[Próbakör] Elden Ring

Elden Ring

ne5hVáradi Dániel2021.11.15. 11:15

Egy vallomással kell kezdenem. Azon kevesek közé tartozom, akiket már a bejelentésekor sem ragadott magával az Elden Ring. Az első előzetesek, de még a nemrégen tartott gameplay bemutató alapján is egy válogatásnak tűnt a stúdió korábbi játékaiból, legyen szó helyszínekről, ellenféldizájnról vagy mozgásanimációról. A nagy újdonságként beharangozott open world megközelítés is inkább elrettentett, semmint bizalommal töltött el. Lényeg a lényeg, hogy egyáltalán nem rántott magával a hype és sajnos ez a próbakör után sem változott gyökeresen.

Elöljáróban le kell szögeznem, hogy nem tudom, hogy a Network Test néven futó próbakör a játék mennyire korai szakaszából szemezgetett, illetve hogy a végleges verzióban változtatnak-e valamit a most látottakhoz, tapasztaltakhoz képest, azonban jelen állapota alapján a játék nyitott tere legalább annyira szolgál hátrányként, mint előnyként.

Azt az évek során megszokhattuk, hogy a Souls játékok rövid félmondatokból és sejtelmes utalásokból próbálnak rávezetni minket valamire, a tudtunkra adni bizonyos segítségeket és ezáltal indirekt módon vezetni minket. Ez most sincs másként, azonban a kötetlenebb felépítés miatt sokkal könnyebb elsiklani bizonyos tippek - vagy esetemben konkrét játékelemek - fölött. Történt ugyanis, hogy az első néhány bonfire (a játék most grace-nek nevezi őket, de a régi terminológusokat nehéz elhagyni) aktiválása után világossá vált, hogy ezúttal sok, a korábbi címekben a központi területről elérhető funkció kerül innen elérésre, ennek köszönhetően jóval nagyobb szabadságot adva a kezünkbe, hiszen nem kell mindig visszatérnünk egy bizonyos helyre.

Az első néhány elhalálozás után az éppen aktuális bonf... akarom mondani grace-nél gyorsan újraosztottam a nálam lévő flaskák arányát (ezúttal is közös halmazból dolgozik az élet- és manatöltés), és miután a játék tudtomra adta, hogy adott számú mob legyőzése után az elhasznált üvegcsék automatikusan visszatöltődnek, semmi értelmét nem láttam, hogy a később aktivált ellenőrzőpontoknál lepihenjek, mivel az eszközeim fejlesztését máshol tudom intézni, a gyógyitalok száma pedig így vagy úgy, de mindig biztosított volt (vagy azért, mert a legyőzött ellenfelekből visszakaptam, vagy azért, mert engem győztek le).

A fenti anekdotát csak azért tettem közzé, mert a játék ezen megoldásainak köszönhetően a már említett módon a checkpointokat csak aktiváltam, ez viszont azt eredményezte, hogy az egyiknél nem kaptam meg azt az átvezető videót, mely után nem csak a hűséges hátasom, de a szintlépés és ezáltal a karakterfejlesztés lehetősége is elérhetővé válik. A dolog ott vált gyanússá, amikor már a sokadik dungeont és boss-t is magam mögött hagytam és a próbakör vélhető főboss-áig is eljutottam, mindezt a kezdő szintű karakteremmel és csak az internet csodájának (és más, szintén próbalehetőséget kapó játékos bemutatójának) hála tudtam meg, hogy honnan is tudnám ezeket a nem elhanyagolható "extrákat" begyűjteni.

A fenti tehát egy kiváló példa arra, hogy a kötetlenebb előrehaladás és nagyobb szabadság, miként tud a játék hátrányára válni. A másik oldalról pedig egy jóval nagyobb löketet ad ahhoz, hogy a FromSoftware játékokra jellemző rejtélyeket és felfedeznivalókat szolgálja. Már a Network Testben található Limgrave területe is bővelkedett rejtett titkokban, legyen szó egy dungeonről, egy speciális tárgyról vagy ritka alapanyagról. Apropó alapanyag. Ez ismét egy olyan pontja a játéknak, ahol a készítők lazábbra engedik a pórázt, a kötelező eszközök beszerzése után ugyanis a játék bármely pontján lehetőségünk lesz összedobni különböző használati tárgyakat, melyek számát a világban található receptekkel tudjuk növelni.

És itt kanyarodnék vissza a már említett felfedezéshez, ugyanis az Elden Ring az opcionális tennivalóit hajlamos rendkívül jól elrejteni. Néhány dungeon esetében találhatunk szobrokat, melyek ezek bejáratához vezetnek, de más esetben be kell érnünk egy könnyen elvéthető repedéssel egy sziklafal oldalában vagy más, nem kimondottan hívogató jellel. Ezt figyelembe véve, aki a játék minden lehetőségét fel akarja fedezni (és ezekből már a próbakör sem szenvedett hiányt), az készüljön fel rá, hogy alaposan át kell fésülnie a térképet.

Amiben az Elden Ring a megszokott FromSoftware minőséget képviseli, az a harcokhoz köthető. Az összecsapásokban bár ugyanúgy megvannak a már ismert mozdulatok, mint a backstab és a parry, a lóhátról történő harc, illetve az állati társakat használó ellenfelek teljesen új színt hoznak, illetve természetesen nem hiányozhatnak a több fázisból álló boss harcok sem.

Amiben viszont elképesztően kettős képet mutat, az a látvány. A művészeti oldala rendkívül erős, jellegzetes és hangulatos, a látképek között nem egyszer találunk lélegzetelállítót, amikor pedig a környezeti elemek is bekapcsolódnak (elrepülő madarak tollhullása, szélvihar által felkapott por az arcunkba), akkor könnyű néhány pillanatig csak gyönyörködni. A másik oldalról viszont technológiai értelemben véve a játék bizonyos esetekben meglehetősen szegényes, olyan mértékű és minőségű textúra pop-upot képes produkálni, ami fölött nehéz elsiklani vagy szemet hunyni. Persze ez betudható a tesztverzió sajátosságának is, ahogy a bizonyos esetekben drámaian lezuhanó képfrissítés is, ami ráadásul hajlamos volt komolyabb harcok alatt is előfordulni, azonban némileg intő jel is lehet a közelgő megjelenés előtt. A stúdiónak van még ideje ezeket orvosolni, a kérdés inkább az, jut-e elég idejük a játék minden elemének azonos szintűre polírozására.

Az első tapasztalatok alapján az Elden Ring hozza azt, amit sokan kedvelnek a FromSoftware játékaiban és mindezt kibővíti a kötetlenebb, illetve nagyobb szabadságot adó felfedezéssel, valamint az egészet egy terjedelmes nyílt világba helyezi. Az új recept legalább annyira üdítő változás, mint ahány problémát is magával tud hordozni, a végső ítéletre azonban még egy kicsit várnunk kell.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

14 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

16 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==