11 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

20 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

22 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==