Red Steel

Red Steel

liquidSomosi László2006.12.17. 20:50

Olvasói teszt következik: logen maestro a megjelenés napján vett magának egy Wii-t, és mellé pakolta az Ubisoft kardozós-lövöldözős Red Steel-jét is. Forradalmi akció vagy a wiirányítóra szabott átlagos FPS? Hamarosan kiderül:

Bizonyára nem én vagyok az egyetlen, aki mindig is ki akarta próbálni, hogy milyen is katanával azt a bizonyos élet-halál harcot vívni, amit oly sokszor látni, azokban a tipikus japán filmekben. Ha a való életben biztosan nem is, de a virtuális valóság keretein belül, a Red Steel segítségével, most megtapasztalhatjuk, hogy milyen is lehetett egy igazi párbaj.

A történet

A játékban egy Scott Monroe nevű testőrt alakítunk, akinek az a feladata, hogy megvédje egy gazdag, japán üzletember lányát, akibe halálosan beleszeretett. Egy napon, amikor is elérkezett az idő, hogy személyesen is megismerje a leendő apósát, egy yakuza klán megölte és a jövendőbelijét is elrabolta. A főhős feladata nem más, mint, hogy kiszabadítsa a szerelmét és beteljesítse annak apjának az akaratát.

Habár maga a játék egy szerelmi történet körül forog, viszonylag keveset látjuk a párunkat, mert javarészt a felkutatásával és bosszúállással telik az idő. Keresésünk során bejárjuk Amerikát és több Japán helyszínre is ellátogatunk, miközben ellenfeleinket tesszük el láb alól. De, nem az összeset, ugyanis lehetőségünk van megkímélni legyőzött ellenségeink életét. Rajtunk múlik, hogy tovább rohasztják e föld légkörét vagy sem. Ha utóbbit választjuk, akkor némi tekintéllyel leszünk gazdagabbak.

Single Player

Maga a játék az irányítás konfigurálásával kezdődik. Egy hatalmas akváriumot bámulunk, miközben párunk okoskodásait hallgatva kell egyszer erre, egyszer meg arra a halra figyelnünk. Ha nem vagyunk megelégedve a mozgással, akkor azt később a menüben újra beállíthatjuk. Alapjáraton megmaradt a “hagyományos” konzolos FPS irányítás, a nunchukkal mozoghatunk, a wiimoteal pedig foroghatunk és célozhatunk. Persze ennél azért jóval összetettebb a dolog, első próbálkozásra az ember elszörnyed és felteszi magában a kérdést: “Hogy fogok én ezzel játszani?” De nem kell aggódni, röpke 10 perc alatt hozzászokunk és rájövünk, hogy az irányítás itt bizony nagyon el lett találva.

Ahogy haladunk előre a történetben, megtanulunk egy-két új dolgot is, például a bullet time használatát is. Az időt lelassítva pontosabban célozhatunk vagy akár taktikázhatunk is. Ha ártalmatlanná tesszük a bandák vezéreit, akkor az emberei automatikusan feladják a harcot. Ez sok esetben hasznos lehet, mert nem egyszer fogunk olyan helyekre jutni, ahol zsúfolásig van a szoba ellenfelekkel, és eléggé körülményes lenne mindenkit lelőni.

És itt van még nekünk a kardozás is. Nem csak támadni, hanem védekezni is lehet, sőt az ellenség kardját is széttörhetjük. Ám ha nem vigyázunk, akkor a mi katanánk fog darabokban a földön heverni. De akármilyen jól is hangzik ez az egész, még sem lett annyira kiemelkedő. Nem csak, hogy minden támadást könnyedén kivédhetünk, ha folyamatosan mozgatjuk a nunchukot, de az ellenfelünk sem valami okos. Többször csak egy helyben áll, nagy szemekkel bámul ránk és várja, hogy történjen valami. Maga a kardforgatás se olyan izgalmas, nem csinálja a wiimote pontosan azt, amit mi akarunk, hanem pár, előre letárolt irányból lehet csak támadni.

Multiplayer

Mivel úgy néz ki, hogy egyelőre csak jövőre fog beindulni a Wii internetes rendszere ezért az online multiplayer kimaradt a Red Steelből. Marad a sima, osztott képernyős játék, ahol mindössze négy pálya és három játékmód áll rendelkezésünkre. Az RS ezen része eléggé gyatrára sikerült, ha valaki megveszi, a biztos nem ezért, hanem a singli miatt teszi.

Grafika

Vannak kisebb nagyobb hibák, de lényegében jól néz ki, mondjuk lehetett, volna azért kidolgozottabb is. Szinte minden törhető, egy-egy nagyobb csata közepette, ha felrobbantunk valamit, akkor az szanaszét repül, és ha valaki a közelében álldogál, akkor o is elsodródik.

Az átvezető jelenetek közül találkozhatunk mind a hagyományos, mind a rajzolt verzióval. Ez utóbbi abból áll, hogy a képernyőn, kézzel megrajzolt képek mozognak, kicsit amolyan Max Payne stílusban.

Hang és zene

A zenére igazán nem lehet panasz, mindig az aktuális helyszínhez kapcsolódik és a hangok minősége is kifogástalan. Egy-egy harc közepette az újratárazást a wiimote hangszórójából halljuk, ami egy picit, olyan érzést kelt bennünk, mint ha tényleg a kezünkben tartanánk az adott fegyvert.

Összegzés

Nincs játék hiba nélkül és ez a helyzet a Red Steelnél is. Véleményem szerint sokkal többet lehetett volna kihozni ebből a témából, de ennek ellenére én jól éreztem vele magam. Ha szereted a japán kultúrát vagy az alvilági sztorikat, akkor bátran ajánlom, remek kikapcsolódást fog nyújtani.

7/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

13 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==