Hotel Dusk: Room 215 - teszt

Hotel Dusk: Room 215 - teszt

dragCsető Zsolt2007.03.22. 18:45

A kaland műfaj halálát feszegető kérdések az új évezredben visszatérő vendégei lettek a különféle gaming témájú fórumoknak - nem véletlenül, hiszen eme zsáner már korántsem képviselteti magát olyan mértékben, mint tette azt korábban. Mindez konzol fronton hatványozottan igaz, a jelenség pedig nagy valószínűséggel ezúttal is a piaci igények megváltozásával magyarázható. De lám, mekkorát tud fordulni a világ egy-két év leforgása alatt: a kalandjátékok a Nintendo DS szárnyai alatt új otthonra leltek, és az elmúlt időszakban olyan címek láttak napvilágot, mint a Lost in Blue, a Trauma Center, vagy épp a legkiemelkedőbb jelzővel illethető Phoenix Wright. A névsort folytathatnánk, de koncentráljunk inkább egy címre, a 2005-ben megjelent Another Code: Two Memories-re, amely a műfaj egyik első képviselője volt a platformon, és összességében egy rendkívül élvezetes produktum volt, amit csupán erős rövidsége árnyékolt be némileg. A potenciál tehát megvolt benne bőven, vártuk is nagyon a folytatást - már nem a játékét, hanem a fejlesztő Cing munkájáét - ami nemrég meg is érkezett a Hotel Dusk: Room 215 személyében.

A cselekmény egy ex-zsaru, Kyle Hyde körül bonyolódik, akit - bár manapság már utazó ügynökként tengeti mindennapjait - a mai napig nem hagy nyugodni volt társa, Bradley eltűnése, akit nem mellesleg ő maga lőtt le három évvel ezelőtt. Egy nap aztán úgy hozza a sors, hogy hősünknek a Los Angeles közelében lévő Hotel Dusk-ban akad tennivalója, és a szobafoglalást követően kiderül, hogy valóban sorsszerűségről van szó, a hotel vendéglistája szerint ugyanis hat hónappal ezelőtt már járt itt egy Kyle Hyde nevű személy. Karakterünk természetesen egyből volt partnerére kezd el gyanakodni, és úgy dönt, hogy kideríti, milyen titkokat rejteget a hotel.

Az irányítást kézbe kapva egyből feltűnik, hogy akárcsak az Another Code esetében, ezúttal is remekül megtervezett interfésszel van dolgunk. Mielőtt részletezném, tisztázzuk a legfontosabbat: a DS-t ezúttal nem a hagyományos módon, hanem oldalra fordítva (mint egy könyv) kell tartanunk. Ennek persze megvan a jótékony hatása, rendkívüli mértékben ki van használva ugyanis ezáltal mindkét képernyő, jelentősen megdobva ezzel a játékélményt - ezt egy picivel később jobban is kifejtem majd. Jöjjenek tehát a részletek: a bal oldalon belső nézetből láthatjuk környezetünket, a jobbon, tehát a touchscreen-en pedig egy felülnézetes képet kapunk, illetve itt irányíthatjuk karakterünket is a stylus segítségével - a gombokra szerencsére nem is lesz szükségünk. Itt kaptak helyet továbbá a különböző kezelőszervek is, melyek közül a legfontosabb a nagyító, amit kiválasztva behatóbban is vizsgálódhatunk a szoba egy-egy adott pontján. Többek között a menüt is innen érhetjük el, ahol tárgylistánk, és a már megszokott opciók mellett egy érdekességet is találunk a 'Memo' pont személyében, ami noteszünket takarja: ezt bármikor használhatjuk, és azt firkálhatunk bele, amit csak akarunk. És bár elsőre mindez remek ötletnek tűnik, gyakorlatban sajnos már máshogy fest a dolog, a játék ugyanis sehol sem követeli meg, hogy használjuk, így tulajdonképpen teljesen hasztalannak mondható - én speciel csak arra használtam, hogy mentés előtt felírjam, mi is a következő teendő, ha esetleg elfelejtődne másnapra.

Beszéljünk tehát a két képernyőről, amelyek remek kihasználása már önmagában hatalmasat dob a játék hangulatán. Ez természetesen a történetmesélés, és a párbeszédek során tűnik csak ki igazán, a cselekmény ugyanis egyszerre történik a két kijelzőn - kell is néhány perc, mire megszokjuk, hogy mikor hova kell figyelni - és a másokkal történő csevegés során is külön képernyőn kapnak helyet az egyes szereplők, így folyamatosan láthatjuk reakcióikat is. Minderre rátesz egy lapáttal a rendkívül egyedi képi világ: ha még nem mondtam volna, a játék 1979-ben játszódik, és hogy a készítők ezt jobban éreztessék, a karaktereket fekete-fehérben rajzolták meg. Az egész olyan, mint az Aha - Take on me klipje színes környezettel, és mondani sem kell, ez a megoldás is nagyban hozzátesz az összképhez. A harmadik említésre méltó, hangulatnövelő pozitívum a játék nyelvezete, ami példaértékűnek mondható, nem sok olyan cím van ugyanis, amelyik ennyire jól van megírva, és ennyire természetesnek hat - aki kicsit barátibb kapcsolatban van az angol nyelvvel (és aki érdeklődik a stílus iránt, az miért is ne lenne), az garantáltan respektálni fogja a játék ezen elemét. Igaz, jóból is megárt a sok...

Mert hogy a megszokottnál is nagyobb többségben vannak a beszélgetések a konkrét gameplay-hez képest, ami bár önmagában nem lenne olyan hatalmas gond (a készítők is elismerik, hogy a HD sokkal inkább interaktív novella, mintsem játék), hiszen a történet nagyon jól kitalált, és izgalmas lett, a játék helyszínéül azonban (az utolsó fejezetet leszámítva) csupán a nem túl gigantikus hotel két emelete szolgál, melyek az újabb nyomok kutatásakor sokadszorra is körbejárva könnyen unalmassá tudnak válni. Éppen ezért egy-egy elakadás során a játék egyik percről a másikra hatalmasat veszít a varázsából - ekkor a játékos is inkább összecsukja a masinát, és későbbre hagyja az aktuális rejtély megoldását. Emellett sajnáltam azt is, hogy a logikai feladványok mind mennyiségben, mind a kreativitás terén elmaradnak az Another Code puzzle-jeitől, ami nagy kár, hisz az előzmény ilyen szempontból kiemelkedően jóra sikerült. Végül, ami a leginkább nem tetszett: borzasztóan könnyű előcsalni a Game Over képernyőt, hiszen elég egyetlen (!) rossz választ adni egy fontosabb kérdésre, és máris oda eddigi munkánk - ráadásul ilyenkor kénytelenek vagyunk újból végigszaladni a teljes beszélgetésen.

Na de nagy butaság lenne negatív szájízt hagyni az olvasóban a konklúziót követően, a Hotel Dusk ugyanis minden hibája ellenére az elmúlt időszak talán leginkább említésre méltó DS-es játéka lett - éppen úgy, ahogy várták tőle. Egy borzasztóan stílusos, igényes, izgalmas, és elődjével ellentétben kellően hosszú játék, amelyet bármely erre fogékony DS tulajdonos nyugodt szívvel rakhat fel polca kiemelt szekciójára, mert ez a remek zsáner újabb csodás taggal bővült személyében.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

8 órája
4

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
32

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==