[Teszt] Dragon Quest Treasures

Dragon Quest Treasures

V. Miki2023.01.06. 10:00

Különös érzés Dragon Quest spin-off részekkel játszani. A főszéria a kedvencem a JRPG-k között, sőt soha nem titkoltam, hogy a Dragon Quest XI valahol a top 3-ban lenne az all-time listámon. A mellékszálakkal azonban soha nem sikerült barátságot kötnöm.

Pedig voltak ígéretes részek, például a tesztünk szempontjából kiemelendő DQ Monsters: Joker széria. Mégis, ha Dragon Questtel akarok játszani, akkor nekem a számozott részek kellenek, nem holmi B epizódok, amelyek ugyan emlékeztetnek a főszériára, de mégis egészen más, számomra sokszor idegen vagy unalmas alapkoncepcióra épülnek. Hatványozottan igaz, a Dragon Quest Treasures-re, amivel több szempontból egészen új fejezetet nyit a DQ alepzidók történetében, szakítva a sorozat hagyományaival. Ezúttal ugyanis nem elsősorban a szörnyek, hanem a kincsvadászat került a fókuszba.

A Switch-re érkezett DQT-vel elsősorban a DQXI rajongóit szerették volna megszólítani. A setting és a sztori ismerős lesz Erdrea világában otthonosan mozgó játékosoknak. A játék főhőse a tizenegyedik részből jól ismert Erik és a kishúga Mia. Mint ismeretes Erik tolvajként kereste a kenyerét és vált a közönség kedvenc karakterré. Jó választás volt ezt a párost megtenni főszereplőnek, egyrészt mert háttértörténetük az egyik legjobb a DQXI-ből, másrészt első pillanatban játékmechanikai szempontból is kiválóan működik a párosuk. De erről később. A sztori kezdetén gyorsan világossá válik, hogy a főszereplőkön kívül nem sok kapocs lesz a fősztorival, Erik és Mia ugyanis hamar egy másik világban, Draconiában találja magát. A páros persze szeretne hazatalálni, amihez azonban teljesíteni kell azt, amiben a legjobbak: kincseket kell találniuk.

A Dragon Quest Treasures központi eleme – ahogy ezt a címből már biztosan kitaláltátok – a kincsvadászat, de nem szakadt el teljesen a Monsters széria gyökereitől sem. Csalódnunk kell, ha epikus sztorira számítunk, a történet tulajdonképpen csak funkcionális, a karakterek hátterét meg sem próbálja árnyalni a játék, ami kicsit csalódást keltő a DQXI után. A játékmenet azonban valamennyire kárpótol mindezért. Draconia központi pályaudvarról indulhatunk a vonattal kalandokra – kiválasztva megfelelő helyszínt -, amelyek jó 25-30 órán keresztül tarthatnak. A főszereplőnk spéci képessége, hogy érzékelik a kincseket, amelyek megtalálásban a szörnyek fognak segíteni. Gyűjtögetnivaló minidig akad, így egészséges gyűjtögető hajlamunkat alaposan kiélhetjük a játékkal. Amíg bele nem ununk az önismétlő, huszadik más színű és formájú kincs megtalálásába. Mert ekkor felüti a fejét a monotónia, és sajnos nem is távozik többé. A kincsek megtalálásához a Monsters –hez hasonlóan szörnyeket gyűjthetünk, akik aktívan részt fognak venni a kincsek meg találásában és a csatákban. A szörnygyűjtögetés legalább olyan fontos eleme a játéknak, mint a kincsvadászat, sőt el sem lehet őket választani egymástól. Először le kell győzni egy monstát, aztán megjelennek a boltosnál, és bármikor betehetőek a csapatba, feltéve, ha megfelelő szinten vagyunk. A szörnyeket harcokkal lehet fejleszteni és itt ejtsünk pár szót a csatákról is.

A DQT szakít a hagyományokkal, a csaták ugyanis nem körönként, hanem folyamatosan mennek. Ez nem biztos, hogy szerencsés választás volt. A DQ klasszikus harci rendszere végletekig csiszolt és jól használható, nem véletlenül tartották meg például a Joker szériában is. Ezt kidobni az ablakon nagy hiba volt, mert nem tudtak mellé egy élvezetes harci rendszert kiállítani. A harcok az első percekben érdekesek lesznek (jó ötlet, hogy a szörnyeket is lehet irányítani), aztán kiderül, hogy hamar kifullad és átcsap unalmas hentelésbe. Arról már nem is beszélve, hogy ha még csak egy spin-off játékban is, de a DQ-ból nem szabad akció-JRPG-t csinálni. Remélem ez nem egy új irány tesztelése, ami esetleg előrejelzi, hogy mi vár ránk a Dragon Quest XII-ben. Az mindenesetre jópofa, hogy Erik és Mia között lehet választani, a játék során bármikor. Az elején nagyon jó ötlet volt, hogy csak együtt lehetett velük pályákat megoldani, aztán ez valahogy kifulladt. Pedig ez egy jó irány lehetett volna.

Audiovizuális szempontból nem sok minden különlegeset lehet kiemelni. A grafika funkcionális, de meg sem próbálja elérni a DQXI szintjét, egy átlag Pokémon játék szintjét hozza, talán picit felette van. A zenék pedig ismertek, alig van a Treasure-höz készített dallam, cserébe megint midi minőségben élvezhetünk mindent.

Jobbra, többre és talán kicsit másra számítottam, az első trailerek után. Az én hibám, ami azt is jelenti, hogy neked be fog jönni, ha a megfelelő elvárással mész neki. Én örültem volna egy olyan Dragon Questnek, amivel kitarthatunk, amíg a Dragon Quest III 2D-HD vagy a XII megjelenik. Sajnos nem így lett. Kár érte, mert azzal az energiával, amit ebbe a játékba beleraktak, simán áthozhatták volna nyugatra a DQX offline részét. De legalább az biztató, hogy a sorozat él és virul. Ez is valami.

PLATFORM Nintendo Switch
KIADÓ Nintendo FEJLESZTŐ Square Enix
MEGJELENÉS 2022. december 9. ÁR 22890 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

8 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==