Rogue Galaxy előzetes

Rogue Galaxy előzetes

Oldern2007.01.04. 15:00

A Level 5 története egy érdekes história. Ha egy mondatban kellene összefoglalnunk, azt mondhatnánk, hogy ezek a japán fiúk és lányok megmutatták, hogyan kell céltudatos munkával felépíteni egy fejlesztőstúdiót, amely aztán pillanatok alatt a legnagyobbak közé emelkedik. Bár még korántsincs akkora kapacitásuk, hogy egyszerre 5-6 fejlesztést kézben tartsanak, ettől függetlenül ügyesen oszlanak meg erőforrásaik az asztali gépek és a kézikonzolok között. Ha még valaki nem hallott volna a cégről, kicsit beszéljünk róluk - csak röviden, címszavakban.

A stúdiót egy közepes survival-horrorokon edződött fejlesztő, Akihiro Hino alapította, még 98' végén, azzal a céllal, hogy egy független, ütős játékokat fejlesztő csapatot alkosson. Ő egyébként nem csak az elnöke a Level 5-nek, hanem lead designere és producere is a játékaiknak. Játékok - beszéljünk picit a stúdió eddigi fejlesztéseikről. A csapat első játéka a Dark Cloud volt, mely abban a szerencsés helyzetben volt, hogy az első komolyabb JRPG-ként tartották számon az akkor még igencsak frissnek számító PlayStation 2 konzolon. A játékmenet igencsak a dungeonök köré összpontosult, a fejlesztést pedig nem a karakterek szintlépésével, hanem a felszerelési tárgyak erősödésével képzelték el: a koncepció, megfejelve némi "városépítéssel", friss és üde volt - tökéletes kiugrása egy akkor még kicsinynek számító fejlesztőcsapattól. Mindezek után egyértelmű volt, hogy érkezni fog a folytatás - a Dark Chronicle, aka Dark Cloud 2 folytatta az elődje által követett ösvényt, még több felfedezhető területtel, még több minijátékkal, mechnevelgetéssel - a fejlődés tehát kétségtelen, a játék azonban nem ért el olyan komoly sikereket (inkább anyagi, nem kritikai értelemben),mint elődje. Ekkor felpörögtek az események, a Microsoft megbízása, ami egy ízig-vérig japán stílusú MMORPG elkészítésével bízta meg a csapatot, amit végül félre kellett dobniuk egy bizonyos Dragon Quest VIII miatt: igen, ilyen magasban szárnyalhat egy fejlesztőcsapat pár év alatt, ha megfelelő tudással és eltökéltséggel rendelkezik. EZ volt a múlt - és furcsa, picit ironikus módon előzetesünk alanya is a "múlt része", hisz 2005 karácsonyán megjelent Japánban.

A történet - ha nagyon cinikusak akarnánk lenni, azt mondhatnánk: ahogy az lenni szokott - ezúttal sincs túlbonyolítva: Jaster Rogue a galaxis peremén lévő, visszamaradott de erőforrásokban gazdag bolygón, a Rosa-n él. Álma, hogy egyszer bejárja az egész ismert galaxist - sajnos erre semmilyen reális esély nem adódott az eddigi élete során. Ha ez nem lenne elég, a Longadia névre hallgató birodalom pont elérkezetttnek látja az időt, hogy a bolygót elfoglalja, s lakosait rabszolgasorsba verje. Természetesen hősünk a szerencse/sors/alkotói döntések folyománya révén egy kalózhajóra kerül, és végre lehetősége adódik arra, amire annyira vágyott: megismerni az univerzum minden szegletét (és természetesen az igazi fájdalmat, örömöt, szerelmet, ésatöbbi, ésatöbbi). Nézzük, nekünk mit kínál ez a Galaxis.

Kezdjük a legimpresszívebb tényekkel: Rogue Galaxy szinte sosem tölt: folyamatosan pakolja elénk a pályákat, a random csatáktól itt sem kell tartanunk, mindenki látszódik a képernyőn, tudjuk, milyen ellenfelekre számíthatunk - bár az valamilyen szinten már alapelvárás a modernebb irányzatot követő JRPG-kkel szemben. A fejlesztési rendszer emlékeztet a Dark Coud-ra: nem karaktereink képességei számítanak döntő mértékben, hanem az általunk viselt fegyvereké. Egy kardot több fokozatban lehet fejleszteni, ahogy egyre többet viseljük (és véssük rá a megölt ellenfeleket jelző rovátkákat Bruenor-módra), úgy válnak azok egyre komolyabbá: kiismerjük tehát eszközeinket. Két fegyver pedig szintézist alkot, és egy "harmadikat" kreál - hogy azt majd később egy másikkal kombinálva jussunk még erősebb pusztító arzenálhoz (mindezt egy, az FFX/XII-höz hasonló nagy-nagy táblán tessék elképzelni). Persze mindenképpen ajánlott fegyvereinket legjobb állapotukban "fúzionálni": így kapjuk majd meg a legjobb eredményt. Apropó fegyverek: ezekből mindenkinek kettő van, az elsődleges és másodlagos attól függően változik, hogy emberünk közelharci avagy "ranged" beállítottságú-e. Az olyan érdekességek, mint a több szereplő jelenlétekor összehozható csapat-kombók, vagy az ügyességet igénylő láncra fűzhető támadások lehetősége már csak hab a tortán. Mindez nem feltétlenül elég ahhoz, hogy elszórakoztassuk a játékosokat: ezúttal nem mechákat fejlesztünk, hanem szörnyikéket: ezeket csapdák és csali segítségével kaphatjuk el, és kellően betanítva arénákban engedhetjük össze más felfedezők lényeivel: győzelmünket természetesen pénzzel és felszerelésekkel jutalmazzák. A játék pedig négy helyszínekkel teli bolygót vonultat fel nekünk (ez persze nem igaz, a magyarázat a cikk végén található), melyek mind eltérő környezettel, időjárási viszonyokkal és hangulattal rendelkeznek - a bennük levő dungeonök pedig változatos de nem túl nehéz fejtörőkkel igyekeznek tovább színesíteni az amúgy is izgalmasnak igérkező játékmenetet.

Ez lenne tehát a játék magja, és amit a japán változattal hosszú heteket eltöltött emberek nem győznek eleget hangsúlyozni: a Rogue Galaxy hosszú, nagy, és monumentális: tökéletesen megadja a játékosnak a felfedezés örömét, azt az érzést, hogy valami egészen gigantikus világban mászkálunk. Mindezt egy olyan rendszerrel élvezhetjük majd, melyet a két Dark Cloud epizód óta tökéletesítgetnek, és itt érte el végső formáját - kikristályosodott, hibáktól és sallangoktól mentes kvázi-real-time harcrendszer (a lá Kingdom Hearts II, de itt limitálva vannak a támadások, amitől jobban hasonlít a körökre osztott csatákhoz), ahol még az olyan apróságokra is gondoltak, mint pl. az ellenfel egymásra hajítása. A karakterek a trailerek alapján szeretnivaló figurák, és legalább egy kategóriával jellegzetesebbre sikeredtek, mint a Level5 kezdő alkotásaiban szereplők ( a DQ VIII több szempontból sem számít: ott ugyebár Akira Toriyama volt a karakterek megalkotója, továbbá a csapat sem dolgozott teljesen egyedül: sok Enixes fejlesztő volt segítségükre ). Ami a grafikát illeti, a játék a DQVIII továbbfejlesztett motorját használja, ezáltal a képernyőre pakolt vizualitás lemossa a pályáról szinte az összes eddigi versenyzőt (nem, az FFXII-t természetesen nem, de nem is az a célja), a legszebb cel-shaded jrpg címet elérve ezzel. Egészen a Chopin no Yume megjelenéséig, de az ugye egy generációval feljebb esedékes (Xbox 360). A zenét pedig az a Tomohito Nishiura szerzi, aki a Dark Cloud / Dark Chronicle muzsikáiért is felelős - ezúttal kicsit a Skies of Arcadia hangzásához hasonló irányba ment el, ami egy ilyen játéknál egyáltalán nem lesz probléma.

Talán be is fejezhetnénk ezt a kis kedvcsinálót, de a legjobb még hátra van: tekintve, hogy a játék már több, mint egy éve megjelent a felkelő nap hazájában, a Level 5 nemrég extrákat igért a játékhoz, nem is keveset. Vegyük sorba, mi várható pluszba nekünk, európaiaknak (és persze az amerikaiaknak is). Egy ötödik planéta (vizes helyszínekkel operáló Alisita), mely a történet főszálához nem kapcsolódik, ellenben remek mellékküldetésekkel és új kihívásokkal kecsegtet; kicsit átalakított harcrendszer (az úgynevezett "lánc támadások", melyek egy-egy gomb megfelelő időben való megnyomásával hozhatók össze, most már szinte bármikor elsüthetők); bugmentesített és finomított megjelenítéssel rendelkező grafikus motor; látványosabb átvezető animációk; új küldetések, tárgyak, ellenfelek, különleges támadások, öltözetek, több száz utólag hozzácsapott beszélgetés, melyek nagy részét hangokkal támogatták meg: szép, hosszú lista ez, ennél szebb "bocsánatkérést" nem sok játékos kérhet a megkésve érkező játékok fejlesztőitől.

A Level 5 híressé vált arról, hogy ideáit megvalósítja és folyamatosan csiszolja, ennek eddigi legszebb példájanak a Rogue Galaxy igérkezik: nagyon kevés az esély rá, hogy ezt elrontsák, szurkoljunk egy picit a lokalizációnak, mert szinte már csak az angol szöveg minősége kérdéses, a többi eleme a játéknak már bizonyított: ez tehát a kissé megcsúszva érkező jelen, a stúdió jövője pedig az egyelőre előkészítő fázisban leledző White Knight Story, és a nagy felháborodást és meglepetést okozó reform-DQ, a DS-t becélzó Dragon Quest IX. Sok sikert mindezekhez, srácok - várjuk a Rogue Galaxyt.

Megjelenési dátumok:

Európa, Június 29.

USA, Január 30.

Rogue Galaxy hivatalos oldal

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
20

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==